Onzin, je gaat niet de belangrijkste wedstrijd van het jaar voor een ronderenner laten lopen vanwege een gevaarlijk stuk op de route. Dit is nu precies waarom de aso en uci geen fuck doen aan veiligheid: men fietst toch wel en ze geven straks gewoon een renner die een flinke valpartij veroorzaakt de schuld....Ernie C. schreef: ↑06 apr 2022 11:36 Je bent als lichtgewicht klimmer ook niet verplicht hier op volle snelheid overheen te knallen.
Net zoals dat de sprinters niet vooraan mee hoeven te doen in een bergetappe.
Ze kunnen er ook voor kiezen om een keer voor de Giro of Vuelta te gaan.
Kasseien zijn onderdeel van de Franse wielercultuur en zodoende kunnen ze in het parcours van de ronde van Frankrijk worden opgenomen. If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.
Wielerseizoen 2022
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40396
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Less is bore
natuurlijk is het de afdaling van de Kemmelberg niet maar je hebt wschlk wel een volledig peleton waaronder een paar "analfabeten" op kasseien die in volle vaart komen aangestormd. Ook Froome werd uitgeschakeld in een kasseienetappe tijdens de tour. En op zich heb ik niks tegen kasseistroken in een touretappe ( moet ook eens kunnen), maar niet dalend, net zomin als je een sterk dalende finish voorziet zoals in Polen waarbij Jakobsen zwaar ten val kwam.
In P-R rijden de specialisten in kleine groepjes of alleen over de kasseistroken, en die hebben het al niet altijd makkelijk, hier gaat men een gedeelte onervaren renners in een peleton over de kasseien sturen? Slecht idee, bij valpartij of pech kan de tour voorbij zijn voor een topfavoriet of wie dan ook.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
je kunt in deze toch een klassementsrenner die een klassement moet verdedigen/rijden niet vergelijken met een sprinter die een bepaalde etappe(s) probeert te winnen.daniel1975 schreef: ↑06 apr 2022 12:30Onzin, je gaat niet de belangrijkste wedstrijd van het jaar voor een ronderenner laten lopen vanwege een gevaarlijk stuk op de route. Dit is nu precies waarom de aso en uci geen fuck doen aan veiligheid: men fietst toch wel en ze geven straks gewoon een renner die een flinke valpartij veroorzaakt de schuld....Ernie C. schreef: ↑06 apr 2022 11:36 Je bent als lichtgewicht klimmer ook niet verplicht hier op volle snelheid overheen te knallen.
Net zoals dat de sprinters niet vooraan mee hoeven te doen in een bergetappe.
Ze kunnen er ook voor kiezen om een keer voor de Giro of Vuelta te gaan.
Kasseien zijn onderdeel van de Franse wielercultuur en zodoende kunnen ze in het parcours van de ronde van Frankrijk worden opgenomen. If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Van het weekend was Fabio Jakobsen bij de jeugdwedstrijd van PRC Delta in Spijkenisse. Ik moet zeggen: wat een vreselijk aardige en innemende persoonlijkheid. Gewoon in de kou en de wind met aandacht en de tijd voor de rennertjes. Ontzettend leuk en inspirerend gesprek met mijn zoon en dochter. Mijn favoriet voor vandaag in de Scheldeprijs!
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
Froome was al afgestapt voordat de eerste kassei op het parcours kwam.fiedoo schreef: ↑06 apr 2022 12:46natuurlijk is het de afdaling van de Kemmelberg niet maar je hebt wschlk wel een volledig peleton waaronder een paar "analfabeten" op kasseien die in volle vaart komen aangestormd. Ook Froome werd uitgeschakeld in een kasseienetappe tijdens de tour. En op zich heb ik niks tegen kasseistroken in een touretappe ( moet ook eens kunnen), maar niet dalend, net zomin als je een sterk dalende finish voorziet zoals in Polen waarbij Jakobsen zwaar ten val kwam.
In P-R rijden de specialisten in kleine groepjes of alleen over de kasseistroken, en die hebben het al niet altijd makkelijk, hier gaat men een gedeelte onervaren renners in een peleton over de kasseien sturen? Slecht idee, bij valpartij of pech kan de tour voorbij zijn voor een topfavoriet of wie dan ook.
Ik vind kasseien wel mooi, ook in de Tour. Bergaf is dan misschien net teveel, maar zo'n mooie rit met aardig wat stenen, mag zeker een keer.
Tja, ik zie ook het probleem niet zo. Volgens mij zijn de kasseien zelf niet zo gevaarlijk. Ik heb al heel wat van de stroken gereden en zelfs met mijn beperkte talent is het nooit mis gegaan. De manier van koersen lijkt mij het probleem (en dan zeker in de Tour). En door die manier van koersen vallen ze op de vreemdste plekken (daar hebben ze geen kassei voor nodig) en is al een groot deel van de podium kandidaten al in de eerste week uit koers. Ritchie P heeft er een gewoonte van gemaakt.
En laten we eerlijk zijn: zo’n etappe staat eerder omcirkeld in de agenda dan een rit ergens door de Franse binnenlanden.
En laten we eerlijk zijn: zo’n etappe staat eerder omcirkeld in de agenda dan een rit ergens door de Franse binnenlanden.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6236
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Als 2% "bergaf" een probleem is. Moeten we dan ook alles met windkracht 4 of meer in de rug afblazen zeker?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Niet allemaal toch
Met een dropper post goed te doen
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Wout terug op de fiets:
https://sporza.be/nl/2022/04/06/wout-va ... 249843746/
Nog niet naar de AGR maar waarschijnlijk (hopelijk) wel in P-R
https://sporza.be/nl/2022/04/06/wout-va ... 249843746/
Nog niet naar de AGR maar waarschijnlijk (hopelijk) wel in P-R
Ik snap niet dat ze die risico's nemen om met klassementsrenners die kasseistroken te gaan bestormen. Ze kunnen ook beslissen om die dag wat veiligheidsmarge in te bouwen en de klassieke specialisten hun ding te laten doen. Die tijd nemen ze wel terug in de bergen. Liever een klassement dan risico's nemen in een rit waar je enkel het klassement kan verliezen, denk ik dan.