Totaal niet! Ik probeer zo lang mogelijk in het 11-speed tijdperk te hangen. Enige reden om over te gaan stappen is wanneer er weer een sram shifter er de brui aan geeft.
Verwachting voorraad 2022
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Ik ook. Op mijn nieuwe fiets komt wel een 12-speed.senior schreef: ↑16 feb 2022 14:10Ik durf het haast niet te vertellen maar ik rijd nog steeds met 10-speed.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Ik denk dat veel info er nog niet is, losse shimano cassettes zijn nog amper leverbaar.
Zou wel mooi zijn uiteindelijk, als ik gewoon 12 speed ultegra cassette kan gebruiken bij mijn sram groepen.
Ik heb nu :
1 fiets met 2x10 di2 (ultegra)
1 fiets met 1x11 di2 (ultega)
2 fietsen met 2x11 di2 (1x ultegra / 1 x dura-ace)
1 fiets met force axs 1x12
1 fiets met rival axs 1x12
ben er nog niet helemaal over uit of axs het nou is
maar bij strandfiets heb ik het omdat voordeel is minder gaatjes in frame voor kabeldoorvoer. (remkabel loopt buitenom)
en nieuwste fiets heb ik rival genomen omdat het direct leverbaar was / geen zin in maanden te wachten op di2 onderdelen
maar weet bij die laatste niet of ik echt blij ben met 12 speed ivm duurdere (en slecht leverbare) slijtagedelen
Zou wel mooi zijn uiteindelijk, als ik gewoon 12 speed ultegra cassette kan gebruiken bij mijn sram groepen.
Ik heb nu :
1 fiets met 2x10 di2 (ultegra)
1 fiets met 1x11 di2 (ultega)
2 fietsen met 2x11 di2 (1x ultegra / 1 x dura-ace)
1 fiets met force axs 1x12
1 fiets met rival axs 1x12
ben er nog niet helemaal over uit of axs het nou is
maar bij strandfiets heb ik het omdat voordeel is minder gaatjes in frame voor kabeldoorvoer. (remkabel loopt buitenom)
en nieuwste fiets heb ik rival genomen omdat het direct leverbaar was / geen zin in maanden te wachten op di2 onderdelen
maar weet bij die laatste niet of ik echt blij ben met 12 speed ivm duurdere (en slecht leverbare) slijtagedelen
Vind ik ook erg interessant. Zo niet, dan gaan Shimano 11-speed rijders (en dat zijn er nogal wat) in problemen komen als ze aan vervangingsonderdelen toe zijn. Eigenlijk bestaat het probleem al, maar de vraag is of dat post-COVID beter wordt.
Fabrikanten gaan geen oud spul specificeren, en 11 speed DI2 is nu “oud” spul. Dus zullen OEM partijen alleen nog voorkomen als fabrikanten hun voorraadbeheer niet op orde hebben en soms nog een palletje spullen achterin het magazijn terugvinden.
Er zijn wel wettelijke regels dat je nog (ik meen) 7 jaar vervangende delen moet kunnen leveren, maar dat is vooral op papier.
Er zijn wel wettelijke regels dat je nog (ik meen) 7 jaar vervangende delen moet kunnen leveren, maar dat is vooral op papier.
Niet zijken maar reiden !
Hamsteren dus?pino schreef: ↑16 feb 2022 18:03 Fabrikanten gaan geen oud spul specificeren, en 11 speed DI2 is nu “oud” spul. Dus zullen OEM partijen alleen nog voorkomen als fabrikanten hun voorraadbeheer niet op orde hebben en soms nog een palletje spullen achterin het magazijn terugvinden.
Er zijn wel wettelijke regels dat je nog (ik meen) 7 jaar vervangende delen moet kunnen leveren, maar dat is vooral op papier.
Losse onderdelen beschikbaarheid ben ik niet zo bang voor. Het gaat mij om complete fietsen v.v. 11 speed Di2 welke nieuw geproduceerd gaan worden. Ik heb niet zo veel zin om verplicht 12 speed te gaan kopen.
Er staan hier 4 fietsen v.v. 11 speed en dat bevalt me wel, als het nodig is kan ik snel wisselen met onderdelen en de voorraad onderdelen thuis blijft beperkt.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!