Wielkeuze: hoog carbon?
Ik rij op dit moment op easton vista's. die bevallen prima maar ik wil iets anders.
Voorwaarde zijn:
Hoog (50-60mm)
Dat zorgt automatisch voor Carbon (want hoge alu's heb ik nog nooit gezien)
Lichter dan vista's (geloof 1697 gram totaal)
Geen tubes
Geschikt voor bergwerk en het betere polderwerk. Bij slecht weet pak ik de vista's.
Prijs: tot 1000 euro.
Anyway, ik zoek mij rot! Heb bv mooie infinito's gezien maar die wegen net zo veel als de vista's! Wat schiet ik er dan mee op? Ja alleen estetisch.
Zijn er wel goede carbon hoge carbon velgen die aan al mijn eisen voldoen? Of is mijn eis onredelijk?
Hoor graag jullie advies en/of ervaring!
dank.
Voorwaarde zijn:
Hoog (50-60mm)
Dat zorgt automatisch voor Carbon (want hoge alu's heb ik nog nooit gezien)
Lichter dan vista's (geloof 1697 gram totaal)
Geen tubes
Geschikt voor bergwerk en het betere polderwerk. Bij slecht weet pak ik de vista's.
Prijs: tot 1000 euro.
Anyway, ik zoek mij rot! Heb bv mooie infinito's gezien maar die wegen net zo veel als de vista's! Wat schiet ik er dan mee op? Ja alleen estetisch.
Zijn er wel goede carbon hoge carbon velgen die aan al mijn eisen voldoen? Of is mijn eis onredelijk?
Hoor graag jullie advies en/of ervaring!
dank.
Over mijn fiets mogen ze lullen, zolang ze maar niet over mijn lul fietsen.
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Vergelijkbaar als de kuipers... Williams Cyclingklik
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Wow er is toch meer dan ik dacht. Dank allen, voor deze suggesties.
Ik neem aan dat je met een carbon clincher wel een afdaling van ongeveer 30km kan maken zonder dat ze uit elkaar knallen? Het verhaal van frankmx vind ik toch best heftig!
Of zijn deze jongens gewoon niet geschikt voor het bergwerk?
Ik neem aan dat je met een carbon clincher wel een afdaling van ongeveer 30km kan maken zonder dat ze uit elkaar knallen? Het verhaal van frankmx vind ik toch best heftig!
Of zijn deze jongens gewoon niet geschikt voor het bergwerk?
Over mijn fiets mogen ze lullen, zolang ze maar niet over mijn lul fietsen.
He, hoge alu's bestaan wel:
http://www.bikesoul.com/2009/index.php? ... &Itemid=12
zien er wel mooi uit maar helaas net zo zwaar als de vista's die ik nu heb.
http://www.bikesoul.com/2009/index.php? ... &Itemid=12
zien er wel mooi uit maar helaas net zo zwaar als de vista's die ik nu heb.
Over mijn fiets mogen ze lullen, zolang ze maar niet over mijn lul fietsen.
Dinictus schreef:He, hoge alu's bestaan wel:
http://www.bikesoul.com/2009/index.php? ... &Itemid=12
zien er wel mooi uit maar helaas net zo zwaar als de vista's die ik nu heb.
Dat setje heb ik, maar deze is 41mm hoog, terwijl jij aangaf 50-60mm te willen.
Eenvoud kenmerkt het ware.
Cosmic carbone SLR bij een goedkope winkelier. Verkoop je de wieltassen nog en je komt aardig in de buurt van je budget. Iets lichter dan de eastons, hoog genoeg en redelijk aero.
Zelfde verhaal voor de Citec 6000 carbon aero.
Wel allemaal een beetje aan de bovenkant van je budget, maar als je ze en licht en aero wilt gaat het toch snel die richting op. Of als je van wat avontuur houdt, importeer wat uit china. Zie china topic. Dan hou je nog wat geld over.
Zelfde verhaal voor de Citec 6000 carbon aero.
Wel allemaal een beetje aan de bovenkant van je budget, maar als je ze en licht en aero wilt gaat het toch snel die richting op. Of als je van wat avontuur houdt, importeer wat uit china. Zie china topic. Dan hou je nog wat geld over.
Dinictus schreef:Wow er is toch meer dan ik dacht. Dank allen, voor deze suggesties.
Ik neem aan dat je met een carbon clincher wel een afdaling van ongeveer 30km kan maken zonder dat ze uit elkaar knallen? Het verhaal van frankmx vind ik toch best heftig!
Of zijn deze jongens gewoon niet geschikt voor het bergwerk?
30km lijkt me wel lang maar het ligt ook aan je rijstijl er zijn gemengde ervaring over te vinden met tubes kom je wel beter weg in de bergen gewicht plus dat je minder snel kans hebt op oververhitting doordat het remvlak niet op een dik stuk carbon zit en makkelijker de warmte weg kan. maar dalen met carbon blijft een risico.