Scott Addict RC opbouwtopic
Leuke topic!
mooie opbouw ook!
wat doe jij met die grasmat? die ziet er wel super fraai uit.
wbt de parktool ir-2: het werkt ook heel goed met een paar magneetjes van magneetgigant.nl. je kunt die met een krimpkousje of met schilderstape aan je draden plakken en met een ander magneetje aan de buitenkant van het frame de kabels eenvoudig trekken. stuk goedkoper dan parktool
wbt het stuur: ik heb hier nog een FSA k-force stuur liggen, geschikt voor interne bekabeling. het is 44cm breed en zover ik weet net geen 200gr. Het zat bij mijn specialissima, maar ik heb het nooit gemonteerd. Je kunt m overnemen.
mooie opbouw ook!
wat doe jij met die grasmat? die ziet er wel super fraai uit.
wbt de parktool ir-2: het werkt ook heel goed met een paar magneetjes van magneetgigant.nl. je kunt die met een krimpkousje of met schilderstape aan je draden plakken en met een ander magneetje aan de buitenkant van het frame de kabels eenvoudig trekken. stuk goedkoper dan parktool
wbt het stuur: ik heb hier nog een FSA k-force stuur liggen, geschikt voor interne bekabeling. het is 44cm breed en zover ik weet net geen 200gr. Het zat bij mijn specialissima, maar ik heb het nooit gemonteerd. Je kunt m overnemen.
Grasmat is kunstgras
Dank voor het aanbod maar moet smaller hebben!
Dank voor het aanbod maar moet smaller hebben!
Vandaag een klein klusje gedaan. Nadat de batterij opgeladen was even de shifters gekoppeld. Dat is kinderspel: eerst open je de e-tube app. Je drukt op het knopje op de achterderailleur en dan wordt de boel zonder problemen gevonden. Het koppelen van de shifters gaat met een QR-code die op beide shifters staan.
Meteen tegen een nadeel aangelopen. Het updaten van de firmware, batterij en derailleurs gaat prima via de app. Maar de firmware van de shifters updaten kan alleen door de shifters aan het systeem te hangen via een kabel. Dus eventjes de voorderailleur losgekoppeld en de shifters één voor één geüpdate.
Heb dan maar besloten om alles bekabeld aan te gaan sluiten, heeft IMHO alleen maar voordelen...
Qua cockpit heb ik de keuze (noodgedwongen) inmiddels beperkt tot twee keuzes
1. De standaard stuurpen met een Ritchey stuur.
2. Tóch de geïntegreerde oplossing. Scheelt 160 gram. Maar ja, ik blijf 'm lelijk vinden, dus ik neig sterk naar 1.
Van Vught kan geen stuurpen voor me maken en Darimo reageert niet (bekend probleem schijnbaar).
Meteen tegen een nadeel aangelopen. Het updaten van de firmware, batterij en derailleurs gaat prima via de app. Maar de firmware van de shifters updaten kan alleen door de shifters aan het systeem te hangen via een kabel. Dus eventjes de voorderailleur losgekoppeld en de shifters één voor één geüpdate.
Heb dan maar besloten om alles bekabeld aan te gaan sluiten, heeft IMHO alleen maar voordelen...
Qua cockpit heb ik de keuze (noodgedwongen) inmiddels beperkt tot twee keuzes
1. De standaard stuurpen met een Ritchey stuur.
2. Tóch de geïntegreerde oplossing. Scheelt 160 gram. Maar ja, ik blijf 'm lelijk vinden, dus ik neig sterk naar 1.
Van Vught kan geen stuurpen voor me maken en Darimo reageert niet (bekend probleem schijnbaar).
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40088
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Frank, aero is het nieuwe "licht". Die 160gr maakt geen hol uit, je vliegt toch wel door de aero voordelen
Less is bore
Maar onder 7 wordt dan wel heel lastig. En dat wil ik wel
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5615
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Ik heb de derailleur ook aan de oplader gehangen, maar kan je ergens zien wat nu precies het percentage nog is van de batterij, en wanneer hij opgeladen is?
Het lampje brandt nu blauw, ik vermoed dat het groen wordt, maar hoe zie wanneer deze weer aan de oplader moet?
Het lampje brandt nu blauw, ik vermoed dat het groen wordt, maar hoe zie wanneer deze weer aan de oplader moet?
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Je kan dat zien in de e-tube app. En je kan het ook zien op je fietscomputer, moet je wel eerst even koppelen uiteraard.
Je krijgt een waarschuwing van je fietscomputer zodra ie bijna leeg is.
Je kunt het ook horen aan de schakelbeweging van de voorderailleur. Zodra de batterij bijna leeg is, wordt het geluid merkbaar anders/zwakker.
Je krijgt een waarschuwing van je fietscomputer zodra ie bijna leeg is.
Je kunt het ook horen aan de schakelbeweging van de voorderailleur. Zodra de batterij bijna leeg is, wordt het geluid merkbaar anders/zwakker.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5615
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Ha, ha mijn fietscomputer is een Edge705 deze zal die functie wel niet hebben, maar hij bevalt nog prima ik zal even de app downloaden.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Oeh, dan is het écht hoognodig tijd voor een upgrade! Ook heel handig is dat je kunt zien in welk verzet je rijdt.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende