Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2022

TL@
Forum-lid HC

Gebruikersavatar TL@ 31 mar 2022 21:09

mao schreef: 31 mar 2022 12:36 ....
Je blauwe schoenen zijn een hele verbetering tov spuglelijke rode ;-)
:lol: :lol: :lol:
Die rode vind ik ook wel mooi maar passen niet bij de blauwe fiets
Mijn MTB/Gravel schoenen zijn ook rood, maar donkerder en met meer zwart
Afbeelding

Ik ben altijd blij met kleurtjes (zolang het maar geen oranje is :D )

Ik hoop echt dat het nieuws van WvA een aprilgrap is maar vrees ervoor.
Gaat een rare koers worden zo.
Afbeelding

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 31 mar 2022 23:53

Raar = in dit geval hopelijk spannend en onvoorspelbaar!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 01 apr 2022 07:40

't kan verkeren zei Bree de Roo. Van Aert had de RVV al zo goed als op zak, Mathieu zou mits wat geluk nog een goede P-R kunnen rijden en Laporte en Benoot zouden enkel als knecht een rol mogen spelen. En zie nu, heel andere situatie hebben we nu. Van Aert zal de RVV niet winnen ( normaal gezien toch :-) ); en de andere 3 zijn alle 3 grote kanshebbers . Nog vermelden dat het momenteel in Vlaanderen aan het sneeuwen is.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 01 apr 2022 07:55

Ik houd nog altijd de mogelijkheid voor me dat het een 1 april grap is.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

RobertvD
Forum-lid

RobertvD 01 apr 2022 08:19

Ik hoop dat Van Aert er bij is (en fit is). Maar mocht het niet zo zijn, hoeven we gelukkig dat lelijke RedBull gedrocht niet te zien.

(elk nadeel hep z'n voordeel, aldus de grote sportfilosoof)

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 01 apr 2022 08:22

Ik vermoed dat bepaalde kasseistroken glad zullen zijn. Tot -3 's nachts dan wat droger en temperaturen tot 7° , matige wind en in de namiddag lichte regen. Het wordt niks voor koukleumen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

i-mac

i-mac 01 apr 2022 08:23

En dan dit ....

https://sporza.be/nl/2022/04/01/slechts ... 792169440/

Zoals iedereen intussen wel weet wordt het peloton overspoeld door een ziektegolf. Geen enkele ploeg lijkt te ontsnappen, maar vooral Israel-Premier Tech wordt keihard getroffen. De ploeg van Sep Vanmarcke telt slechts 2 fitte renners en haakt daarom af voor de Ronde van Vlaanderen.

Afgelopen woensdag was het al miserie troef bij Israel-Premier Tech.

De ploeg had voor Dwars door Vlaanderen slechts 5 renners kunnen inschrijven, maar op de ochtend van de koers haakten ook Jenthe Biermans en Guillaume Boivin nog af.

Sep Vanmarcke en Hugo Houle bereikten de finish in Waregem, Taj Jones gaf op.

"Het was een begrafenisstemming toen we het nieuws aan de ontbijttafel vernamen. Het is niet grappig meer", zuchtte Vanmarcke bij de start in Roeselare.

2 dagen later is er geen beterschap. Integendeel.

De ploeg kan slechts 2 fitte renners afvaardigen voor de Ronde van Vlaanderen en zakt daarom zondag niet af naar Antwerpen.

Vanmarcke had zijn kansen voor de Ronde sowieso al tot het absolute minimum ingeschat, maar mist na een drievoudig ziektebriefje van de voorbije weken wel een extra kans om competitieritme op te doen.

Zijn enige overgebleven doel - Parijs-Roubaix op 17 april - wordt op deze manier nog wat meer gehypothekeerd.
"We moeten nu door deze enorm zure appel bijten"

Taj Jones, die woensdag wel nog meereed, heeft ook een plekje in de ziekenboeg opgenomen.

Ploegleider Dirk Demol: "Ik kan een enorm lange lijst renners opnoemen die ofwel in de lappenmand liggen na val ofwel ziek in bed steken. Voor de Ronde had ik nu nog slechts twee fitte renners over."

"Wij hebben contact opgenomen met de organisatoren en onze situatie uitgelegd. Starten in Antwerpen is dus niet aan de orde."

"Hoe het nu verder moet? Uitzieken en rekenen op de jongens die stilaan uit hun revalidatie komen."

"Ik hoop dat we in Parijs-Roubaix weer op volle getalsterkte staan wat betreft onze 'kasseirenners'. We moeten nu door deze enorm zure appel bijten, maar hopelijk komen we sterker terug uit deze zwarte periode."

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 01 apr 2022 08:48

waarom niet starten met een minimum aan begeleiding? Als Vanmarcke denkt dr RVV nodig te hebben en wie weet welke appel er uit de kast valt?

barverme
Forum-lid

barverme 01 apr 2022 10:12

Echt slim kun je die ploegen toch niet noemen. Er woedt al weken een griepepidemie, maar toch gaan ze samen op hotel, zitten ze samen aan het ontbijt, en zitten ze gezellig in de ploegbus. Blijkbaar niets geleerd van corona...

i-mac

i-mac 01 apr 2022 10:30

barverme schreef: 01 apr 2022 10:12 Echt slim kun je die ploegen toch niet noemen. Er woedt al weken een griepepidemie, maar toch gaan ze samen op hotel, zitten ze samen aan het ontbijt, en zitten ze gezellig in de ploegbus. Blijkbaar niets geleerd van corona...
Werd er dan vroeger een masker aangeraden als er griep was? Neen ...

Kiekeboe
Forum-lid

Gebruikersavatar Kiekeboe 01 apr 2022 11:31

Ik had me zo verheugd op de Ronde van Vlaanderen.
Maar zonder een fitte Wout is de RVV '22 voor mij persoonlijk niet meer de moeite om naar te kijken.
Zal op zondag dus iets anders moeten doen, i.p.v. voor de buis te hangen.

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 01 apr 2022 11:49

Iedereen heeft het recht op zijn mening :)
Ik vind dat er nog genoeg redelijk sterke en aantrekkelijk rijdende coureurs overblijven om het de moeite waard te maken :D
Afbeelding

Plaats reactie