Tubeless
Inderdaad, maar zelf nog maar 1 keer nodig gehad bij een gravelband omdat mijn Lezyne pluggen niet werkten. Met de huidige pluggen (Dynaplug) zou ook daar geen binnenband nodig geweest zijn.
Het is in het begin een beetje een leercurve, daarna gaat het vanzelf.
Het is in het begin een beetje een leercurve, daarna gaat het vanzelf.
Wat is het verschil tussen de lucht van het schoonspuiten en de lucht van het oppompen?nijkie schreef: ↑17 feb 2022 12:53Nee,contact met lucht gaat het klonten.synapse schreef: ↑17 feb 2022 12:11Dat schoonspuiten van het ventiel gebeurt toch vanzelf met het oppompen?wasbeer2006 schreef: ↑16 feb 2022 17:00 Na vullen spuit ik het ventiel altijd even schoon/droog met lucht.
Echt verstopte kernen heb ik niet veel een jaartje of twee gaat het toch zeker goed.
@TL hier zijn ze in zwart
https://r2-bike.com/SCHWALBE-valve-insert-black-SV
Courir c'est mourir un peu
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13730
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Het is geen rocket science he mannen!
Even je ventiel droogblazen, met pomp of compressor nadat de vloeistof is ingebracht.
Dan je binnenwerk er weer in en klaar!
Even je ventiel droogblazen, met pomp of compressor nadat de vloeistof is ingebracht.
Dan je binnenwerk er weer in en klaar!
Gewoon met dezelfde injectiespuit 50ml waarmee de je de latex erin hebt gespoten even opnieuw lucht door de schacht van het ventiel spuiten/blazen.! Het is zeker geen rocket science en geen pomp of luchtcompressor nodig hoor.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Zit er veel verschil tussen de tle schwalbe one en pro one skinwall?Tot nu toe altijd met de one gereden en beviel op zich wel , weinig lek .
De normale is qua uiterlijk mooier maar de pro schijnt weer wat meer souplesse en minder weerstand hebben.
De normale is qua uiterlijk mooier maar de pro schijnt weer wat meer souplesse en minder weerstand hebben.
Specialized Diverge Axs
Co2 patronen werken niet bij tubeless, het product krijgt een koudeschok en verliest zijn werking.
Denk dat je het zelf goed omschreven hebt. Ik heb de Pro nog niet geprobeerd maar vraag me af of de ruil van lekbestendigheid tov meer souplesse de moeite loont. Als alle reviews die ik lees opmerken dat lekbestendigheid niet het sterkste punt van het bandje is, dan vertaal ik dat als je staat regelmatig lek langs de weg.
Ventiel naar boven en dan CO2 erin, werkt probleemloos. De koude komt dan niet ineens bij de 'melk'
Verschil tussen de One en Pro One:
- De Pro One heeft een poreuzere wang waardoor je soms wat latex uit de zijkant van de band ziet komen
- De Pro One verslijt veel sneller
- Sneller lek met de Pro One (sneetjes maar ook gewone lekken, 1 keer een plug nodig gehad, met de gewone One nooit problemen en die wordt enkel gebruikt in de regen op de 'slechte' fiets)
- De Pro One bolt iets sneller
- Grip en soepelheid zijn hetzelfde
De Pro One koop ik nooit meer, de gewone One waarschijnlijk nog wel.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
- Locatie: Enschede
De Pro One skinwall zijn als ik het goed heb de Pro One TT TLE. Daarover heb ik gelezen dat ze niet als lekbestendig bekend staan en dan zeg ik het voorzichtig.