betrouwbare fiets
hallo japie , ik wil gewoon een goede degelijke fiets waar ik kan op betrouwen dat hij goed is en hij mag 4000 euro kosten meer geef ik er niet aan uit ,maar wil nu gewoon eens iets goed en dacht dat titanium het beste was en ook het sterkste ,groeten rudy
Rudy
Beste Rudy,
Aangezien ik Jasper heet en vaak met "jap(p)ie word aangesproken bij deze!
Hoi
4000 euro voor een fiets is best veel, vooral als je net begint.
Wat je het beste als eerst kunt doen is je goed laten opmeten bij een (race speciaal) fietsenzaak bij jouw in de buurt, als je je exacte maten weet kun je verder gaan kijken!
Wat vind ik belangrijk? Comfort en lange afstanden "toeren" of korter en intensief hard rijden "racen"
In principe is titanium niet het beste, carbon, staal, alluminium zijn dat allemaal ook niet!
De een geeft meer comfort, de andere fiets is stijver, de een laat zich makkelijk besturen en de anders heeft een iet ervarenen coureur nodig!
Kortom, vooral voor 4000 euro is er erg veel te krijgen.
Dus laat even weten wat je plannen zijn en wat je in het fietsen wilt zoeken, dan kunnen wij jou beter helpen!
Jasper.
Aangezien ik Jasper heet en vaak met "jap(p)ie word aangesproken bij deze!
Hoi
4000 euro voor een fiets is best veel, vooral als je net begint.
Wat je het beste als eerst kunt doen is je goed laten opmeten bij een (race speciaal) fietsenzaak bij jouw in de buurt, als je je exacte maten weet kun je verder gaan kijken!
Wat vind ik belangrijk? Comfort en lange afstanden "toeren" of korter en intensief hard rijden "racen"
In principe is titanium niet het beste, carbon, staal, alluminium zijn dat allemaal ook niet!
De een geeft meer comfort, de andere fiets is stijver, de een laat zich makkelijk besturen en de anders heeft een iet ervarenen coureur nodig!
Kortom, vooral voor 4000 euro is er erg veel te krijgen.
Dus laat even weten wat je plannen zijn en wat je in het fietsen wilt zoeken, dan kunnen wij jou beter helpen!
Jasper.
mijn Flickr
hallo jasper , ik koers namelijk bij de openbare diensten ,ik zoek een sterke fiets die tegen een stootje kan en waar ook het gewicht niet overdreven is 8 a 9 kg , maar ben juist bang van carbon, als je eens het ongeluk hebt dat je valt dat hij stuk is of dat hij onverwachts breekt gr rudy
Rudy
-
- Forum-lid
- Berichten: 557
- Lid geworden op: 02 dec 2009 15:43
bijna alle fietsen van 4000 euro zijn lichter dan 8 kg. Als je carbon niet vertrouwd zou ik gaan voor een top alu-frame met een super groep en degelijke wielen. Dit lijkt me het perfecte voorbeeld, en ook nog eens voor de helft van je budget!
http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/specs.html?b=1824
Een andere top alufiets voor weinig geld is natuurlijk stevens, hier een mooi voorbeeld
http://www.stevensbikes.de/2010/index.p ... ent#inhalt
http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/specs.html?b=1824
Een andere top alufiets voor weinig geld is natuurlijk stevens, hier een mooi voorbeeld
http://www.stevensbikes.de/2010/index.p ... ent#inhalt
Voor 4000,- een alu racer.... Dat wordt flink upgraden. In mijn ogen misschien wat teveel. Anyway, voor ed en is 4.000,- minder dan voor een ander.
Anyway, als ik het zou moeten doen;
Storck Frame,
Lightweight wielen,
Top groep,
Anyway, als ik het zou moeten doen;
Storck Frame,
Lightweight wielen,
Top groep,
Big... yeah, big bada boom.
Voor 4 mille zou ik iets bijzonders kopen. Iets wat ik 100% voldoet aan mijn eisen en wat echt mooi vind. De Canyon en Stevens zijn best goede fietsen zijn maar koop je vooral als je een goede prijs-kwaliteit-verhouding zoekt. Dat wordt bij 4 mille minder noodzakelijk omdat je dan de budgettaire ruimte hebt om compromissen te vermijden.
Ik zou zelf niet zo terugschrikken voor Carbon. Al meer dan 10 jaar wordt er op gereden en het is echt wel stevig tegenwoordig. Ze rijden Parijs Roubaix op carbon, need I Say more? Het fijne vind ik dat elke trap raak is, je merkt echt verschil met Aluminium. Ik heb zelf een meer comfortabele fiets (C50) gekocht omdat ik van lange tourritten houd in de bergen.
Ik vind het zonde van je geld om voro 4 mille een Aluminiumframe te kopen. Dan zou ik inderdaad voor staal gaan. Maar als je voor een staalfiets gaat zou ik ook eens de topics van Van Nicholas lezen want daarvind je de freaks die je er alles over kunnen vertellen
Je geeft aan dat je een echt degelijke fiets wilt. Ik zou de volgende modellen eens gaan bekijken:
- Cervelo S2
- Trek Madone
- Scott Addict
- Pinarello PF3
- Colnago CX1
Ten slotte hoor ik zo her en der verhalen dat de Sramgroep vaak stuk gaat. Die zou ik dus niet nemen. Shimano is goedkoper, Campa vind ik mooier.
Tip: veel fietsenmakers hebben ook jonge occasions staan. Met als met auto's is de kop eraf maar de prijs gehalveerd. Ik zou de optie in ieder geval meenemen in je beslissing.
