Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2022

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40396
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 apr 2022 15:49

Risico dat je achter een grote valpartij zit en jouw concurrent net ervoor....
Less is bore

i-mac

i-mac 06 apr 2022 16:48

Ongeacht het resultaat in de Scheldeprijs, zal het straks ten huize van DQA en PL donderen. De goeie trein gemist, wat voor zijn team de voorbije jaren eerder ongewoon was. Zeker als je ziet dat de sprinters wel mee zaten op de goede vlucht.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 06 apr 2022 17:00

daniel1975 schreef: 06 apr 2022 15:49 Risico dat je achter een grote valpartij zit en jouw concurrent net ervoor....
Volgens mij is dat inherent aan elke etappe in de eerste week van elke Tour.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

i-mac

i-mac 06 apr 2022 17:35

De Scheldeprijs, gemiddelde snelheid van Kristoff : 48,9 km/u :shock:
Laatst gewijzigd door i-mac op 06 apr 2022 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5881
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 06 apr 2022 18:08

Toch vreemd, eerst is er kritiek op de UCI omwille van de aankomst in Polen met de zware valpartij van Jakobsen en nu is 't een risico van 't vak als er een risicovolle strook met gevaar voor zware valpartijen ingevoerd wordt.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40396
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 apr 2022 19:13

Dat dus!
Less is bore

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4996
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 06 apr 2022 20:36

i-mac schreef: 06 apr 2022 17:35 De Scheldeprijs, gemiddelde snelheid van Kristoff : 48,9 km/u :shock:
Schuin wind mee hè .. maar dan nog.
Trouwens Casper van Uden 4de als 20jarige !

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1264
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 06 apr 2022 21:33

bartdr schreef: 06 apr 2022 15:26 Ik snap niet dat ze die risico's nemen om met klassementsrenners die kasseistroken te gaan bestormen. Ze kunnen ook beslissen om die dag wat veiligheidsmarge in te bouwen en de klassieke specialisten hun ding te laten doen. Die tijd nemen ze wel terug in de bergen. Liever een klassement dan risico's nemen in een rit waar je enkel het klassement kan verliezen, denk ik dan.
Dat is ook mijn idee.
Vandaar mijn vraag hoe ver deze strook van de aankomst ligt.
Op 100 km van de aankomst gaan de klassementsrenner geen gekke dingen doen. Dat wordt wel afgesproken in het peloton.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5945
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 07 apr 2022 09:43

fiedoo schreef: 06 apr 2022 18:08 Toch vreemd, eerst is er kritiek op de UCI omwille van de aankomst in Polen met de zware valpartij van Jakobsen en nu is 't een risico van 't vak als er een risicovolle strook met gevaar voor zware valpartijen ingevoerd wordt.
daniel1975 schreef: 06 apr 2022 19:13 Dat dus!
Dus moeten we het wielrennen maar terugbrengen naar een rechte weg waar men een individuele rit moet rijden want anders is het risico te groot. :mrgreen:
Natuurlijk moet er gekeken worden naar veiligheid.
Maar kasseien horen gewoon bij het wegdek van openbare wegen dus mogen ze, in mijn ogen, gebruikt worden in wegwedstrijden.
In tegenstelling tot ondeugdelijk hekwerk, wat de grootste oorzaak van alle ellende was in Polen.
Maar laten we eerlijk zijn, welke klassementsrenner is heeft zijn klasssement verloren op een kasseistrook?
Ik kan me alleen Frank Schleck herinneren.
Ik heb de grootste valpartijen in de Tour met de meeste slachtoffers gezien op de grote rechte asfalt wegen.
Relatief gezien zijn de valpartijen op de kasseienstroken die de laatste jaren in de Tour zijn gebruikt hiermee vergeleken een peulenschil.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16974
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 apr 2022 09:48

Een sprint wordt per definitie op volle snelheid verreden. Een stukje slecht wegdek op 100km van de streep kun je ook met de ploeg op eigen tempo afleggen. Die paar meter die je dan verliest, die rij je echt wel weer dicht, tenzij de wind gunstig is voor waaiers maar dan is die 2% daling niet het grootste probleem.
Campagnolo Ultra Dork

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13914
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 07 apr 2022 10:20

En er gaat echt niet zoveel fout in de sprint.
Het zijn meer de renners dan het parcours.

Waarbij je natuurlijk naar veiligheid moet kijken. Zeker met zo'n aankomst in Polen en bv zo'n hek in de tdf met WvA

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5881
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 07 apr 2022 11:20

Theo V schreef: 07 apr 2022 09:43
fiedoo schreef: 06 apr 2022 18:08 Toch vreemd, eerst is er kritiek op de UCI omwille van de aankomst in Polen met de zware valpartij van Jakobsen en nu is 't een risico van 't vak als er een risicovolle strook met gevaar voor zware valpartijen ingevoerd wordt.
daniel1975 schreef: 06 apr 2022 19:13 Dat dus!
Dus moeten we het wielrennen maar terugbrengen naar een rechte weg waar men een individuele rit moet rijden want anders is het risico te groot. :mrgreen:
Natuurlijk moet er gekeken worden naar veiligheid.
Maar kasseien horen gewoon bij het wegdek van openbare wegen dus mogen ze, in mijn ogen, gebruikt worden in wegwedstrijden.
In tegenstelling tot ondeugdelijk hekwerk, wat de grootste oorzaak van alle ellende was in Polen.
Maar laten we eerlijk zijn, welke klassementsrenner is heeft zijn klasssement verloren op een kasseistrook?
Ik kan me alleen Frank Schleck herinneren.
Ik heb de grootste valpartijen in de Tour met de meeste slachtoffers gezien op de grote rechte asfalt wegen.
Relatief gezien zijn de valpartijen op de kasseienstroken die de laatste jaren in de Tour zijn gebruikt hiermee vergeleken een peulenschil.
Denk je echt dat zonder of met beter hekwerk Jakobsen tegen een snelheid van 80+kms/u geen doodssmak had gemaakt?
Soit, ieder zijn mening. We zien wel of en hopen dat alles goed verloopt.
Op je eerste bemerking , als je het toch in het belachelijke wil trekken, zou ik kunnen tegenwerpen dat er dan maar zoveel mogelijk overal sterk dalende wegen met putten, kasseien, modder, rotondes, wegversmallingen, ravijnen en dergelijke moeten ingepast worden.
Maar voor ik over die strook nog mijn mening geef: ik zal die binnenkort zelf eens proberen te rijden ( met MTB dan) en dan mijn deskundig :mrgreen: :lol: oordeel geven.
Laatst gewijzigd door fiedoo op 07 apr 2022 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie