Ik twijfel ernstig tussen de Cannondale 2022 Supersix Ultegra Di2 12 speed (de reguliere versie, niet de hi mod) en de 2022 Trek Emonda SL7, ook Ultegra Di2 12 speed. De Trek wil ik dan nog uitrusten met een aero stuur, puur voor de looks omdat ik het reguliere stuur niet mooi vind.
Ik rij voornamelijk korte ritjes door de week en lange ritten in het weekend (100-200km) in Zuid Holland met 1x per maand een uitstapje richting zuid Limburg. Mijn ambitie is om ieder jaar ten minste 1 serieuze trip te maken naar het buitenland voor het betere klimwerk. Ben een fanatieke fietser (8k-10k per jaar), maar niet overdreven (nog steeds een bescheiden pens, ongeschoren benen, en een rit moet vooral leuk zijn en niet per se 35 km/h gemiddeld).
Op basis van een framefit zouden ze alletwee moeten kunnen; maat 58 voor de Cannondale en 60 voor de Trek.
Ik kom er niet uit... Iemand ervaringen of aanbevelingen?
Cannondale Supersix VS Trek Emonda SL7
-
- Forum-lid
Ik heb een SuperSix, beste fiets die ik ooit gehad heb. Wel nadat ik een betere wielset had gekocht, maar zal bij beide fietsen van hetzelfde kaliber zijn. En ik rij ongeveer hetzelfde aantal kilometers, wel overwegend Limburgse heuvels. Als ik jou was zou ik proberen te achterhalen welke fiets zonder wielset de lichtste is. Wielset moet toch tzt een upgrade krijgen.
Dogma F
Kopen wat je mooi vindt, beide fietsen niks mis mee!
-
- Forum-lid
Ik vind ze natuurlijk alletwee mooi, anders was de keus snel gemaakt inderdaad
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Als jij al niet kan beslissen dan is het voor ons nog moeilijker.felixkremer schreef: ↑26 feb 2022 22:26 Ik vind ze natuurlijk alletwee mooi, anders was de keus snel gemaakt inderdaad
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Wat hierboven al genoemd is ben ik het mee eens, zijn beide mooie fietsen. Wielen met een paar goede banden gaan het grote verschil maken. Uiteindelijk zoals je zelf zegt ben je geen prof maar wel behoorlijk fanatiek dus een gram meer of minder, kan je beter bij jezelf zoeken dan bij de fiets. Uiteindelijk zou ik toch nog de fiets customizen om hem naar mijn zin te maken.
Qua specs zijn ze beide gewoon prima, persoonlijk vind ik het eigenlijk ook niet echt heel speciaal ondanks de vrij forse prijs maar dat is de huidige markt. Ik zou een lichte voorkeur hebben voor Cannondale, wel met aero cockpit. Trek heb ik laatst op een vrije recent vergelijkbaar model gereden maar maakte niet echt indruk. Solide fiets maar ook niet echt bijzonder. Ga vooral een rondje rijden, als dat mogelijk is.
Qua specs zijn ze beide gewoon prima, persoonlijk vind ik het eigenlijk ook niet echt heel speciaal ondanks de vrij forse prijs maar dat is de huidige markt. Ik zou een lichte voorkeur hebben voor Cannondale, wel met aero cockpit. Trek heb ik laatst op een vrije recent vergelijkbaar model gereden maar maakte niet echt indruk. Solide fiets maar ook niet echt bijzonder. Ga vooral een rondje rijden, als dat mogelijk is.
-
- Forum-lid
Top, dank allemaal.
Ik heb een rondje gereden op de Trek en dat beviel goed. De Cannondale moet nog binnenkomen en dan ga ik daar ook even een testrit mee maken. Ga aan de hand daarvan mn keuze maken.
Ik heb een rondje gereden op de Trek en dat beviel goed. De Cannondale moet nog binnenkomen en dan ga ik daar ook even een testrit mee maken. Ga aan de hand daarvan mn keuze maken.