Hydraulische remmen hebben geen remkabels maar remslangen.wasbeer2006 schreef: ↑15 mar 2022 13:44 Het duurde even voordat ik het hier eerlijk durfde te vertellen........
Gesloopt is een groot woord.
Maar ik heb mijn remkabels verkeerd om aangesloten, nee niet van een MTB, waarbij je het simpel even omdraait.
Nee, meteen maar met het geïntegreerde stuur van mijn foil
Man man man man wat kansloos
Nou dat aanpassen duurt dus 5 kwartier.........
Stuurlint eraf, olijven afknippen, stuur eraf, kabels omdraaien.
Boel weer monteren en weer ontluchten.
Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4717
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Ik dus mijn Garmin. De accu was toch al af, dus er moest iets. Maar na het plaatsen van de nieuwe accu heb ik geen beeld meer. Alle kabels die naar het scherm lopen al meerdere malen opnieuw bevestigd, maar het enigste waar de Garmin nog voor te gebruiken lijkt is als lampje.
Is er geen reset-knop? Zo eentje waar je met een naald in moet prikken?
Ik dan deze week. Had stickers besteld voor een zelfgelakt frame. Eerst de voorvork gelukkig, niet alles tegelijk. De stickers kwamen binnen en er zat een kaartje bij. Ik denk, reclame, dat kan weg. De sticker op de voorvork geplakt en er blanke lak over gespoten. Daarna ga ik denken, had die transparante stickerlaag er eigenlijk nog af gemoeten. Ik stuur een mailtje naar de leverancier. 10 minuten later heb ik hun filmpje op Youtube gevonden (stond ook in hun email) dat die transparante stickerlaag er inderdaad af moet. Bleek dat de "reclamefolder" ook gewoon keurig een beschrijving bevatte. De leverancier heeft redelijk netjes geantwoord, maar ik denk liever niet aan wat zij gedacht hebben Schaamte is meer een last dan een genot En wat kan ik soms toch prutsen...
Ik dan deze week. Had stickers besteld voor een zelfgelakt frame. Eerst de voorvork gelukkig, niet alles tegelijk. De stickers kwamen binnen en er zat een kaartje bij. Ik denk, reclame, dat kan weg. De sticker op de voorvork geplakt en er blanke lak over gespoten. Daarna ga ik denken, had die transparante stickerlaag er eigenlijk nog af gemoeten. Ik stuur een mailtje naar de leverancier. 10 minuten later heb ik hun filmpje op Youtube gevonden (stond ook in hun email) dat die transparante stickerlaag er inderdaad af moet. Bleek dat de "reclamefolder" ook gewoon keurig een beschrijving bevatte. De leverancier heeft redelijk netjes geantwoord, maar ik denk liever niet aan wat zij gedacht hebben Schaamte is meer een last dan een genot En wat kan ik soms toch prutsen...
- CampaYolo
- Forum-lid
- Berichten: 622
- Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
- Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust
Voor het eerst geprobeerd om wielen met conus lagers open te halen. (Zonda's)
Volgens het filmpje op youtube zou de inbus aan de linker kant er af moeten komen.
Da's leuk en aardig, maar bij mij komt ie aan de rechter kant los.
Ik ben natuurlijk voor geen gat te vangen, dus rechts een sleutel er op en links een lange inbus. Dan komt t wel los, althans dat is mijn idee.
Ik ben niet gewend om met alu te werken, dus ik ben niet bang om kracht te zetten...... oei.
.... wat ooit rond was is dat nu niet meer.
Nieuw draadje getapt en het past weer, dus gelukkig zonder gevolgen.
Ik ga mijzelf toch maar wat beter inlezen voordat ik hier verder mee ga.
Volgens het filmpje op youtube zou de inbus aan de linker kant er af moeten komen.
Da's leuk en aardig, maar bij mij komt ie aan de rechter kant los.
Ik ben natuurlijk voor geen gat te vangen, dus rechts een sleutel er op en links een lange inbus. Dan komt t wel los, althans dat is mijn idee.
Ik ben niet gewend om met alu te werken, dus ik ben niet bang om kracht te zetten...... oei.
.... wat ooit rond was is dat nu niet meer.
