Keuze cassette
Ik gebruik vaak deze van Wielersportinfo.
Als ik ze naast elkaar zet dan komen ze op andere snelheden uit, zie ik iets over het hoofd?
-
- Forum-lid
Bij de ritzelrechner link is de wielomtrek 2135mm en bij wielsportinfo 2096mm.
Ik ben er inmiddels achter waarom ik een verschil zag.
Onderaan bij de ritzelrechner zit nog een selectiebutton voor snelheid, dat terwijl er al snelheid in de grafiek staat.
Door speed te selecteren zie nu boven de pijltjes de snelheid verschijnen en overeenkomt met de snelheid van Wielersportinfo.
Onderaan bij de ritzelrechner zit nog een selectiebutton voor snelheid, dat terwijl er al snelheid in de grafiek staat.
Door speed te selecteren zie nu boven de pijltjes de snelheid verschijnen en overeenkomt met de snelheid van Wielersportinfo.
Overigens heeft TS na het starten van dit topic niet meer gereageerd. Schrijven we weer voor “ de Buhne”?
Nee hoor. Er zijn altijd heel wat meelezers zoals ik.
Binnenkort (hoop ik) krijg ik mijn fiets met een 50/34 voorblad en 12/32 (of zoiets) cassette.
Dat gaat niet heel mooi matchen met mijn gemiddelde ritjes rond de 27km/h. Ik lees dit topic dus graag mee om uit te zoeken wat ik moet vervangen aan mijn nieuwe fiets.
Binnenkort (hoop ik) krijg ik mijn fiets met een 50/34 voorblad en 12/32 (of zoiets) cassette.
Dat gaat niet heel mooi matchen met mijn gemiddelde ritjes rond de 27km/h. Ik lees dit topic dus graag mee om uit te zoeken wat ik moet vervangen aan mijn nieuwe fiets.
Ik zat met dezelfde vraag na aanschaf van een nieuwe fiets met Shimano 12 speed, via de bekende Chinese website zijn voldoende 12 speed cassettes te vinden die compatible zijn. Heb een 11-28 gekocht omdat de Dura Ace variant mij iets te duur is, laten hopen dat er snel een Ultegra versie beschikbaar komt.
Ok, op mijn fiets krijg ik de dura-ace versie (die hou ik voor op de weg), op de trainer liever een Ultegra anders slijt mijn nieuwe dura-ace ketting wellicht, of misschien zet ik de cassette wel elke keer over... nog ff over nadenken, fiets komt pas over 2 maandjesArnodek schreef: ↑21 feb 2022 12:38 Ik zat met dezelfde vraag na aanschaf van een nieuwe fiets met Shimano 12 speed, via de bekende Chinese website zijn voldoende 12 speed cassettes te vinden die compatible zijn. Heb een 11-28 gekocht omdat de Dura Ace variant mij iets te duur is, laten hopen dat er snel een Ultegra versie beschikbaar komt.