Wielerseizoen 2022
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40392
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ja en nog op best een leuke manier ook.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 1729
- Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
- Locatie: Omg. Eindhoven
Mooie overwinning van Van Baarle en zeker gegund. Was één van de sterkeren in koers en heeft het prima afgemaakt.
Die supporter die Lampaert liet vallen, zou dat Opi geweest zijn?????
Die supporter die Lampaert liet vallen, zou dat Opi geweest zijn?????
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Dylan is een Topper. Genoten vandaag!
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
op meer dan 260 kms staat er daar een idioot en dan zou het nog de renner zijn schuld zijn. P-R is rijden zonder nadenken, desnoods fietsen recht naar een menigte waarvan je hoopt dat ze gaat uit elkaar gaat/ uitwijkt. Wie een 250 kms echt gekoerst heeft is min of meer het noorden kwijt en zoekt zeker de limieten op. Als je dat als toeschouwer niet beseft blijf er dan weg.rene schreef: ↑17 apr 2022 18:21De renner zelf was hier duidelijk zelf verantwoordelijk. Dylan van Baarle werd op de Belgische zender een aantal malen gewaarschuwd door de commentatoren dat ie niet zo dicht langst het publiek moest rijden. De renner moest altijd uitkijken was hun mening. Toen Lampaert viel was het ineens de schuld van het publiek.
Ook de groep van Aert koos elke keer het stukje asfalt tussen de blokken … was ook niet ongevaarlijk.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
De renner zelf verantwoordelijk??? Hij rijdt op de weg, niet in het zand of in het gras. Het is die man die zijn handen moet thuis houden!!fiedoo schreef: ↑18 apr 2022 02:24op meer dan 260 kms staat er daar een idioot en dan zou het nog de renner zijn schuld zijn. P-R is rijden zonder nadenken, desnoods fietsen recht naar een menigte waarvan je hoopt dat ze gaat uit elkaar gaat/ uitwijkt. Wie een 250 kms echt gekoerst heeft is min of meer het noorden kwijt en zoekt zeker de limieten op. Als je dat als toeschouwer niet beseft blijf er dan weg.rene schreef: ↑17 apr 2022 18:21De renner zelf was hier duidelijk zelf verantwoordelijk. Dylan van Baarle werd op de Belgische zender een aantal malen gewaarschuwd door de commentatoren dat ie niet zo dicht langst het publiek moest rijden. De renner moest altijd uitkijken was hun mening. Toen Lampaert viel was het ineens de schuld van het publiek.
Ook de groep van Aert koos elke keer het stukje asfalt tussen de blokken … was ook niet ongevaarlijk.
Ik ben ooit één keer gaan kijken op het Carrefour de l’arbre. Als renner vlam je daar aan 40km/u door een zee van toeschouwers, die pas op het allerlaatste moment van de weg stappen. Zelfs als er een motor passeert, springen ze bijna direct terug op het parcours. Renners rijden vollen bak door, en hopen dat iedereen op tijd uit de weg gaat voor hen. Gisteren was er eentje die te laat was, met alle gevolgen. Ik zou vandaag niet graag in Lampaert zijn plaats zijn, want dat zal hij nog een tijdje voelen.
De man is fout. punt.
Lampaert rijdt op het parkoers dat op dat moment is de weg dus parkoers is en geen openbare weg. Het publiek moet aan de kant van de weg blijven en niet het parkoers oplopen. Dat snapt elk kind. Feitelijk heeft de ASO de weg geconfisqueerd (met medeweten uiteraard van de autoriteiten) en heeft de ASO ook verantwoordelijkheid voor de renners. Om te voorkomen dat publiek het parkoers opstapt, zou je dranghekken kunnen plaatsen. 500 kilometer aan dranghekken is ook geen optie en voor het merendeel van het parkoers ook redelijk onzinnig. Ik vond dat er voor Franse begrippen al best veel dranghekken stonden. Tijdens de tour is de ASO doorgaans veel lakser in dranghekken plaatsen op lange Alpen cols.
De man in kwestie stond op een recht stuk en had goed zicht op de koers. Er was dus geen enkele aanleiding om een halve meter op het parkoers te stappen. Hij kan dus net zoals de opi-vrouw worden beboet. Zij moest 1200 euro dokken voor haar knullige actie.
Lampaert rijdt op het parkoers dat op dat moment is de weg dus parkoers is en geen openbare weg. Het publiek moet aan de kant van de weg blijven en niet het parkoers oplopen. Dat snapt elk kind. Feitelijk heeft de ASO de weg geconfisqueerd (met medeweten uiteraard van de autoriteiten) en heeft de ASO ook verantwoordelijkheid voor de renners. Om te voorkomen dat publiek het parkoers opstapt, zou je dranghekken kunnen plaatsen. 500 kilometer aan dranghekken is ook geen optie en voor het merendeel van het parkoers ook redelijk onzinnig. Ik vond dat er voor Franse begrippen al best veel dranghekken stonden. Tijdens de tour is de ASO doorgaans veel lakser in dranghekken plaatsen op lange Alpen cols.
De man in kwestie stond op een recht stuk en had goed zicht op de koers. Er was dus geen enkele aanleiding om een halve meter op het parkoers te stappen. Hij kan dus net zoals de opi-vrouw worden beboet. Zij moest 1200 euro dokken voor haar knullige actie.
Live fast; die young. mijn blog
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Op zich eens, geen handige actie van die toeschouwer, echter in hoeverre is dat smalle strookje asfalt (of die iets gladdere berm ook deel van de weg?, zelfde discussie zie je ook bij andere koersen waar de gootjes ook lekkerder rijden (of waar voorheen de stoep of fietspaden ook graag even mee worden "gepikt". Er is iets te zeggen voor het feit dat de renners op de weg (in dit geval kasseien) gewoon beschermd moeten worden (desnoods met dranghekken). Kiest de renner ervoor om de kanten maximaal te gebruiken dat moet dat (binnen grenzen) mogen maar het is wel eigen risico.
ik denk dat het toch duidelijk is dat lampaert op de weg rijdt, het is niet verplicht voor renners om op kasseien te gaan rijden toch? Moest Lampaert nu echt op een onverhard zijstuk of in het gras gaan rijden zijn zou je kunnen zeggen dat de toeschouwer dit niet kon voorzien. In deze mag je van de man toch duidelijk verwachten, net zoals die honderdduizenden anderen op voorgaande stroken wel gedaan hebben, dat hij beseft dat de renners op dit stukje asfalt gaan/kunnen rijden. Normaal gezien als de renners er aan komen kijk je toch richting renners?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.