Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
-
- Forum-lid
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 09 mar 2022 08:53
-
- Forum-lid
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 09 mar 2022 08:53
Update: mogelijk ga ik een volledige cockpit kopen voor mijn chinaracer.TheKluit schreef: ↑05 apr 2022 10:10 Hallootjes! Na een tijdje lezen heb ik toch een account aangemaakt. Ik ben TheKluit en ben begonnen met racefietsen in de de eerste C-golf. Nadat de sportscholen dicht waren kreeg ik van een maat een racefiets te leen en ik was verkocht. Tegen de winter moest ik deze weer teruggeven voor op zijn tacx en kon het grote speuren naar mijn eigen racefiets beginnen.
Mijn eisen waren: disc + liefst aero frame. Mijn oog viel al snel op de Canyon Aeroad... alleen ik had geen Canyon centjes dus na lang speuren kwam ik de Tideace FM-R185 tegen. Link: https://www.ebay.com/str/tideacebikes
Opgebouwd met Shimano 105 R7020 groepset | 454 look velgen + Schwalbe one banden | 38cm stuur |
Ook zit er een aliexpress crank op omdat ik geen crank bij mijn groepset kon krijgen.
Minpunten: eigenlijk weinig minpunten van het frame, soms merk je wel dat het niet mooi afgewerkt is bij de kabelingangen. Daar heb ik dan met een rattenstaartvijl nog even alles netjes gemaakt. Maar over het algeheel ben ik tevreden. Ook heb ik op de eerste foto's een VG sports gouden ketting erop, deze is echt ruk. Binnen 500km was deze op, nu Shimano erop en schakelt weer uitstekend. Ook heb ik Ultegra schijven erop gefixed, deze heb ik zwart gespoten zodat het dura ace lijkt
Wensenlijst:
- bikefit doen, ik ben nog een beetje aan het stoeien met de positie op mijn fiets en ik heb inmiddels ook een nieuw zadel erop.
- cockpit netjes maken, ff opnieuw het bartape erop doen. het zit nu echt niet netjes. (mogelijk ook breder stuur)
- kabel inkorten
Hebben mensen ervaringen met een volledige cockpit uit China?
Niet met een volledige cockpit, maar ik had een stuur van het merk RXL. Het kostte bijna niks, maar het was ook niks waard. Te zacht. De binnenste laag was geen carbon, maar glasvezel. De bocht was ook te krap, zodat de kracht van de shifter niet goed verdeeld werd. Mijn ene shifter kwam na een paar honderd km los. De klem had het stuur bijna doormidden gesneden.
Er zijn wel goede cockpits uit China maar die zijn niet zo goedkoop. Op Weightweenies staat wel een test ergens.
Ik gebruik al jaren sturen, stuurpennen etc. van RXL SL en heb nog niet gemerkt dat deze met glasvezel zijn gemaakt en ondanks enkele valpartijen is alles nog steeds heel en sterk.! Inmiddels ook een integraal stuur (helaas niet Di2) van RXL SL welke m.i. ook gemaakt is van vol carbon. Ben wel van mening dat als je met de klem van de shifter het stuur doormidden snijdt je deze véééls te hard hebt aan gedraaid.!Henkie284 schreef: ↑11 apr 2022 16:47 Niet met een volledige cockpit, maar ik had een stuur van het merk RXL. Het kostte bijna niks, maar het was ook niks waard. Te zacht. De binnenste laag was geen carbon, maar glasvezel. De bocht was ook te krap, zodat de kracht van de shifter niet goed verdeeld werd. Mijn ene shifter kwam na een paar honderd km los. De klem had het stuur bijna doormidden gesneden.
Heb helaas wel ervaring met een met glasvezel gemaakte Chinese zadelpen die tijdens het rijden plotseling afbrak.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik had het niet zo heel hard aangedraaid. Het moet wel blijven zitten, natuurlijk. Door de te krappe bocht drukte niet het vlakke deel, maar het randje van de klem tegen het stuur. Het contactoppervlak was te klein. Aan de onderkant zat een snee in het carbon. Door die snee was de glasvezel te zien.