Nieuw draadje getapt en het past weer, dus gelukkig zonder gevolgen.
Ik ga mijzelf toch maar wat beter inlezen voordat ik hier verder mee ga.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
Expander zakte in de vorkpijp en wilde niet door de zwaartekracht eruit...
Dus een draadeinde moeten halen bij de bouwmarkt om 'm eruit te vissen!
Dus een draadeinde moeten halen bij de bouwmarkt om 'm eruit te vissen!
Oude spaak waarvan je stukje ombuigt wilt dan ook wel eens helpen.
Ook al eens nodig gehad om een di2 batterij uit zadelbuis te vissen. (heel handig tyraps eromheen gedaan toen ik hem in zadelbuis liet zakken, maar bij trekken daaraan trok ik tyrap kapot/los)
Ook al eens nodig gehad om een di2 batterij uit zadelbuis te vissen. (heel handig tyraps eromheen gedaan toen ik hem in zadelbuis liet zakken, maar bij trekken daaraan trok ik tyrap kapot/los)
Hij zat te vast voor een spaak, dat had ik al geprobeerd. Dus draadeinde en dan ring op de stuurpen en een moer en naar boven getrokken....
En dat terwijl Campa toch voortreffelijke beschrijvingen voor de doe-het-zelver online heeft staan. Dus misschien die even bekijken i.p.v. YT?CampaYolo schreef: ↑29 mar 2022 17:42 Voor het eerst geprobeerd om wielen met conus lagers open te halen. (Zonda's)
Volgens het filmpje op youtube zou de inbus aan de linker kant er af moeten komen.
Da's leuk en aardig, maar bij mij komt ie aan de rechter kant los.
Ik ben natuurlijk voor geen gat te vangen, dus rechts een sleutel er op en links een lange inbus. Dan komt t wel los, althans dat is mijn idee.
Ik ben niet gewend om met alu te werken, dus ik ben niet bang om kracht te zetten...... oei.
.... wat ooit rond was is dat nu niet meer.
Nieuw draadje getapt en het past weer, dus gelukkig zonder gevolgen.
Ik ga mijzelf toch maar wat beter inlezen voordat ik hier verder mee ga.
Ride bikes, not tanks!
Ik doe het altijd met de officiële methode en ook die is gewoon op YT te vinden!leon1 schreef: ↑07 apr 2022 16:27En dat terwijl Campa toch voortreffelijke beschrijvingen voor de doe-het-zelver online heeft staan. Dus misschien die even bekijken i.p.v. YT?CampaYolo schreef: ↑29 mar 2022 17:42 Voor het eerst geprobeerd om wielen met conus lagers open te halen. (Zonda's)
Volgens het filmpje op youtube zou de inbus aan de linker kant er af moeten komen.
Da's leuk en aardig, maar bij mij komt ie aan de rechter kant los.
Ik ben natuurlijk voor geen gat te vangen, dus rechts een sleutel er op en links een lange inbus. Dan komt t wel los, althans dat is mijn idee.
Ik ben niet gewend om met alu te werken, dus ik ben niet bang om kracht te zetten...... oei.
.... wat ooit rond was is dat nu niet meer.
Nieuw draadje getapt en het past weer, dus gelukkig zonder gevolgen.
Ik ga mijzelf toch maar wat beter inlezen voordat ik hier verder mee ga.
Gaat iets verder (en is ook stommer) dan verprutsen:
Ik wilde de linker crank van mijn shimano trapstel loshalen.
De eerste bout ging al heel moeizaam, maar bij de tweede schoot de (achteraf te kleine, waardoor te weinig houvast) inbussleutel eruit en beschadigde zodanig dat ik geen grip meer heb
Kan een goede fietsenmaker dit oplossen?
Zijn er trucjes om dit zelf te proberen?
Ik wilde de linker crank van mijn shimano trapstel loshalen.
De eerste bout ging al heel moeizaam, maar bij de tweede schoot de (achteraf te kleine, waardoor te weinig houvast) inbussleutel eruit en beschadigde zodanig dat ik geen grip meer heb
Kan een goede fietsenmaker dit oplossen?
Zijn er trucjes om dit zelf te proberen?
Courir c'est mourir un peu