Canyon
Inmiddels heb ik de Canyon alweer ruim een maand. Fijne fiets en voldoet aan mijn verwachtingen. Ik vind de kleur erg mooi. Naar mijn beleving is het een beetje een aardse kleur. De fiets voelt zich prima thuis op de gravelpaden en klinkerweggetjes. Tweede wielset is ook al binnen en vandaag verwacht ik nieuwe racebandjes.
Alleen het zadel kan ik niet aan wennen. Ik vind 'm erg breed en weinig comfortabel. Dus daar komt nog een ander voor. Hierover nog wel contact gehad met Canyon maar die bieden geen oplossing. Dat is dan wel een nadeel ten opzichte van een fietsenwinkel.
Ik heb een Aeroad CF SL 7 met 105 groep binnen en na een paar ritjes merk ik wat zwabberend gedrag bij het remmen. Met name voor. Er zit met de rem ingeknepen ook best wat beweging /speling in het wiel. Heb een filmpje op twitter geplaatst want volgens mij kan ik dit niet.melden bjj Canyon?
https://twitter.com/deWittHamer/status/ ... eMwpw&s=19
Wat denken jullie is dit normaal ?
https://twitter.com/deWittHamer/status/ ... eMwpw&s=19
Wat denken jullie is dit normaal ?
Eens met Aesch. Schijf zit niet goed vast.
Waarom is dat zo?
De fiets wordt zo geleverd dat je enkel nog een wiel in je fiets moet zetten en het stuur vastmaken.
Daar is niet zo heel veel kennis voor nodig.
Qua fietstechniek weet ik vrij weinig maar dat kan bijna niet fout gaan zolang je de aandraaimomenten respecteert.
De fiets wordt zo geleverd dat je enkel nog een wiel in je fiets moet zetten en het stuur vastmaken.
Daar is niet zo heel veel kennis voor nodig.
Qua fietstechniek weet ik vrij weinig maar dat kan bijna niet fout gaan zolang je de aandraaimomenten respecteert.
Mwah. Het rijdt misschien. Of niet in mijn geval. Ben het met LCSMET eens.
Ik heb hier een Canyon Endurace staan.
- schijf voorwiel krom en loopt aan
- derailleur accu's (beide) leeg
- derailleurs en shifters moesten opnieuw aan elkaar gekoppeld worden
- ketting zit in fabrieksvet. Dit is geen smeermiddel en enkel bedoeld om de ketting te beschermen tegen roesten.
- fiets moet op maat afgesteld worden.
- pedalen moeten erop
- wielen moeten nagetrokken worden na controle (dat is mijn eigen afwijking)
Op het laatste punt na, zijn dat zaken dat de gemiddelde fietsenwinkel voor je geregeld heeft als je je fiets komt ophalen.
Als je dit soort dingen niet weet als beginner, is een Canyon niet een ideale fiets om te beginnen. Of je moet hem direct naar je LBS brengen en extra geld aftikken om alles te regelen.
Ik heb hier een Canyon Endurace staan.
- schijf voorwiel krom en loopt aan
- derailleur accu's (beide) leeg
- derailleurs en shifters moesten opnieuw aan elkaar gekoppeld worden
- ketting zit in fabrieksvet. Dit is geen smeermiddel en enkel bedoeld om de ketting te beschermen tegen roesten.
- fiets moet op maat afgesteld worden.
- pedalen moeten erop
- wielen moeten nagetrokken worden na controle (dat is mijn eigen afwijking)
Op het laatste punt na, zijn dat zaken dat de gemiddelde fietsenwinkel voor je geregeld heeft als je je fiets komt ophalen.
Als je dit soort dingen niet weet als beginner, is een Canyon niet een ideale fiets om te beginnen. Of je moet hem direct naar je LBS brengen en extra geld aftikken om alles te regelen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40143
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
En jij denkt dat die laag conserveringssmeerzooi op de ketting door de gemiddelde FM wordt verwijderd……?
Less is bore
Ik koop simpelere fietsen dus di2 en alle zaken had ik niet. Dat van die ketting klopt en was ik even vergeten. Misschien had ik geluk want mijn schijven waren recht.
Pedalen is niet zo complex maar als je het fout doet mol je je cranks. Wist niet dat het kon maar een vriend van me is het gelukt de schroefdraad te slopen.
Wielen natrekken kan ik dus niet. Ik ben al heel blij als ik een klein slagje uit mijn wiel krijg.
Pedalen is niet zo complex maar als je het fout doet mol je je cranks. Wist niet dat het kon maar een vriend van me is het gelukt de schroefdraad te slopen.
Wielen natrekken kan ik dus niet. Ik ben al heel blij als ik een klein slagje uit mijn wiel krijg.
Al doet ie er een kwak olie of vet opdaniel1975 schreef: ↑20 mar 2022 21:47 En jij denkt dat die laag conserveringssmeerzooi op de ketting door de gemiddelde FM wordt verwijderd……?
Een maat van mij werkt bij Canyon en vertelde me dit afgelopen vrijdag nog, blijkbaar is het stuur flexibeler omdat dat aanpasbaar is, dus dat is perfect normaal.rob schreef: ↑15 mar 2022 11:31 Forum doorzocht, wel iets gevonden, maar toch niet helemaal.
Vorige week mijn Aeroad binnengekregen. Na het opbouwen een proefritje gemaakt.
Het valt mij op dat het stuur wat flexibel is. Als ik het vergelijk met de aluminium setup van mijn Cannondale Caad10 kan ik het stuur behoorlijk ver (1-1,5cm) op en neer wiebelen als ik met mijn handen op de shifters zit. Bij de Cannondale is dit nagenoeg 0.
De flexibiliteit lijkt vooral bij de 'stuurpen' te zitten.
Hebben meer mensen dit?
Is dit het verschil tussen een aluminium en carbon setup?
Is het gevaarlijk (kans op breken etc etc)?
Ik heb ondertussen na 200 km al beroep mogen doen op de garantie-afhandeling van Canyon. Mijn CF SL heeft schade aan het frame en aan de body van het achterwiel. Vorige week aan een goeie 50 km/u de body vastgelopen, waardoor ik aan het slippen ben gegaan en het achterwiel heb geplooid tegen het frame. Ik moet wel zeggen dat Canyon dit uitstekend en snel afhandelt. Dinsdagavond is het gebeurd, vrijdag had ik de eerste mogelijkheid om richting Canyon in Holsbeek te rijden en vanmorgen reeds bericht dat alles kosteloos vervangen wordt. Alleen jammer van een levertijd van 3 weken door administratieve afhandeling, maar goed.