Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

vervoer carbon fiets

bmwpower
Forum-lid

Gebruikersavatar bmwpower 25 mei 2011 01:46

Haha.. Ja, daar zit wat in..

Die nickname heb ik al jaaaren op het Autoweek forum (vanwege voorkeur voor het merk BMW) en gebruik ik ook op andere fora, lekker makkelijk.. ;) En helaas was de 1 serie nu geen optie gezien de ouderdom van dat model.. :P Dus dan maar een Golf :-S
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

gamiel
Forum-lid

gamiel 25 mei 2011 01:52

Gijs01 schreef:Vliegen vang je wel met met huishoudfolie. Echter de steenslag tegenhouden? Dat zie ik niet zo.

Gewoon 1x een setje "verwarmingsbuisisolatie" op maat snijden voor alle buizen. Dit kan je bevestingen met tape of klembandjes en jaren hergebruiken. En het helpt itt tot huishoudfolie wel degelijk tegen steenslag.
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 25 mei 2011 08:44

BMW Power schreef:Haha.. Ja, daar zit wat in..

Die nickname heb ik al jaaaren op het Autoweek forum (vanwege voorkeur voor het merk BMW) en gebruik ik ook op andere fora, lekker makkelijk.. ;) En helaas was de 1 serie nu geen optie gezien de ouderdom van dat model.. :P Dus dan maar een Golf :-S

Pfft, dat is wel een hele aparte redenatie hoor ;-)
Liever een 1 (zeker nu met de opruimactie!!) dan een Golf. Tenzij je natuurlijk de ruimte nodig hebt.
Ben overigens heel benieuwd hoe groot de nieuwe 1 gaat worden deze zomer. Als het maatje A3sportback is zou het voor mij een kanshebber zijn.
Less is bore

rinke
Forum-lid

rinke 25 mei 2011 09:40

En dan nu weer ontopic ;) ik haal mijn voorwiel eruit als ik met mijn Panda ;) er op uit ga...
En ja, dat past in een Panda en ik heb geen extreem korte wielbasis ;)!!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 25 mei 2011 09:47

Op vakantie waarbij de hele auto vol zit met spullen zit heb je geen keus en zul je fiets achterop of bovenop moeten vervoeren.

Maar als je alleen of met z'n tweeën naar een toertocht rijdt, dan heb je plek zat. Ik blijf me dan ook verbazen hoeveel mensen bij zo'n evenement hun fiets op een rek zetten, terwijl vervoer in de auto in dat geval alleen maar voordelen kent.

- het is sneller
- geen kans op beschadiging
- het is zuiniger, scheelt echt redelijk wat
- je kunt hard rijden

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 25 mei 2011 09:54

Dat zuiniger scheelt zeker, ik rijd meestal rond de 1/17 en dan 1/15 en dan staan ze achter een station zonder zadels erin.

Ik wil er nog een aan toevoegen

-veiliger bij tourtochten wedstrijden ivm jatten van de auto bij halen startnummer (als je alleen bent)

liehoed
Forum-lid

liehoed 25 mei 2011 13:25

Ik vervoer mijn giant TCR advanced 2 met een Thule clip on high. Dit eenmaaal naar frankrijk en zwitserland en eenmaal naar winterberg. Beide keer ingepakt met bulbeltjes papier. Dit is Beide keren goed gegaan. Geen beschadingeingen. Wel veel vliegen.

Plaats reactie