Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5175
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 07 mar 2022 11:47

TL@ schreef: 07 mar 2022 11:05

Ik ben in armoede opgegroeid en dat is niet leuk maar dat wil niet zeggen dat je er niet uit geraakt (ik had wel een moeder die besefte dat school het enige was dat telde en daar ben ik nog steeds dankbaar voor)
Het is niet omdat er mensen zijn die er in slagen om zich uit een situatie te werken dat de anderen die er niet uit geraken daar zelf schuld aan hebben (soms wel natuurlijk).
Er bestaat daar enorm veel onderzoek over met heel veel cijfermateriaal dat vooral aantoont dat er zeer veel factoren een rol spelen, vaak wordt dat in voorbeeldverhalen vergeten.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5175
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 07 mar 2022 11:56

synapse schreef: 07 mar 2022 11:17 De VS deden pas mee in WW2 nadat ze door Japan (een AS mogendheid, samen met Duitsland en Italië) waren aangevallen (Pearl Harbour).
Daarvóór leverden ze alleen materiaal, voornamelijk aan Engeland, maar ook aan de SU
Pearl Harbour was in 1941, dus eerder in het begin van wo2. (initieel had de vs een neutrale houding aangenomen)
Net als het Molotov-Ribbentrop-pact geschonden werd in 1941.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5175
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 07 mar 2022 12:00

Wat de Oekraine crisis betreft kan het misschien nuttig zijn te kijken wie er voordeel bij heeft. Gasprijs omhoog, Russisch gas op termijn vervangen door schaliegas, een nieuwe koude oorlog met bijhorende wapenwedloop etc. Wie heeft daar voordeel bij. Wie denk je dat er aan de touwtjes trok bij het niet uitvoeren van de Minsk akkoorden? Wie had voordeel bij een conflict? Dat was zeker Oekraine niet.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5175
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 07 mar 2022 12:02

Gastheerg schreef: 07 mar 2022 11:13 Ik heb in een groot aantal lagen van onze maatschappij mogen bivakkeren en misplaatst profiteren zie ik toch vooral in de bovenste lagen.
Zelf kom ik uit een nest dat het niet breed had en op 16e gaan werken met de tweede klas van de Mavo nog niet eens voltooid.
Door hard werken, veel studies in de avonduren heb ik het bovengemiddeld goed.
Daarbij heb ik ook gewoon een paar keer strontmazzel gehad. Sommige mensen gooien nu eenmaal wat vaker dubbel 6 en dat is GEEN eigen verdienste!
Iemand tegen het lijf lopen die je wat gunt. Ik ben wel iemand die een kans gelijk aanpakt en nee is zelden een antwoord.
Niet ieder springt gelijk in ieder gaatje. Kijk naar de koers want die is deze een schitterende metafoor.

Ik ken de wereld van de werkvloer moeten dweilen tot de directiekamer en aandeelhoudersvergaderingen.
Dat handje mensen wat in de onderste lagen de kantjes eraf lopen en “domme” dingen doen zoals duur roken en een huisdier hebben is klein bier met het gegraai in de bovenste lagen.

Ik heb daar zelfs wel eens een baan voor opgezegd en een enorme bonus laten liggen maar ik werd gewoon misselijk wat daar gebeurde.
Toch eens een vraagje aan al die mensen zo eerlijk voor de kost werken: “hoe zit de aandeelhouder constructie bij jullie in elkaar?”. Op feestjes zijn er altijd verdacht weinig mensen die weten hoe het zit. Oogkleppen op hoe ze zelf hun geld verdienen en omdat de tweede auto toch een gewone “L” ipv een “XL” is geworden wijzen we naar de onderste lagen in de maatschappij want iemand moet de schuld krijgen.
Wellicht werk je mee aan een veel perverser systeem dan iemand die in de bijstand “de kantjes eraf loopt” (en na 300 sollicitaties gewoon op is).
...........
Ik heb een beetje een vergelijkend parcours achter de rug (nu ja nog niet helemaal) en mijn analyse loopt heel erg parallel met hoe jij de dingen hier stelt.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27938
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 07 mar 2022 12:09

