Canyon
Ik heb in 2018 een endurace al met schijfremmen gekocht, en deze was beter gemonteerd dan veel van zijn voorgangers.
Alle kapjes wezen in de juiste richting.
Opdruk van de banden gecentreerd naar het ventiel.
Bescherming over de kabels/leidingen om het frame te beschermen.
Kabels/leidingen op de juiste lengte ingekort.
Ik was dus zeer tevreden over mijn canyon, al begon deze na 3 jaar tekenen van oxidatie te vertonen aan het frame en was dit jammer genoeg buiten garantie.
En nu heb ik dus zonder te twijfelen terug een canyon besteld.
Alle kapjes wezen in de juiste richting.
Opdruk van de banden gecentreerd naar het ventiel.
Bescherming over de kabels/leidingen om het frame te beschermen.
Kabels/leidingen op de juiste lengte ingekort.
Ik was dus zeer tevreden over mijn canyon, al begon deze na 3 jaar tekenen van oxidatie te vertonen aan het frame en was dit jammer genoeg buiten garantie.
En nu heb ik dus zonder te twijfelen terug een canyon besteld.
Ach ja, bij alle merken/lbs gaat het wel eens fout, kennis kocht een Specialized. Bij aflevering lakschade aan frame. Hij weigert. Dealer laat nieuw frame aanrukken, bouwt op, kennis gaat fietsen en verschillende dingen blijken nog niet echt goed aangedraaid. Dealer zegt niet eens sorry, haalt schouder op. Praatje over een aanschaf die zonder inruil 5 cijferig was geweest.
Thanks. ga ik checken
Hoe haal je die los? lijkt iets op hoe je de cassette losdraait?
Zelf verdenk ik ook de spaken ( die watbewegen op de naaf) het is voor en achter iets minder.
Is er bij iemand iets bekend over de nieuwe Canyon Ultimate (zie ook: https://road.cc/content/tech-news/canyo ... ect-290907). Kortom er komt dit jaar een nieuwe Ultimate versie die waarschijnlijk de tegenhanger wordt van de Tarmac SL7.
Zou dit dan ook de reden kunnen zijn dat de Aeroad nog steeds niet leverbaar is, want wellicht wordt de Canyon Ultimate 'the one bike to rule them all'
Zou dit dan ook de reden kunnen zijn dat de Aeroad nog steeds niet leverbaar is, want wellicht wordt de Canyon Ultimate 'the one bike to rule them all'
Ik zit juist te wachten op een Aeroad met SRAM Force ipv Shimano onderdelen en dan eigenlijk met de opties zoals ie nu op de website staat, dus met een SRAM Red crankstel voor en de prachtige Zipp 404 wielen
Maar al maanden staat op de website dat deze 'binnenkort' geleverd gaan worden ... maar dat is dus al meer dan 5 maanden zo
Maar al maanden staat op de website dat deze 'binnenkort' geleverd gaan worden ... maar dat is dus al meer dan 5 maanden zo
+1
Ziet er wel gelikt uit maar voor de DHZ qua onderhoud aan het balhoofd meer gedoe.
Ik vind ook dat Canyon hier een misser maakt om kabels bij veel modellen nog buitenom te laten lopen.
Als ik na ga hoevaak ik mijn balhoofdlagers service/vervang heb ik het er graag voor over. Mijn Aeroad van enkele jaren terug heeft nog nooit nieuwe balhoofdlagers gekregen en lagers draaien nog perfect.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
Op de wegfiets heb ik die ook nog nooit moeten vervangen.
Op de gravelfiets is dat minstens elke 2 jaar. Ik zal het binnen 2 jaar dan ervaren (maar dan nog is het niet zoveel werk, enkel de voorrem moet los aan de kant van de remklauw, ik heb genoeg lengte gelaten om minstens 3 keer te kunnen knippen)
Het zal een uurtje werk zijn waar dat anders op een kwartier klaar kan zijn, zal ik wel niet dood van gaan zeker.
En het ziet er zoveel mooier uit. (ik zal maar geen foto van de Scott in het Canyon topic zetten )
Op de gravelfiets is dat minstens elke 2 jaar. Ik zal het binnen 2 jaar dan ervaren (maar dan nog is het niet zoveel werk, enkel de voorrem moet los aan de kant van de remklauw, ik heb genoeg lengte gelaten om minstens 3 keer te kunnen knippen)
Het zal een uurtje werk zijn waar dat anders op een kwartier klaar kan zijn, zal ik wel niet dood van gaan zeker.
En het ziet er zoveel mooier uit. (ik zal maar geen foto van de Scott in het Canyon topic zetten )