Canyon
-
- Forum-lid
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 10 mar 2022 09:54
-
- Forum-lid
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 15 feb 2018 09:27
Ik heb nu een Canyon Endurace en ik zit er comfortabel op. Ik heb wel algemeen wat rugproblemen.
Ik twijfel tussen deze 2 fietsen. Ik vind het rood van de Ultimate leuker, maar comfort is voor mij belangrijk. Ik zie echter dat de stack & reach maar 11mm verschillen tussen die modellen. Maakt dat zoveel verschil?
https://www.canyon.com/nl-be/road-bikes ... ry-section
https://www.canyon.com/nl-be/road-bikes ... ion-anchor
Ik twijfel tussen deze 2 fietsen. Ik vind het rood van de Ultimate leuker, maar comfort is voor mij belangrijk. Ik zie echter dat de stack & reach maar 11mm verschillen tussen die modellen. Maakt dat zoveel verschil?
https://www.canyon.com/nl-be/road-bikes ... ry-section
https://www.canyon.com/nl-be/road-bikes ... ion-anchor
Rival is vergelijkbaar met de 105 groep bij Shimano. Ultegra zit dus een stapje daarboven, Force is de groep van Sram vergelijkbaar met Ultegra. Of het de € 500,- meer waard is, is meer of je het er voor over hebt. In principe werken de middenmoot groepen zoals Rival en 105 ook prima. 105 en Ultegra komen bijvoorbeeld steeds dichter bij elkaar qua niveau. Persoonlijk vind ik Sram mooier en net even wat fijner schakelen dan Shimano, maar dat is persoonlijke voorkeur.vincent75 schreef: ↑07 mar 2022 13:18 Hoe staat het met de kwaliteit/werking tussen Rival AXS Etap groep en Mechanisch Ultegra?
Rival is toch de instap groep van SRAM (heb ik verder geen ervaring mee). Voor €500 meer t.o.v. de Rival heb je een Ultegra Di2 12spd.
De volgende vraag is dus of het de €500 meerprijs waard is om de Ultegra Di2 te kiezen ipv Rival AXS Etap?
Sram AXS werkt draadloos. De oudere Di2 groepen werken met bedrading, maar de nieuwe 12 speed is eveneens draadloos.
Ik haal net een Canyon Endurace CF uit de doos en vroeg mij af wat het middelste gat op de foto's moet voorstellen. Iemand enig idee?
In het midden zie je een afgeknipt tiewrap kopje.
In het midden zie je een afgeknipt tiewrap kopje.
Zijn dat de originele banden? Normaal zitten daar toch racebandjes onder?Philippos schreef: ↑13 mar 2022 15:50 Ik haal net een Canyon Endurace CF uit de doos en vroeg mij af wat het middelste gat op de foto's moet voorstellen. Iemand enig idee?
In het midden zie je een afgeknipt tiewrap kopje.
0BD8D44E-7C19-48DC-9676-BE097CAAA79A.jpeg6E5DD649-3658-4F95-83EB-49A615DFC5B7.jpeg
Huidig model wordt ook aangeboden in een all road variant met 35mm banden.
Forum doorzocht, wel iets gevonden, maar toch niet helemaal.
Vorige week mijn Aeroad binnengekregen. Na het opbouwen een proefritje gemaakt.
Het valt mij op dat het stuur wat flexibel is. Als ik het vergelijk met de aluminium setup van mijn Cannondale Caad10 kan ik het stuur behoorlijk ver (1-1,5cm) op en neer wiebelen als ik met mijn handen op de shifters zit. Bij de Cannondale is dit nagenoeg 0.
De flexibiliteit lijkt vooral bij de 'stuurpen' te zitten.
Hebben meer mensen dit?
Is dit het verschil tussen een aluminium en carbon setup?
Is het gevaarlijk (kans op breken etc etc)?
Vorige week mijn Aeroad binnengekregen. Na het opbouwen een proefritje gemaakt.
Het valt mij op dat het stuur wat flexibel is. Als ik het vergelijk met de aluminium setup van mijn Cannondale Caad10 kan ik het stuur behoorlijk ver (1-1,5cm) op en neer wiebelen als ik met mijn handen op de shifters zit. Bij de Cannondale is dit nagenoeg 0.
De flexibiliteit lijkt vooral bij de 'stuurpen' te zitten.
Hebben meer mensen dit?
Is dit het verschil tussen een aluminium en carbon setup?
Is het gevaarlijk (kans op breken etc etc)?
- tornadotom
- Forum-lid
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39
Er is een sleuteltje meegeleverd om de speling van je balhoofd te halen, wellicht dat eens controleren? Een vriend van me had vorige week een los stuur namelijk na 100km... Op de site van Canyon staat een filmpje hoe het werkt wanneer je een spacer verwijderd hebt. Dit is in principe hetzelfde.
Vertrouwen is goed, controle is beter.