Het zou kunnen dat ik net nog een fractie eerder ben
Scott Addict RC opbouwtopic
En ik kreeg zojuist bericht dat de velgen ook bij Van Speyk zijn aangekomen
Zo maar eens eventjes prutsen om de laatste Di2 kabels te trekken. Aangezien de Parktool IR-2 uitverkocht was heb ik een soortgelijke tool van Jagwire aangeschaft. Ben benieuwd.
Zo maar eens eventjes prutsen om de laatste Di2 kabels te trekken. Aangezien de Parktool IR-2 uitverkocht was heb ik een soortgelijke tool van Jagwire aangeschaft. Ben benieuwd.
Wat Havana niet weet is dat jouw wielen exclusiever zijn en het daarom wat langer duurt met de onderdelen.
Vandaag weer verder gegaan met de opbouw. Eerste klus: het trekken van de Di2 kabel naar het stuur toe. Feitelijk hoef je dit niet te doen want de shifters zijn draadloos. Waarom dan toch bekabeld? Wel... om een paar redenen
1. De batterij gaat 2x zo lang mee
2. Geen afhankelijkheid van rare knoopcellen (er zit een niet-gangbaar type in)
3. De firmware van de shifters kan je alleen updaten als de boel bekabeld is
4. Schakelt een fractie sneller (zeker niet hoofdreden)
5. Minder kans op storingen
Het was me al vrij snel duidelijk dat ik de crank weer even moest verwijderen, om genoeg speelruimte te hebben.
Eerst de kabel van de voorderailleur er weer uitgetrokken, uiteraard met een oude binnenkabel er weer aan (krimpkous). Vervolgens 2x Di2 kabel eraan gemaakt met een iets dikkere krimpkous en wat tape en weer door de staande buis getrokken.
Uiteraard ben je dan voor wat betreft de kabel naar het stuur pas op de helft! Maar deel 2 ging eigenlijk heel makkelijk. Jagwire tool vastgemaakt aan de oude binnenkabel, erin gestoken bij gat voorderailleur en met de magneet naar het balhoofd geleid. Vervolgens eventjes de Di2 kabel aan de oude binnenkabel (krimpkous) en klaar is kees. Viel me alles mee, eerlijk gezegd. Believe it or not, ik vind het gepriegel met interne kabels eigenlijk heel leuk
Crank weer gemonteerd. Ook de nieuwe klem van het zadel gemonteerd en het zadel zelf. Zadel op de juiste hoogte gezet. Horizontaal zetten zadel kan pas als ik de wielen heb.
Nu kan ik even niet verder, ik krijg begin volgende week het stuur van Rene.
1. De batterij gaat 2x zo lang mee
2. Geen afhankelijkheid van rare knoopcellen (er zit een niet-gangbaar type in)
3. De firmware van de shifters kan je alleen updaten als de boel bekabeld is
4. Schakelt een fractie sneller (zeker niet hoofdreden)
5. Minder kans op storingen
Het was me al vrij snel duidelijk dat ik de crank weer even moest verwijderen, om genoeg speelruimte te hebben.
Eerst de kabel van de voorderailleur er weer uitgetrokken, uiteraard met een oude binnenkabel er weer aan (krimpkous). Vervolgens 2x Di2 kabel eraan gemaakt met een iets dikkere krimpkous en wat tape en weer door de staande buis getrokken.
Uiteraard ben je dan voor wat betreft de kabel naar het stuur pas op de helft! Maar deel 2 ging eigenlijk heel makkelijk. Jagwire tool vastgemaakt aan de oude binnenkabel, erin gestoken bij gat voorderailleur en met de magneet naar het balhoofd geleid. Vervolgens eventjes de Di2 kabel aan de oude binnenkabel (krimpkous) en klaar is kees. Viel me alles mee, eerlijk gezegd. Believe it or not, ik vind het gepriegel met interne kabels eigenlijk heel leuk
Crank weer gemonteerd. Ook de nieuwe klem van het zadel gemonteerd en het zadel zelf. Zadel op de juiste hoogte gezet. Horizontaal zetten zadel kan pas als ik de wielen heb.
Nu kan ik even niet verder, ik krijg begin volgende week het stuur van Rene.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40118
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40118
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Erg lelijk, die -17.
Less is bore