Ik zou zelf niet zo terugschrikken voor Carbon. Al meer dan 10 jaar wordt er op gereden en het is echt wel stevig tegenwoordig. Ze rijden Parijs Roubaix op carbon, need I Say more? Het fijne vind ik dat elke trap raak is, je merkt echt verschil met Aluminium. Ik heb zelf een meer comfortabele fiets (C50) gekocht omdat ik van lange tourritten houd in de bergen.
Ik vind het zonde van je geld om voro 4 mille een Aluminiumframe te kopen. Dan zou ik inderdaad voor staal gaan. Maar als je voor een staalfiets gaat zou ik ook eens de topics van Van Nicholas lezen want daarvind je de freaks die je er alles over kunnen vertellen
Je geeft aan dat je een echt degelijke fiets wilt. Ik zou de volgende modellen eens gaan bekijken:
- Cervelo S2
- Trek Madone
- Scott Addict
- Pinarello PF3
- Colnago CX1
Ten slotte hoor ik zo her en der verhalen dat de Sramgroep vaak stuk gaat. Die zou ik dus niet nemen. Shimano is goedkoper, Campa vind ik mooier.
Tip: veel fietsenmakers hebben ook jonge occasions staan. Met als met auto's is de kop eraf maar de prijs gehalveerd. Ik zou de optie in ieder geval meenemen in je beslissing.
Camerig is prachtig!
-
- Forum-lid
- Berichten: 1665
- Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34
Als je een sterke, betrouwbare fiets zoek om mee te koersen dan is de Canyon die nieuweling aangeeft de perfecte keuze. Nog een setje Zonda's eronder en je houdt nog meer dan 1000€ over tegen dat je eens crasht of om het even wat.
Het is gewoon niet nodig om meer uit te geven dan die Canyon. En dat frame zal zeker meer dan stijf genoeg zijn, het hoeft echt geen carbon te zijn daarvoor.
Het is gewoon niet nodig om meer uit te geven dan die Canyon. En dat frame zal zeker meer dan stijf genoeg zijn, het hoeft echt geen carbon te zijn daarvoor.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
Stynomite schreef:Voor 4000,- een alu racer.... Dat wordt flink upgraden. In mijn ogen misschien wat teveel. Anyway, voor ed en is 4.000,- minder dan voor een ander.
Anyway, als ik het zou moeten doen;
Storck Frame,
Lightweight wielen,
Top groep,
Waar koop je dat voor 4000 euro?
Moet je 4000 euro kwijt?
Anders zou ik het volgende adviseren als betrouwbare (en mooie!) fiets:
Cannondale CAAD9
Campagnolo Chorus
Record naaf met CXP33 of Open Pro
Ritchey WCS Wet Black zadel-, stuurpen en stuur
Continental GP4000 bandjes
Niet geheel toevallig mijn nieuwe fiets
Anders zou ik het volgende adviseren als betrouwbare (en mooie!) fiets:
Cannondale CAAD9
Campagnolo Chorus
Record naaf met CXP33 of Open Pro
Ritchey WCS Wet Black zadel-, stuurpen en stuur
Continental GP4000 bandjes
Niet geheel toevallig mijn nieuwe fiets
Duurder = lichter licher = gevoeliger
goedkooper = zwaarder = degelijker
goedkoop = fragieler
Ik denk dat je als je echt naar betrouwbaarheid kijkt je het best kan kijken naar een goed alu of titaan frame. en dan bijvoorbeeld met ultegra groepje erop.
Neem bijvoorbeeld een trek 2.5, duurdere fietsen worden niet zoveel beter, maar vooral lichter en iets stijver. Maar dat fiets je echt niet eerder verrot als een duur karton frame met een super record...
En ga van de rest paar weekjes naar de seychellen;) (of je neemt er een electrische bij, voor de dagen dat je tegenwind heb:P)
goedkooper = zwaarder = degelijker
goedkoop = fragieler
Ik denk dat je als je echt naar betrouwbaarheid kijkt je het best kan kijken naar een goed alu of titaan frame. en dan bijvoorbeeld met ultegra groepje erop.
Neem bijvoorbeeld een trek 2.5, duurdere fietsen worden niet zoveel beter, maar vooral lichter en iets stijver. Maar dat fiets je echt niet eerder verrot als een duur karton frame met een super record...
En ga van de rest paar weekjes naar de seychellen;) (of je neemt er een electrische bij, voor de dagen dat je tegenwind heb:P)
100cols schreef:Moet je 4000 euro kwijt?
Anders zou ik het volgende adviseren als betrouwbare (en mooie!) fiets:
Cannondale CAAD9
Campagnolo Chorus
Record naaf met CXP33 of Open Pro
Ritchey WCS Wet Black zadel-, stuurpen en stuur
Continental GP4000 bandjes
Niet geheel toevallig mijn nieuwe fiets
Vet ding! Fotootje?
Camerig is prachtig!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
100cols schreef:Moet je 4000 euro kwijt?
Anders zou ik het volgende adviseren als betrouwbare (en mooie!) fiets:
Cannondale CAAD9
Campagnolo Chorus
Record naaf met CXP33 of Open Pro
Ritchey WCS Wet Black zadel-, stuurpen en stuur
Continental GP4000 bandjes
Niet geheel toevallig mijn nieuwe fiets
Daar zou ik toch geen 4 ruggen aan uit gaan geven, 3 lijkt me meer dan genoeg.