Tacx Fortius lawaai reduceren
Via de zoekfunctie heb ik niet veel kunnen vinden maar misschien zijn er mensen met ervaring die een goede tip vinden.
Sinds kort de tacx fortius t1930 in huis en het bevalt super ! geweldig apparaat maar gisteren tijdens de TT van de calibier stond de buurvrouw voor de deur. Komt die herrie ( wasmachine geluid ) bij jullie vandaan, me kinderen slapen.
euhhh jah .
Nu staat de tacx fortius al op zolder op vloerbedekking en beton en zag ik op de tacx forum site iets staan van isolatieplaten of rubberen tuintegels eronder gaan leggen.
Nu kan ik me bijna niet voorstellen dat iemand anders er nog geen last van gehad heeft en ik ben benieuwd welke oplossing nou het best heeft geholpen en wat hij/zij heeft toegepast bij hem/haar thuis.
p.s. de tacx ergens anders plaatsen is geen optie ( schuur/kelder/andere kamer )
hoe hebben jullie het opgelost?
Sinds kort de tacx fortius t1930 in huis en het bevalt super ! geweldig apparaat maar gisteren tijdens de TT van de calibier stond de buurvrouw voor de deur. Komt die herrie ( wasmachine geluid ) bij jullie vandaan, me kinderen slapen.
euhhh jah .
Nu staat de tacx fortius al op zolder op vloerbedekking en beton en zag ik op de tacx forum site iets staan van isolatieplaten of rubberen tuintegels eronder gaan leggen.
Nu kan ik me bijna niet voorstellen dat iemand anders er nog geen last van gehad heeft en ik ben benieuwd welke oplossing nou het best heeft geholpen en wat hij/zij heeft toegepast bij hem/haar thuis.
p.s. de tacx ergens anders plaatsen is geen optie ( schuur/kelder/andere kamer )
hoe hebben jullie het opgelost?
Wielrennen, Veldrijden, Mountainbiken, you got to love it..
Mijn onderbuurman dacht ook dat het om een wasmachine ging. Ik heb hem maar wijsgemaakt dat ik er last van heb als hij saxofoon speelt (alleen maar fijne jazz, genieten!), dus nu is het geen probleem meer.
Ik heb toch eea aangepast: een dubbelgevouwen yogamat (xenos) met daaronder wat restjes ondervloer van het laminaat. Dat scheelt echt enorm.
Ik heb trouwens een Flow, dus het geluid zal wel anders zijn.
Ik heb toch eea aangepast: een dubbelgevouwen yogamat (xenos) met daaronder wat restjes ondervloer van het laminaat. Dat scheelt echt enorm.
Ik heb trouwens een Flow, dus het geluid zal wel anders zijn.
Ik heb deze eronder gelegd.
Kost bijna niets en dempt het geluid wel redelijk.
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik ook nog het voordeel dat ik altijd de muziek (niet te hard) heb opstaan en buren die niet zo snel klagen
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik ook nog het voordeel dat ik altijd de muziek (niet te hard) heb opstaan en buren die niet zo snel klagen
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010
-Cervelo RS 2010
cliors schreef:Ik heb deze eronder gelegd.
Voor mij geldt hetzelfde. Zolder, beton en vloerbekleding en toch veel lawaai. Ik heb die matten van Decathlon sinds een week liggen en mijn vrouw vroeg zich af waarom ik dat niet 15 jaar eerder had gedaan.
Aan één setje matten van 15 euro heb je genoeg. Ik heb de matten in een T-vorm gelegd.
-
- Forum-lid
Ik ben vorige week ook rubber matten gaan halen in de doe het zelf. Ongelofelijk verschil! absolute must dus. Bovendien kan nu ook de TV een pak stiller tijdens de training... dat vinden de buren ook prettiger.
CP.
CP.
ik heb afgelopen weekend hele zware rubberen tuintegels gekocht bij de doe het zelf ( 75 euro maar nu 50% korting ) ik denk zeker 7 t/m 10cm dik. Bijna geluidsstil gekregen, mijn probleem is dus bij deze ook opgelost
Wielrennen, Veldrijden, Mountainbiken, you got to love it..