On topic, een tank benzine van 90 euro.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2962
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 07 mar 2022 12:25

havana schreef: 07 mar 2022 12:09 On topic, een tank benzine van 90 euro.
Hij was nog niet leeg zeker?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39807
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 mar 2022 12:29

Vanmorgen aangifte gedaan van diefstal.
Er werd mij gevraagd of ik de dader kon identificeren.
"Uiteraard, het was pomp nummer 7"
Less is bore

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 07 mar 2022 12:39

synapse schreef: 07 mar 2022 11:17 De VS deden pas mee in WW2 nadat ze door Japan (een AS mogendheid, samen met Duitsland en Italië) waren aangevallen (Pearl Harbour).
Daarvóór leverden ze alleen materiaal, voornamelijk aan Engeland, maar ook aan de SU
Wat ik bedoeld heb duidelijk te maken is, blijven we halfslachtig foei roepen en alleen onze steun uitspreken of gaan we nu eens handelen naar : Tot hier en niet verder?????
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 07 mar 2022 13:28

Dat doen we toch al, oorlog bestaat niet uit alleen kogels en bommen.
Wat er nu gebeurt is voor velen niet zichtbaar. Maar er worden twee volken keihard geraakt!
Wij gaan voorlopig alleen betalen, voor 90% is ons land geen enkel probleem.
Totdat over drie jaar de echte crisis ook hier uitbreekt voor nog 10% van ons, hopen maar dat je er niet bij hoort.

Wat is er echt aan de hand?? Kregen we die reden??
Er zit een konvooi al een week vast en zonder benzine. Ik geloof er helemaal niets van!
Poetin lokt uit en had gehoopt dat de navo er een paar vliegtuigen overheen zou sturen zodat hij ook weer op zijn knopje kan duwen.

Ik heb het lang niet gelooft dat het ooit nog zou zeggen, maar wat ben ik blij met die Amerikanen.
Hoe kan bijna elke in europa aanwezige leider/kenner hebben gedacht Poetin doet het niet. Expertblindness?
Ik zag een idioot met ogen kijken waar je helemaal niet van op aan kan, dan hadden er toch een paar moeten zeggen let op!
Dat waren alleen de Amerikanen.

Polen die best wat wil doen maar zelf wel mooie vliegtuigen wil hebben, even onderhandelen over de hoofden van mensen levens.......
En het erge is, ik snap het ook wel. Je kan niet alles doen voor mensen levens.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27938
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 07 mar 2022 13:38

Philippos schreef: 07 mar 2022 12:25
havana schreef: 07 mar 2022 12:09 On topic, een tank benzine van 90 euro.
Hij was nog niet leeg zeker?
Klopt, zat nog voor een kwart vol. Maar ik dacht, het wordt alleen nog maar duurder dus ik tank 'm maar af.

Maar goed dat ik maar heel weinig rij :o

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 847
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 07 mar 2022 14:05

havana schreef: 07 mar 2022 13:38
Philippos schreef: 07 mar 2022 12:25
havana schreef: 07 mar 2022 12:09 On topic, een tank benzine van 90 euro.
Hij was nog niet leeg zeker?
Klopt, zat nog voor een kwart vol. Maar ik dacht, het wordt alleen nog maar duurder dus ik tank 'm maar af.

Maar goed dat ik maar heel weinig rij :o
Dat zei het tankmeisje ook tegen mij: ”Het is loeidruk omdat iedereen z’n tank volgooit. Morgen is het namelijk nog duurder”.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 847
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 07 mar 2022 14:07

Nog even off topic: nu het westen niet daadwerkelijk kan ingrijpen wordt het steeds makkelijker voor China om Taiwan binnen te vallen.

Dat lijkt mij een volgende makkelijk te voorspellen scenario.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Plaats reactie