Voor mijn canyon endurace zoek ik een nieuwe wielset. Ik ben 42 en een jaar geleden begonnen met fietsen op de racefiets. Zelf weeg ik 92 kg en fiets ook graag eens wat lichte gravel. Zondagse ritten van 125 km zijn geen uitzondering. Ik fiets de winter door. De (voorlopig) grootste uitdaging dit jaar is de fleche wallonie, 185 km met + 3000hm. Momenteel heb ik de mavic aksium elite ust wielen. Tubeless gemonteerd.
Een nieuwe wielset mag dus stevig zijn en het nodige ' comfort ' bieden voor langere ritten en niet altijd vlakke ondergronden. Liefst tubeless want dat bevalt me goed. Wat sneller vooruitgaan is altijd mooi meegenomen, al zit snelheid vooral in de benen denk ik. Budget ongeveer 1000 euro.
Mijn fiets is campagnolo afgemonteerd en zo kom ik dus bij de campagnolo shamal carbon c21 disk wielset. Deze heeft ook mijn voorkeur.
Of de zipp 303s lijkt me ook een goede keuze.
Iemand ervaring met de campagnolo shamal carbon wielen? Is dat een goede aankoop voor mijn fietsdoelen?
Wat zijn de alternatieven naast een set op maat laten maken?
Bedankt voor jullie reacties
Endurance wielset
Je gaat het verschil tussen Shamal en Zonda niet voelen. waarbij de laatste ook nog eens minder zijwind gevoelig is.
Sowieso een enorme stap voorwaarts t.o.v. de Aksiums.
De Zipp 303S is nog weer een stap verder ("vliegend tapijt" en aerodynamischer).
De naven van Campagnolo zijn bombproof, met de naven van Zipp zijn in het verleden nog wel eens problemen geweest.
Sowieso een enorme stap voorwaarts t.o.v. de Aksiums.
De Zipp 303S is nog weer een stap verder ("vliegend tapijt" en aerodynamischer).
De naven van Campagnolo zijn bombproof, met de naven van Zipp zijn in het verleden nog wel eens problemen geweest.