Van Shimano naar Campagnolo...
-
- Forum-lid
Deze week heb ik de beslissing genomen om over te gaan van Shimano naar Campagnolo.
Na twee jaar gefrustreerd wachten om van een groep Ultegra 11v met velgremmen te mogen dromen kwam de gelegenheid om een een Campagnolo Super Record 12v mechanisch met velgremmen te kopen. Knoop doorgehakt en de set gekocht.
Uiteraard waren er bijkomende kosten zoals voor een andere wielset en enige tools maar ik ben heel gelukkig dat het uiteindelijk gelukt is om mijn fiets een 2022 update te geven.
De fietsenmarkt is totaal verrot met belachelijke prijzen voor complete fietsen. Ik hoorde van 15000 euro voor een S-works of een Trek met een standaard maat uitgerust met Dura-Ace, maar nog steeds met een levertijd van 7 maanden.
Wie kan dit nog veroorloven voor zichzelf of voor zijn kinderen ?
Na twee jaar gefrustreerd wachten om van een groep Ultegra 11v met velgremmen te mogen dromen kwam de gelegenheid om een een Campagnolo Super Record 12v mechanisch met velgremmen te kopen. Knoop doorgehakt en de set gekocht.
Uiteraard waren er bijkomende kosten zoals voor een andere wielset en enige tools maar ik ben heel gelukkig dat het uiteindelijk gelukt is om mijn fiets een 2022 update te geven.
De fietsenmarkt is totaal verrot met belachelijke prijzen voor complete fietsen. Ik hoorde van 15000 euro voor een S-works of een Trek met een standaard maat uitgerust met Dura-Ace, maar nog steeds met een levertijd van 7 maanden.
-
- Forum-lid
Voor de helft van dat bedrag ben je er ook. Alleen heb je dan keuze tussen 20 andere merken en geen specialized of trek.
En een nieuwe wielset is meestal ook niet nodig. Ik weet niet wie je voorgelicht heeft maar je mist wat informatie.
Evengoed campa is mooi, veel plezier ermee.
Evengoed campa is mooi, veel plezier ermee.
- thestudent
- Forum-lid HC
Fietsen zijn te duur en jij koopt super record....
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
+1
- Lcsmet
- Forum-lid HC
En toch kan het voor minder dan de helft van die prijs ook.theseparator schreef: ↑24 mar 2022 23:19 ......De fietsenmarkt is totaal verrot met belachelijke prijzen voor complete fietsen. Ik hoorde van 15000 euro voor een S-works of een Trek met een standaard maat uitgerust met Dura-Ace, maar nog steeds met een levertijd van 7 maanden.
Alleen staat er dan geen gestyleerde "S" op je balhoofdbuis.
Ondertussen is 5000 Euro voor een fiets ook al een "budget-fiets".
10 high-end budget racefietsen voor 2022
Oa deze springt er uit.
Vooral de Agree C:62 SLT. Een fiets die voor maar € 5.949 onder meer Shimano Dura-Ace di2 12v, Mavic Cosmic SL 45 wielen en Continental GP 5000 banden bevat. De rest van de onderdelen zijn van Cube en brengen de fiets op een gewicht van 7,3 kg.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend