Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 07 mar 2022 10:30

Succes is een keuze.....die uitspraak gruwel ik echt van. Je best doen, tuurlijk, maar succes is een keuze. Man, man, echt een Patje Pejer uitspraak.

Ik heb die uitspraak ook nog nooit gehoord van iemand die niet succesvol is: Geef iemand de keuze, wil je succes of niet, echt geen een die nee zegt hoor.
Laatst gewijzigd door rikkert op 07 mar 2022 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16791
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 mar 2022 10:36

Roken is ook voornamelijk accijns. Bovendien zijn die mensen verslaafd en probeer daar maar eens vanaf te komen.
Vanuit mijn eigen jeugd in armoede, weet ik dat huisdieren een van de weinige leuke dingen zijn die nog binnen je bereik liggen, inderdaad totdat ze ziek worden.

Ik kan de boosheid zeker begrijpen maar rationeel gezien, mag je niet iedereen over één kam scheren. Bovendien mag je van mij best de ongemotiveerde luilakken wat misgunnen maar helaas hebben die meestal ook kinderen. Dat mijn moeder in jouw ogen vroeger lui was en er met de pet naar gooide, dat mag je van mij best vinden. Er zal een kern van waarheid in zitten want het waren de 80's en met een uitkering was je geen klaploper maar een idealist, maar er waren ook andere zaken die meespeelden.
Maar was het daarom mijn schuld dat ik vaak met honger op bed lag, dat ik op 6 december in de klas kon uitleggen waarom Sinterklaas bij ons niet langs kwam en dat ik eind november nog op sandalen naar school kwam, vier paar sokken erin zodat de gaten elkaar niet overlapten, om vervolgens vierkant uitgelachen te worden?
En er waren genoeg gezinnen waar het erger was dan bij ons.

Gelijke kansen creëer je alleen als je die aan alle kinderen biedt en dat kan niet zonder hun ouders. Ik snap dat het onrechtvaardig klinkt tegenover die ouders maar alle rechten die je hun ontneemt, ontneem je ook hun kinderen.
Campagnolo Ultra Dork

i-mac

i-mac 07 mar 2022 10:42

Conclusie : vooroordelen zijn nergens goed voor. Je kan immers nooit weten wat er precies aan de hand is. En als kind ben je dan nog een het slachtoffer.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39805
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 mar 2022 10:43

@ernie: een post om even bij stil te staan........ tnx
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16791
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 mar 2022 10:45

borgmonster schreef: 07 mar 2022 10:11 Volgens mij zijn het juist de leiders vsn de westerse landen die vinden dat Rusland z’n gang mag gaan, want Oekraïne krijgt geen echte feitelijke steun. Mooie woorden zoals “wat vormen we toch een eensgezind front” dragen hierin niets bij. De sancties treffen wel de private Russen, maar niet hun leiders.
Ze hebben daar geen democratisch systeem zoals hier, die fout moet je niet maken. Die sancties zorgen er echt niet voor dat ze daar met de oorlog zullen stoppen; het zal eerder olie op het vuur zijn.
En de Oekraïners staan in de kou…
Helaas is het alternatief WOIII met alle mogelijke gevolgen van dien.
Ik heb ook een beetje het idee dat Oekraïne nu wordt geslachtofferd, dat er wordt ingezet op een zo lang mogelijke strijd om de NAVO landen aan de Russische grens wat ademruimte te geven. Als Poetin zich genoeg verslikt in Oekraïne, laat hij de rest misschien met rust of misschien is hij al overleden als hij de volgende stap wil zetten.

Ik kan eerlijk gezegd geen beter alternatief bedenken. Gaat dit te makkelijk, dan is meteen het volgende land aan de beurt. De Oekraïeners vechten dus ook voor onze vrijheid en als we ze helpen, wordt het probleem alleen maar groter.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39805
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 mar 2022 10:47

borgmonster schreef: 07 mar 2022 10:11 Volgens mij zijn het juist de leiders vsn de westerse landen die vinden dat Rusland z’n gang mag gaan, want Oekraïne krijgt geen echte feitelijke steun. Mooie woorden zoals “wat vormen we toch een eensgezind front” dragen hierin niets bij. De sancties treffen wel de private Russen, maar niet hun leiders.
Ze hebben daar geen democratisch systeem zoals hier, die fout moet je niet maken. Die sancties zorgen er echt niet voor dat ze daar met de oorlog zullen stoppen; het zal eerder olie op het vuur zijn.
En de Oekraïners staan in de kou…
Je kunt als "wereld" niet serieus militair ingrijpen. Dan ontketen je zonder twijfel WW3, inclusief de nucleaire dreiging.
De enige reden voor de sancties is zorgen dat er intern in Rusland wat gaat gebeuren en helaas moet de bevolking daar eerst voor boeten :( En daar zullen "we" Oekraine nu voor op moeten geven helaas, de alternatieven zijn nog minder aantrekkelijk.
Wat ik veel erger vind is dat Van der Leijen vorige week gewoon nog hardop roept dat Oekraine prima lid kan worden van de EU. Dát is pas olie op het vuur gooien.

EDIT: Ernie was mij al voor mij een vergelijkbaar bericht
Less is bore

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 07 mar 2022 11:05

Over het Rusland gedoe ben ik het 100% eens met daniel en ernie. Eindelijk eens een kwestie waar het beleid wel min of meer correct zit (ja, zelfs een kapotte klok staat 2 keer per dag juist :D )

Over het armoede/school deel: het totaal gebrek aan persoonlijke verantwoordelijkheid stoort me daar. Armoede is uiteraard geen keuze maar het is ook niet is wat je overkomt en waar je niets aan kan doen (als volwassen persoon, als kind kies je de plek van je wieg niet)

Ik ben in armoede opgegroeid en dat is niet leuk maar dat wil niet zeggen dat je er niet uit geraakt (ik had wel een moeder die besefte dat school het enige was dat telde en daar ben ik nog steeds dankbaar voor)

Dat het nu nog moeilijker is om eruit te geraken, lijkt me ook wel. Als ik zie wat huizen hier kosten en hoe veel het kost om te huren, echt niet normaal. Als je al huurt, wordt het erg moeilijk om nog te sparen om te kopen (compleet falend beleid dus)
Afbeelding

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 07 mar 2022 11:08

Ernie C. schreef: 07 mar 2022 10:45
borgmonster schreef: 07 mar 2022 10:11 Volgens mij zijn het juist de leiders vsn de westerse landen die vinden dat Rusland z’n gang mag gaan, want Oekraïne krijgt geen echte feitelijke steun. Mooie woorden zoals “wat vormen we toch een eensgezind front” dragen hierin niets bij. De sancties treffen wel de private Russen, maar niet hun leiders.
Ze hebben daar geen democratisch systeem zoals hier, die fout moet je niet maken. Die sancties zorgen er echt niet voor dat ze daar met de oorlog zullen stoppen; het zal eerder olie op het vuur zijn.
En de Oekraïners staan in de kou…
Helaas is het alternatief WOIII met alle mogelijke gevolgen van dien.
Ik heb ook een beetje het idee dat Oekraïne nu wordt geslachtofferd, dat er wordt ingezet op een zo lang mogelijke strijd om de NAVO landen aan de Russische grens wat ademruimte te geven. Als Poetin zich genoeg verslikt in Oekraïne, laat hij de rest misschien met rust of misschien is hij al overleden als hij de volgende stap wil zetten.

Ik kan eerlijk gezegd geen beter alternatief bedenken. Gaat dit te makkelijk, dan is meteen het volgende land aan de beurt. De Oekraïeners vechten dus ook voor onze vrijheid en als we ze helpen, wordt het probleem alleen maar groter.
Tsja, we wijken nu wel erg van het topic af, maar is er wel een redelijk alternatief???
Ik heb sterk het idee dat "Europa" een collectief Grapperhausje doet; we spreken een krachtig FOEI! uit en daarmee geven we een stevig signaal af aan Poetin. Sure, hij zal er wakker van liggen.
Urbanus heeft daar ook een mooie sketch over, driemaal hieperdepiep hoera voor Afrika en daarmee lossen we de honger op.

