Ultregra kettingbladen 34 52
Gewoon proberen.
Ik heb twijfels of je voorderailleur het hoogte verschil tussen 34 en 52 kan overbruggen. Misschien iets kantelen.
Hier ook probleemloze ervaring met 39-50 ipv 34-50 maar deze diameters komen dichter bij elkaar waarbij het bij de TS het verschil groter wordt.
Hier ook probleemloze ervaring met 39-50 ipv 34-50 maar deze diameters komen dichter bij elkaar waarbij het bij de TS het verschil groter wordt.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
-
- Forum-lid
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
- Locatie: Enschede
Met ‘schakelen met beleid’ moet ik dan denken aan geen kracht zetten tijdens het schakelen met de FD?
Ik ben wel benieuwd of er een verschil wordt ervaren in schakelgedrag tussen mechanisch en Di2 bij dit soort aanpassingen (dus van 34/50 naar 39/50).
Kwam deze toevallig vandeweek tegen, misschien is het wat ? :
https://www.suginoltd.co.jp/store/produ ... uct_id=189
Ook filmpje met uitleg wat er fout kan gaan met te kleine bladen.
https://www.suginoltd.co.jp/store/produ ... uct_id=189
Ook filmpje met uitleg wat er fout kan gaan met te kleine bladen.
Inderdaad, een beetje rustig schakelen. Dat gaat het beste als je nog ouwerwets met kabeltjes schakelt. Met di2 gaat dat dus niet. Daar kun je niet mee doseren. Met opschakelen (dus van de 34 naar de 52) kan je dit met kabels met meer beleid doen, omdat je de ketting met beleid omhoog kunt duwen. Van de 52 naar de 34 gaat dit ook niet. Dan knalt de voorderrie hem in 1 keer naar de 34. Dat is het moment dat het mis kan gaan en je op moet passen dat de ketting er niet afvliegt. Even rustig kijken of de ketting goed valt en dan weer door. Ik zou dat vervelend rijden vinden.Swedish Chef schreef: ↑22 feb 2022 22:12Met ‘schakelen met beleid’ moet ik dan denken aan geen kracht zetten tijdens het schakelen met de FD?
Ik ben wel benieuwd of er een verschil wordt ervaren in schakelgedrag tussen mechanisch en Di2 bij dit soort aanpassingen (dus van 34/50 naar 39/50).
Ik heb trouwens ook een 52-36 crack, kwam standaard mee met mijn Canyon. Ik was vanaf het begin af aan niet kapot van de schakelprestaties. Je merkt gewoon dat het verschil tussen beide voorbladen groot is. Het is niet slecht, maar ook niet perfect. Dat zal met een 52-34 set-up niet beter worden.
Ik heb de beste ervaringen met 52 voor en een 39 achter voor in de polder. Op mijn vorige fiets reed ik met een 50 / 39, ook top. Voor het klimwerk monteer ik een 50/34 set-up. Het wisselen van die voorbladen is 5 minuten werk en dan weet je nagenoeg zeker dat je geen issues hebt. Ik rij al jaren met deze set up, inclusief 2 kettingen die ik helemaal perfect op lengte heb voor beide set-ups.
Ik heb trouwens 11-speed. Kan best zijn dat bovenstaande met de nieuwe 12 speedgroepen weer net anders is.
Ik pak ze wel weer in de afdaling