Tubeless
Ik rijd al een tijd op Pro One banden, onder andere op Zipp 303s velgen (waarop ze mooi vallen in mijn optiek).dickw schreef: ↑15 feb 2022 19:26 Iemand weet waar ik een goede 28mm band die op een hookless velg (Zipp 303S) past kan kopen voor niet de hoofprijs? Als ik de reviews hier en elders lees vallen de Conti's en Pro One's een beetje af ivm lekbestendigheid. Iets anders kan ik niet zo snel vinden of heul duur.
De Mavic Yksion UST II wordt niet gesupport maar is misschien geen probleem?
Deze banden laten passeren vanwege geringe lekbestendigheid vind ik vreemd. Probleem met oordelen over lekbestendigheid is dat dat toch vaak op subjectieve ervaringen en pech gebaseerd is. En de pechvogels, daar hoor je dan van. Die pech heb ik absoluut niet met deze banden.
Deze banden worden in mijn ervaring wel wat snel vierkant en ik vind ze best vlot slijten.
De lekbestendigheid van een tubelessband is misschien wel leuk om te weten maar gezien het feit dat de latex het lek (of de vele lekken) zou moeten dichten niet zo interessant behalve dat het wat meer latex gaat kosten.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Sinds enige tijd maak ik gebruik van tubeless banden. De banden zijn uiteraard gevuld met een zgn. sealant.
Nu ervaar ik dat deze sealant ook in het ventiel terecht komt. Dit bemoeilijkt vervolgens het oppompen. Het binnenwerk van het ventiel is hierdoor ook moeilijk te bewegen.
Wat kan ik daar aan doen?
Nu ervaar ik dat deze sealant ook in het ventiel terecht komt. Dit bemoeilijkt vervolgens het oppompen. Het binnenwerk van het ventiel is hierdoor ook moeilijk te bewegen.
Wat kan ik daar aan doen?
Ik heb de Michelin Power er nu op liggen. De 25mm versie valt 28mm echt op 21mm velgen (interne breedte)
De eerst rit niet echt overtuigd, dan wat gespeeld met de bandendruk (en de eerste laag rubber eraf?) werd het een stuk beter.
Ik heb ze nu op 4bar vooraan en 4.5 bar achteraan voor mijn 85kg. Dat voelt erg goed, veel grip (maar minder dan de Corsa Control)
Over lekbestendigheid en levensduur kan ik nog niet veel zeggen na 210km.
De eerst rit niet echt overtuigd, dan wat gespeeld met de bandendruk (en de eerste laag rubber eraf?) werd het een stuk beter.
Ik heb ze nu op 4bar vooraan en 4.5 bar achteraan voor mijn 85kg. Dat voelt erg goed, veel grip (maar minder dan de Corsa Control)
Over lekbestendigheid en levensduur kan ik nog niet veel zeggen na 210km.
Als je de fiets wegzet, ventiel onderaan, dan kan er geen sealant in het ventiel lopen.edube schreef: ↑15 feb 2022 20:34 Sinds enige tijd maak ik gebruik van tubeless banden. De banden zijn uiteraard gevuld met een zgn. sealant.
Nu ervaar ik dat deze sealant ook in het ventiel terecht komt. Dit bemoeilijkt vervolgens het oppompen. Het binnenwerk van het ventiel is hierdoor ook moeilijk te bewegen.
Wat kan ik daar aan doen?
Ik vergeet het ook regelmatig trouwens
Kost ook niet veel om preventief eens te vervangen:
https://nl.aliexpress.com/item/40000323 ... 4c4dfe4zDE
https://nl.aliexpress.com/item/40000323 ... 4c4dfe4zDE
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13743
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik heb er nog een hoop verzameld uit de biba tijd, bij weggooien haalde ik altijd de ventielen eruit
Die van Ali kunnen natuurlijk niet @TL, ze moeten wel mooi zwart zijn, anders moet het dopje er weer op
(wat voor gravel en MTB weer wel mag)
Die van Ali kunnen natuurlijk niet @TL, ze moeten wel mooi zwart zijn, anders moet het dopje er weer op
(wat voor gravel en MTB weer wel mag)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Zo doe ik het ook, de ventielkernen verwijderen bij versleten binnenbanden.wasbeer2006 schreef: ↑16 feb 2022 10:09 Ik heb er nog een hoop verzameld uit de biba tijd, bij weggooien haalde ik altijd de ventielen eruit
Die van Ali kunnen natuurlijk niet @TL, ze moeten wel mooi zwart zijn, anders moet het dopje er weer op
(wat voor gravel en MTB weer wel mag)