Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2022

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 01 apr 2022 11:51

barverme schreef: 01 apr 2022 10:12 Echt slim kun je die ploegen toch niet noemen. Er woedt al weken een griepepidemie, maar toch gaan ze samen op hotel, zitten ze samen aan het ontbijt, en zitten ze gezellig in de ploegbus. Blijkbaar niets geleerd van corona...
Wat moet je dan. Thuis trainen en je kinderen die het meenemen of je partner etc.
In mijn omgeving ook veel zieken, niet ernstig en je kan nog prima je kantoor werk doen, maar niet RVV rijden.

Maargoed het is wel balen. Zo zie je hoe het in twee weken kan gaan. De rollen letterlijk omgedraaid

i-mac

i-mac 01 apr 2022 12:04

Ik gok op Laporte. Die rijdt de laatste weken ook zeer goed, en is iemand die je gerust als outsider mag bestempelen.

TL@
Forum-lid HC

Gebruikersavatar TL@ 01 apr 2022 13:58

i-mac schreef: 01 apr 2022 10:30
barverme schreef: 01 apr 2022 10:12 Echt slim kun je die ploegen toch niet noemen. Er woedt al weken een griepepidemie, maar toch gaan ze samen op hotel, zitten ze samen aan het ontbijt, en zitten ze gezellig in de ploegbus. Blijkbaar niets geleerd van corona...
Werd er dan vroeger een masker aangeraden als er griep was? Neen ...
Het is net door al die (debiele) maatregelen dat men nu (met minder maatregelen) snel ziek wordt. Hadden we gewoon blijven leven (na de eerste golf natuurlijk) in plaats van hysterisch te doen, hadden mensen nu minder ziek geworden en minder 'raar' gedrag vertoond

Het zijn ook vaak de renners die apart slapen van hun vrouw, veel sociaal contact mijden,... die ziek worden. Net om dezelfde reden: te weinig natuurlijke afweer (door te weinig contact met ziektes)

De mens is een sociaal dier, het beste is daar dan ook naar te handelen.
Afbeelding

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 01 apr 2022 15:00

TL@ schreef: 01 apr 2022 13:58
Het is net door al die (debiele) maatregelen dat men nu (met minder maatregelen) snel ziek wordt. Hadden we gewoon blijven leven (na de eerste golf natuurlijk) in plaats van hysterisch te doen, hadden mensen nu minder ziek geworden en minder 'raar' gedrag vertoond

Het zijn ook vaak de renners die apart slapen van hun vrouw, veel sociaal contact mijden,... die ziek worden. Net om dezelfde reden: te weinig natuurlijke afweer (door te weinig contact met ziektes)

De mens is een sociaal dier, het beste is daar dan ook naar te handelen.
oh man , in den tijd van Roger .... :lol:
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 01 apr 2022 18:35

TL@ schreef: 01 apr 2022 13:58
Ik zie soms nog mensen met een kapje op straat lopen. Koekoek!
Deze week voor werk op en neer naar Bari gevlogen. Zodra je op Schiphol bent voel je je in een andere wereld. Weer allemaal stewards die over mondkapjes zeiken, in vliegtuig zo’n onding op; bah. Gelukkig handhaaft KLM/Transavia niet, dus in vliegtuig tijd niet op gehad.

Maar on topic: er gaat momenteel een hele lelijke griep rond, bij mijn dochter in de klas >50% ziek.
Less is bore

TL@
Forum-lid HC

Gebruikersavatar TL@ 01 apr 2022 18:39

Bij ons op het werk ook heel veel volk met de griep (ik ben gelukkig tot nu toe gespaard gebleven ondanks dicht contact)
De meesten blijven ook vrij lang ziek.
Afbeelding

i-mac

i-mac 01 apr 2022 19:16

daniel1975 schreef: 01 apr 2022 18:35 Ik zie soms nog mensen met een kapje op straat lopen. Koekoek!
Deze week voor werk op en neer naar Bari gevlogen. Zodra je op Schiphol bent voel je je in een andere wereld. Weer allemaal stewards die over mondkapjes zeiken, in vliegtuig zo’n onding op; bah.
Mag ik even nuanceren? Er zijn mensen die reden genoeg hebben om nog steeds dat vermaledijde masker te dragen. Mijn schoonvader kreeg 35 jaar geleden een donor nier. Hij moet dagelijks een karrenvracht medicijnen innemen. Zijn immuniteit is ontzettend laag. Hij kreeg al zijn vaccins, maar gezien zijn medische geschiedenis, pakt die niet aan. Als hij geen masker draagt is de kans op besmet geraken zeer hoog. In zijn geval staat dit gelijk aan sterven.

En zo zijn er waarschijnlijk nog veel mensen. Dus niks koekoek. Don’t judge a book by its cover.

Waar ik werk weten we nu al dat de mondmaskers nooit meer weggaan, of we dat nu graag hebben of niet. En covid zal ook nooit meer weggaan.

bever
Forum-lid

bever 01 apr 2022 19:53

i-mac schreef: 01 apr 2022 19:16

En zo zijn er waarschijnlijk nog veel mensen. Dus niks koekoek. Don’t judge a book by its cover.

Waar ik werk weten we nu al dat de mondmaskers nooit meer weggaan, of we dat nu graag hebben of niet. En covid zal ook nooit meer weggaan.
het is moeilijk om geen oordeel te hebben ;)

Ik was overigens vorige week ook in Italië (Toscane). Overal moet je een masker op, moet je een green card laten zien en wordt je temperatuur opgemeten. Ik kan me er niet over opwinden, gelukkig :)

galileo2
Forum-lid

galileo2 01 apr 2022 20:04

3 dagen voor een koers op afzondering gaan.
Vroeger was dat misschien nodig, maar in 2022?
Vorig jaar bij het WK in eigen land ook al van dat.
De meeste Belgen wonen op een half uurtje van de start.
Nee toch maar samen op hotel, om de spanning nog wat op te drijven.

stakie75
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar stakie75 01 apr 2022 20:26

Wout van Aert heeft corona. Definitief geen RVV en ook Roubaix is een vraagteken. Gelukkig dit jaar wel een week later. Jammer, want ik zie toch het liefst alle sterke klassieke renners tegen elkaar koersen.
Love riding Scott. Scott Addict 20 (2022) Scott Scale 970 (2023)

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 01 apr 2022 22:50

Oei, en nu maar hopen dat ze nog iemand over houden in de ploeg om te kunnen rijden.
Campagnolo Ultra Dork

stakie75
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar stakie75 01 apr 2022 22:58

En wat dit met zijn TDF ambities doen vs ploeg ambities?
Love riding Scott. Scott Addict 20 (2022) Scott Scale 970 (2023)

Plaats reactie