Tubeless
Sealant gaat naar het laagste punt dan kan op dat moment bv bij het ventiel een beetje lucht lekken als die in boven zit,1 week 1 bar daar moet je mee kunnen leven lijkt mij.
3 bar is sowieso wel heel veel
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
De tip van Havana om een sjorband om de band te doen en hem dan op te pompen (als ik het goed begrepen heb). Heb ikzelf nog niet nodig gehad maar klinkt plausibel.Swedish Chef schreef: ↑03 mar 2022 21:44 Ik heb een snelle tip nodig.
Vorig jaar mijn wielen tubeless gemaakt. Schwalbe One TLE, Stans Notubes sealant. Dat ging in 1x goed. Velglint plakken, banden er om, ploppen met een tirebooster, daarna weer leeg (ze bleven toen mooi in de vergrand), sealant toegevoegd, ventielkern er in en oppompen, klaar was Hansie.
Ik dacht met het nieuwe seizoen voor de deur, laat ik de handel eens schoonmaken en nieuwe sealant er in. Banden ontvet, velgrand ontvet, booster er op los gelaten, ploppen en de lucht er weer af. En toen kwamen de banden weer uit de velgrand. Wat ik ook probeer, de banden blijven niet geplopt.
Heb geprobeerd om met een binnenband er in te laten ploppen, maar ook dan blijven de banden niet in de randen.
Heb ze nu met binnenband er in weggezet om een nachtje te laten staan, maar ben bang dat dat ook niets wordt.
Hebben jullie nog tips?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Gr Hans
Courir c'est mourir un peu
-
- Forum-lid
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
- Locatie: Enschede
Dat extra laagje deed de truc. Zelfs met de gewone vloerpomp waren de banden op spanning te brengen.
Omdat de banden natuurlijk al iets zijn opgerekt, denk ik dat het extra laagje tape de banden net weer wat strakker op de velg laat aansluiten waardoor de lucht binnenblijft.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13743
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Niet allemaal.
1, de meeste hanteren nog steeds niet de juiste methode om een band te monteren.
2, ik heb er ook wel eens 1 die lucht lekt, maar na een paar ritten is dat echt te verwaarlozen.
Ik pomp tubeless minder vaak ook dan een bijna, dus de vraag is eerder waarom lekt een binnenband meer lucht dan een tlr band.
Heel simpel; knip een zo groot mogelijk rondje 'tape' plak dit in de pompkop achter de afschroefbare kopmoer en op de rubberafdichtring en schroef de pompkop weer in elkaar. Bouw de druk in de vloerpomp op tot boven de gewenste bandendruk en laat deze als de tape het houdt ong. 24 uur op druk staan. Het resultaat geeft je de indruk of de 'tape' geschikt is voor tubeless of niet.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Mja maar ik bedoel eigenlijk de tape die nu op de wielen gemonteerd zit want daar kan ik geen stuk uithalen om dit te testen.Orlok schreef: ↑05 mar 2022 19:38Heel simpel; knip een zo groot mogelijk rondje 'tape' plak dit in de pompkop achter de afschroefbare kopmoer en op de rubberafdichtring en schroef de pompkop weer in elkaar. Bouw de druk in de vloerpomp op tot boven de gewenste bandendruk en laat deze als de tape het houdt ong. 24 uur op druk staan. Het resultaat geeft je de indruk of de 'tape' geschikt is voor tubeless of niet.!
Maar op het zicht kun je dit dus niet zeggen als ik het goed begrijp.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
- Locatie: Enschede
Je kan natuurlijk even een foto maken van het velglint waarbij het merk en de wijze van bevestigen/plakken duidelijk in beeld is. Aan de hand daarvan is het misschien te beoordelen. Het geven van een beschrijving van hoe tubelesslint er uit ziet is veel lastiger.
Tegelijk, neem geen risico. Koop een rol tubeless velglint en plak dat eerst goed in de velg. Als de basis voor tubeless goed is dan scheelt dat later onnoemelijk veel gedoe.
Tegelijk, neem geen risico. Koop een rol tubeless velglint en plak dat eerst goed in de velg. Als de basis voor tubeless goed is dan scheelt dat later onnoemelijk veel gedoe.
Gisteren ook mijn wiel tubeless proberen te maken. Hoorde niet echt een plop geluid. Toen ik de sealant wou toevoegen haakte de band ook niet echt in de velg en zag je de velgtape gewoon zitten. Toch de seleant erin gedaan om te kijken wat er gebeurde. Band is nu al 24 uur op druk en band zit overal netjes in de velg, ook te zien aan de markering op de band. Kan dit kwaad of kan de band er tijdens het fietsen uitschieten?