Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Garmin Edge 800 - tracks maken en rijden

rsantifort
Forum-lid

rsantifort 02 apr 2011 11:50

Ik gebruikte altijd GPSIES.COM voor het maken van tracks om te fietsen en kon deze direct naar mijn vorige Garmin Edge 705 uploaden via de export to Garmin functie.

Ik gebruik nu sinds een week de nieuwe Garmin Edge 800 die met .fit bestanden werkt in de courses directory. Ik krijg het vooralsnog niet voor elkaar om in gpsies een route/track te definieren en dan naar mijn Garmin Edge 800 te krijgen.

Op internet vind ik slechts flarden informatie op divers forums, maar betreft vaak oppervlakkige reacties en eigen ervaringen die ik niet aan de praat krijg. Daarnaast is de handleiding slechts beperkt, geeft gpsies geen advies en heeft Garmin nog niets voor de 800 in het learning center (video's) aangemaakt.

Toch jammer. Wie kan mij helpen met een goede uitgebreide tutorial om op een site (zoals gpsies) een route/track te definieren en deze naar de Edge 800 te krijgen om hem te kunnen fietsen?
Greetz!
Robin

tomkolkman
Forum-lid

tomkolkman 02 apr 2011 12:08

Download hem van gpsies als GPX track en zet hem in de newfiles map op je garmin. Start je garmin op en kijk bij koersen en je ziet daar je uitgestippelde route.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

joebar
Forum-lid

joebar 02 apr 2011 12:09

Je kunt een .gpx of .tcx in de 'new files' folder op je edge 800 plaatsen. De edge 800 maakt er dan een .fit bestand van en plaatst hem in de course folder.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 02 apr 2011 22:54

En hoe zit het dan met het CRS formaat, dat is ook een optie bij gpsies.com? Verschil met GPX is me niet duidelijk.

Ik snap trouwens nog steeds niet het verschil tussen "gpx course" en "gpx track" bij gpsies.com.

Ik dacht te begrijpen dat een track slechts een kruimelspoor is (zonder aanwijzingen), maar vanmorgen las een fietsmaatje zo'n GPX track file in en kreeg wel degelijk routeaanwijzingen (die vaak overigens niet klopten, maar dit terzijde).

eelcoz

eelcoz 02 apr 2011 23:05

Topic staat verkeerd, maar dat terzijde.

Wat jij beschrijft, havana, zou wel het verschil moeten zijn tussen een track en een route. Althans volgens de informatie onder de volgende link:

http://www.routeyou.com/page/view/266/h ... -zetten.nl

Ik maak altijd routes, dat werkt prima, dus heb nooit met tracks geexperimenteerd.

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 03 apr 2011 03:00

Je kunt een crs ook in de newfiles dir zetten. Dat werkt probleemloos.

Ik ben wel van mening dat de 800 in course mode aanzienlijk onduidelijker is dan de 705. Ik heb me rotgezocht om die lijn dikker te krijgen maar vind niets...
Mijn trainingen op bikeplanner.com

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 03 apr 2011 11:06

Hoe navigeer jij dan HenkV?

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 03 apr 2011 13:09

Ik volg simpelweg de lijn op de display. Ga ik er vanaf omdat ik me bv vergis dan piept hij en zorg ik zelf dat ik weer goed kom. Maar op de 705 was dit een duidelijke lijn die breder dan de weg was, op de 800 is het een dun lijntje in de weg en dat is echt onduidelijk. Je kunt wat prutsen met de kleur door hem als vaste route op de kaart te zetten maar dat helpt ook geen steek.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

jop
Forum-lid

jop 03 apr 2011 13:19

op gpsies zit toch gewoon een button 'send to my garmin'o.i.d.
Klik die en de route staat op de juiste locatie op je garmin.

Dat probleem met die lijn heb ik ook, tis niet altijd even duidelijk wat je route is en wat de kaartondergrond is.
Koga Team Edition

fredkarsten
Forum-lid

fredkarsten 26 aug 2011 19:23

maar ik zie nog steeds niet het echte antwoord op de vraag. ik heb nl hetzelfde probleem. eerder heeft het gewerkt met de 800, maar nu krijg ik de export vanuit gpsies met de button naar de garmin niet meer aan de gang.
gaat niet, bestaat niet!

Plaats reactie