Ik ben er toch bang voor dat wanneer Poetin nu niet rigoreus gestopt wordt, we kunnen wachten op het volgende land. Hij heeft al aangegeven dat hij de oude Sovjet grenzen wil herstellen. Wie zijn de volgende landen: Polen, Tsjechië, de Baltische state???En daarna Finland en Zweden???
Poetin heeft al eerder laten zien dat hij niet terugdeinst voor oorlog, zie Tsetsjenië, Syrië, De Krim.

Het blijkt weer eens te meer dat vrijheid een prijs heeft. Wat zou er gebeurd zijn wanneer o.a. Amerika en Canada in WWII hadden gezegd; "De oorlog in Europa is niet de onze.............."
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6600
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 07 mar 2022 11:13

Ik heb in een groot aantal lagen van onze maatschappij mogen bivakkeren en misplaatst profiteren zie ik toch vooral in de bovenste lagen.
Zelf kom ik uit een nest dat het niet breed had en op 16e gaan werken met de tweede klas van de Mavo nog niet eens voltooid.
Door hard werken, veel studies in de avonduren heb ik het bovengemiddeld goed.
Daarbij heb ik ook gewoon een paar keer strontmazzel gehad. Sommige mensen gooien nu eenmaal wat vaker dubbel 6 en dat is GEEN eigen verdienste!
Iemand tegen het lijf lopen die je wat gunt. Ik ben wel iemand die een kans gelijk aanpakt en nee is zelden een antwoord.
Niet ieder springt gelijk in ieder gaatje. Kijk naar de koers want die is deze een schitterende metafoor.

Ik ken de wereld van de werkvloer moeten dweilen tot de directiekamer en aandeelhoudersvergaderingen.
Dat handje mensen wat in de onderste lagen de kantjes eraf lopen en “domme” dingen doen zoals duur roken en een huisdier hebben is klein bier met het gegraai in de bovenste lagen.

Ik heb daar zelfs wel eens een baan voor opgezegd en een enorme bonus laten liggen maar ik werd gewoon misselijk wat daar gebeurde.
Toch eens een vraagje aan al die mensen zo eerlijk voor de kost werken: “hoe zit de aandeelhouder constructie bij jullie in elkaar?”. Op feestjes zijn er altijd verdacht weinig mensen die weten hoe het zit. Oogkleppen op hoe ze zelf hun geld verdienen en omdat de tweede auto toch een gewone “L” ipv een “XL” is geworden wijzen we naar de onderste lagen in de maatschappij want iemand moet de schuld krijgen.
Wellicht werk je mee aan een veel perverser systeem dan iemand die in de bijstand “de kantjes eraf loopt” (en na 300 sollicitaties gewoon op is).

Daarnaast vind ik dat hoe hoger je op de ladder staat je een beter voorbeeld moet geven!

Mod suggestie: na corona, autos etc is er steeds belangstelling voor een maatschappelijk topic. Misschien gewoon 1 topic om daar los te gaan en wie niet wil kan dat skippen ;-)

MEGA ONTOPIC: album Texas Honey van Ally Venable

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1258
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 07 mar 2022 11:17

De VS deden pas mee in WW2 nadat ze door Japan (een AS mogendheid, samen met Duitsland en Italië) waren aangevallen (Pearl Harbour).
Daarvóór leverden ze alleen materiaal, voornamelijk aan Engeland, maar ook aan de SU
Courir c'est mourir un peu

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3209
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 07 mar 2022 11:38

uninvitedguest schreef: 07 mar 2022 11:08
Ernie C. schreef: 07 mar 2022 10:45
borgmonster schreef: 07 mar 2022 10:11 Volgens mij zijn het juist de leiders vsn de westerse landen die vinden dat Rusland z’n gang mag gaan, want Oekraïne krijgt geen echte feitelijke steun. Mooie woorden zoals “wat vormen we toch een eensgezind front” dragen hierin niets bij. De sancties treffen wel de private Russen, maar niet hun leiders.
Ze hebben daar geen democratisch systeem zoals hier, die fout moet je niet maken. Die sancties zorgen er echt niet voor dat ze daar met de oorlog zullen stoppen; het zal eerder olie op het vuur zijn.
En de Oekraïners staan in de kou…
Helaas is het alternatief WOIII met alle mogelijke gevolgen van dien.
Ik heb ook een beetje het idee dat Oekraïne nu wordt geslachtofferd, dat er wordt ingezet op een zo lang mogelijke strijd om de NAVO landen aan de Russische grens wat ademruimte te geven. Als Poetin zich genoeg verslikt in Oekraïne, laat hij de rest misschien met rust of misschien is hij al overleden als hij de volgende stap wil zetten.

Ik kan eerlijk gezegd geen beter alternatief bedenken. Gaat dit te makkelijk, dan is meteen het volgende land aan de beurt. De Oekraïeners vechten dus ook voor onze vrijheid en als we ze helpen, wordt het probleem alleen maar groter.
Tsja, we wijken nu wel erg van het topic af, maar is er wel een redelijk alternatief???
Ik heb sterk het idee dat "Europa" een collectief Grapperhausje doet; we spreken een krachtig FOEI! uit en daarmee geven we een stevig signaal af aan Poetin. Sure, hij zal er wakker van liggen.
Urbanus heeft daar ook een mooie sketch over, driemaal hieperdepiep hoera voor Afrika en daarmee lossen we de honger op.

Ik ben er toch bang voor dat wanneer Poetin nu niet rigoreus gestopt wordt, we kunnen wachten op het volgende land. Hij heeft al aangegeven dat hij de oude Sovjet grenzen wil herstellen. Wie zijn de volgende landen: Polen, Tsjechië, de Baltische state???En daarna Finland en Zweden???
Poetin heeft al eerder laten zien dat hij niet terugdeinst voor oorlog, zie Tsetsjenië, Syrië, De Krim.

Het blijkt weer eens te meer dat vrijheid een prijs heeft. Wat zou er gebeurd zijn wanneer o.a. Amerika en Canada in WWII hadden gezegd; "De oorlog in Europa is niet de onze.............."
Op Zweden en Finland na, zijn het NAVO-landen die je noemt. Dan heeft Poetin sowieso oorlog met heel veel landen.
Naar ik meen, gaat het overigens om Groot-Rusland, niet on de oude Sovjet grenzen.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5175
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 07 mar 2022 11:41

TL@ schreef: 07 mar 2022 09:04
el_loco schreef: 07 mar 2022 08:28
Wel heel erg kort door de bocht en zeker niet waar. De zoon van (bijvoorbeeld) een vrachtwagenchauffeur heeft niet dezelfde kansen als (bijvoorbeeld) de zoon van een bankdirecteur. Ze hebben niet dezelfde ondersteuning vanuit thuis, niet hetzelfde netwerk, niet beiden de middelen om tegenslag op te vangen, niet allebei de mogelijkheid om gemakkelijk aan woonruimte te komen, etc.

Gelijke kansen is een illusie. Alleen al de kloof tussen mensen met een koop- en mensen met een huurhuis is tegenwoordig enorm. Betekent niet dat je je niet kunt opwerken vanuit de underdogpositie, maar je zult heel wat meer moeten kunnen en doen dan iemand die in een gespreid bedje geboren wordt...
School is (bijna) gratis, de basis kansen zijn gelijk......
Echt niet, ik heb één studerende dochter en mag blij zijn dat ik er zo geen twee of drie (tegelijkertijd) heb. In aanmerking komen voor kortingen en beurzen doen gewone werknemers vaak niet omdat ze boven de barema's uitkomen.

Plaats reactie