Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
midstar
- Forum-lid
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 15 sep 2014 21:40
- Locatie: Heerhugowaard
-
Contact
midstar
03 feb 2022 16:37
Jet schreef: ↑03 feb 2022 16:05
Ik rij dus met binnenbanden en met Continental Grandprix 5000 STR 28mm. Mijn banden druk is normaal 7 bar. Tubeless vind ik teveel gedoe met de latex. Ik ben daar niet zo handig in. Ik ken ook collega's die een zodanig groot gat hadden, dat deze niet met latex gedicht kon worden. Ook de band vullen met latex, vind ik ook niets. Maar dat is persoonlijk.
Kijk je uit, dit mag nooit op hookless.
Advies 5 max, maar iets hoger kan zonder dat hij eraf explodeerd.
Kan nare gevolgen voor je hebben.
-
Orlok
- Forum-lid HC
- Berichten: 6128
- Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
- Locatie: Almere
Orlok
03 feb 2022 18:43
Jet schreef: ↑03 feb 2022 16:05
Ook de band vullen met latex, vind ik ook niets. Maar dat is persoonlijk.
Het is net alsof je melk uit een pak melk in een beker giet, een kind kan de was doen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
franswah
- Forum-lid
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 31 okt 2016 10:16
- Locatie: Lisse
franswah
13 apr 2022 10:38
Deze Giant Propel is al een tijdje in mijn bezit, maar na een wiel upgrade vond ik het wel de moeite waard om hem hier te posten.
Ik weet dat veel mensen het niet met mij eens zijn, maar na 15.000km kan ik niet anders zeggen dan: wat een heerlijke fiets!
Nu alleen nog op zoek naar een fraai, betrouwbaar en betaalbaar aero stuur. Suggesties zijn welkom.
Het Giant Contact stuur is net te dun naar mijn smaak.
Artigiano Abruzzen
Cube editor 2020
-
Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16474
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Lcsmet
13 apr 2022 12:06
franswah schreef: ↑13 apr 2022 10:38
.......
Ik weet dat veel mensen het niet met mij eens zijn, maar na 15.000km kan ik niet anders zeggen dan: wat een heerlijke fiets!
.............
Zoals jouw fiets er bij staat denk ik dat de meesten het wel met je eens kunnen zijn.
Een Propel, of andere Aero fiets, met omhoog wijzende stuurpen en een pak spacers daarentegen, dan heb je het verkeerde model fiets gekozen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
-
sharkman113
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
sharkman113
13 apr 2022 14:58
Met name met isp is een Propel echt een heel goed rijdende fiets (en in ieder geval een stuk lichter dat de opvolger met schijfremmen)
-
fietsernl
- Forum-lid
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 29 apr 2004 13:35
fietsernl
14 apr 2022 14:39
sharkman113 schreef: ↑13 apr 2022 14:58
Met name met isp is een Propel echt een heel goed rijdende fiets (en in ieder geval een stuk lichter dat de opvolger met schijfremmen)
Merk je nu echt veel verschil russen een ISP-frame en een "gewoon frame qua rijden?
-
midstar
- Forum-lid
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 15 sep 2014 21:40
- Locatie: Heerhugowaard
-
Contact
midstar
14 apr 2022 14:45
fietsernl schreef: ↑14 apr 2022 14:39
sharkman113 schreef: ↑13 apr 2022 14:58
Met name met isp is een Propel echt een heel goed rijdende fiets (en in ieder geval een stuk lichter dat de opvolger met schijfremmen)
Merk je nu echt veel verschil russen een ISP-frame en een "gewoon frame qua rijden?
Nee niet echt, en dat komt meer omdat je geen vergelijking kan doen binnen een hele korte tijd.
Banden type, breedte, verschil velgen etc dat moet dan allemaal hetzelfde zijn op dezelfde type Giant fiets bij een hogere klasse tcr met een isp tcr
-
sharkman113
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
sharkman113
14 apr 2022 21:09
Merk je nu echt veel verschil russen een ISP-frame en een "gewoon frame qua rijden?
Ja en nee, bij Giant zijn de ISP modellen doorgaans uit beter materiaal gemaakt (= stijfer / lichter) dan de explaren zonder isp (ISP frames kosten ook heel veel meer geld). De zadelpenconstructie bij de propel is niet optimaal en bovendien is de vork voorzien van een aluminium pijp. Zet je beide fietsen met een vergelijkbare groep naast elkaar dan merk je zeker op slecht wegdek / bij stevig aanzetten duidelijke verschillen.
Zelfde geldt eigenlijk bij de overige modellen echter ik heb een poos op een TCR SL0 voor de amerikaanse markt gereden (exact hetzelfde uitgevoerd als de Europese SL0 met ISP maar dan met losse zadelpen) en inderdaad is er dan hoegenaamd geen verschil tussen beide fietsen te bespeuren.
-
havana
- Forum-lid HC
- Berichten: 28004
- Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54
havana
14 apr 2022 23:00
ISP mag dan stijfer (sic) zijn, het is wel ongeveer 2.339x lelijker. En dan is de Propel sowieso al geen beauty.
-
midstar
- Forum-lid
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 15 sep 2014 21:40
- Locatie: Heerhugowaard
-
Contact
midstar
15 apr 2022 06:00
havana schreef: ↑14 apr 2022 23:00
ISP mag dan stijfer (sic) zijn, het is wel ongeveer 2.339x lelijker. En dan is de Propel sowieso al geen beauty.
Dat vind jij
-
JorgV
- Forum-lid
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 10 jul 2014 19:18
JorgV
15 apr 2022 13:20
Ik vind de TCR ISP echt fantastisch. Minder praktisch, dat wel. De Propel is niet helemaal mijn ding, vooral door die enorme stuurpen van de nieuwe disc-versie.
-
sharkman113
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
sharkman113
15 apr 2022 19:40
ISP mag dan stijfer (sic) zijn, het is wel ongeveer 2.339x lelijker. En dan is de Propel sowieso al geen beauty.
Dat is smaak maar dat geldt eigenlijk voor alle aero fietsen zeker als ze ook nog eens met schijven zijn uitgerust.
Persoonlijk zal het me een zorg wezen of een fiets mooi is, de techniek en met name de rij eigenschappen gaan altijd voor (en wat dat laatste betreft verslaat een (niet disc) Propel heel veel fietsen terwijl het gewicht (bij de mijne dan) meer dan een kilo lager is dat wat de huidige merken met hun aero modellen voor de prijs van een leuke boodschappenauto durven te verkopen.