Wielerseizoen 2022
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40396
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Risico dat je achter een grote valpartij zit en jouw concurrent net ervoor....
Less is bore
Ongeacht het resultaat in de Scheldeprijs, zal het straks ten huize van DQA en PL donderen. De goeie trein gemist, wat voor zijn team de voorbije jaren eerder ongewoon was. Zeker als je ziet dat de sprinters wel mee zaten op de goede vlucht.
Volgens mij is dat inherent aan elke etappe in de eerste week van elke Tour.daniel1975 schreef: ↑06 apr 2022 15:49 Risico dat je achter een grote valpartij zit en jouw concurrent net ervoor....
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
De Scheldeprijs, gemiddelde snelheid van Kristoff : 48,9 km/u
Laatst gewijzigd door i-mac op 06 apr 2022 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Toch vreemd, eerst is er kritiek op de UCI omwille van de aankomst in Polen met de zware valpartij van Jakobsen en nu is 't een risico van 't vak als er een risicovolle strook met gevaar voor zware valpartijen ingevoerd wordt.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40396
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Dat dus!
Less is bore
Dat is ook mijn idee.bartdr schreef: ↑06 apr 2022 15:26 Ik snap niet dat ze die risico's nemen om met klassementsrenners die kasseistroken te gaan bestormen. Ze kunnen ook beslissen om die dag wat veiligheidsmarge in te bouwen en de klassieke specialisten hun ding te laten doen. Die tijd nemen ze wel terug in de bergen. Liever een klassement dan risico's nemen in een rit waar je enkel het klassement kan verliezen, denk ik dan.
Vandaar mijn vraag hoe ver deze strook van de aankomst ligt.
Op 100 km van de aankomst gaan de klassementsrenner geen gekke dingen doen. Dat wordt wel afgesproken in het peloton.
Dus moeten we het wielrennen maar terugbrengen naar een rechte weg waar men een individuele rit moet rijden want anders is het risico te groot.
Natuurlijk moet er gekeken worden naar veiligheid.
Maar kasseien horen gewoon bij het wegdek van openbare wegen dus mogen ze, in mijn ogen, gebruikt worden in wegwedstrijden.
In tegenstelling tot ondeugdelijk hekwerk, wat de grootste oorzaak van alle ellende was in Polen.
Maar laten we eerlijk zijn, welke klassementsrenner is heeft zijn klasssement verloren op een kasseistrook?
Ik kan me alleen Frank Schleck herinneren.
Ik heb de grootste valpartijen in de Tour met de meeste slachtoffers gezien op de grote rechte asfalt wegen.
Relatief gezien zijn de valpartijen op de kasseienstroken die de laatste jaren in de Tour zijn gebruikt hiermee vergeleken een peulenschil.
Een sprint wordt per definitie op volle snelheid verreden. Een stukje slecht wegdek op 100km van de streep kun je ook met de ploeg op eigen tempo afleggen. Die paar meter die je dan verliest, die rij je echt wel weer dicht, tenzij de wind gunstig is voor waaiers maar dan is die 2% daling niet het grootste probleem.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13914
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
En er gaat echt niet zoveel fout in de sprint.
Het zijn meer de renners dan het parcours.
Waarbij je natuurlijk naar veiligheid moet kijken. Zeker met zo'n aankomst in Polen en bv zo'n hek in de tdf met WvA
Het zijn meer de renners dan het parcours.
Waarbij je natuurlijk naar veiligheid moet kijken. Zeker met zo'n aankomst in Polen en bv zo'n hek in de tdf met WvA
Denk je echt dat zonder of met beter hekwerk Jakobsen tegen een snelheid van 80+kms/u geen doodssmak had gemaakt?Theo V schreef: ↑07 apr 2022 09:43Dus moeten we het wielrennen maar terugbrengen naar een rechte weg waar men een individuele rit moet rijden want anders is het risico te groot.
Natuurlijk moet er gekeken worden naar veiligheid.
Maar kasseien horen gewoon bij het wegdek van openbare wegen dus mogen ze, in mijn ogen, gebruikt worden in wegwedstrijden.
In tegenstelling tot ondeugdelijk hekwerk, wat de grootste oorzaak van alle ellende was in Polen.
Maar laten we eerlijk zijn, welke klassementsrenner is heeft zijn klasssement verloren op een kasseistrook?
Ik kan me alleen Frank Schleck herinneren.
Ik heb de grootste valpartijen in de Tour met de meeste slachtoffers gezien op de grote rechte asfalt wegen.
Relatief gezien zijn de valpartijen op de kasseienstroken die de laatste jaren in de Tour zijn gebruikt hiermee vergeleken een peulenschil.
Soit, ieder zijn mening. We zien wel of en hopen dat alles goed verloopt.
Op je eerste bemerking , als je het toch in het belachelijke wil trekken, zou ik kunnen tegenwerpen dat er dan maar zoveel mogelijk overal sterk dalende wegen met putten, kasseien, modder, rotondes, wegversmallingen, ravijnen en dergelijke moeten ingepast worden.
Maar voor ik over die strook nog mijn mening geef: ik zal die binnenkort zelf eens proberen te rijden ( met MTB dan) en dan mijn deskundig oordeel geven.
Laatst gewijzigd door fiedoo op 07 apr 2022 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.