Na lang twijfelen ga ik nog geen afscheid nemen van mijn BMC SLR01 met direct mount remmen, maar wel investeren in een set carbonwielen die ook remmen in regen.
Hebben jullie tips? Doet de Zipp Showstopper remrand bijv. iets? Of de textured remrand die op de FarSports/Light Bicycle velgen zit? En zijn er nog betere blokken dat Reynolds blauw ondertussen?
Best remmende carbon velg + blok in regen
- daniel1975
- Forum-lid HC
Bora's met Campa remblokken doet het goed. Is een bekende goede combi.
Less is bore
Zipp wielen met Giant grijze blokken ook. Een van de fijnste blokken om te gebruiken op carbon. Veel beter dan Swisstop black prince is mijn mening.
En ik heb als eigenaar van #wielenmuseumzeeland wel een 10-15 tal combinaties geprobeerd ( allen carbon ) op het vlakke en in de Alpen.
En ik heb als eigenaar van #wielenmuseumzeeland wel een 10-15 tal combinaties geprobeerd ( allen carbon ) op het vlakke en in de Alpen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Enve wielen (nieuwe generatie velgrand) met Enve blokken zijn het beste wat ik al gereden heb qua remmen in natte omstandigheden. Tweede komt Campa Bora WTO met Campa blokken. Verder ook nog ervaring met Reynolds wielen, Roval CLX, Farsport en Light-Bicycle wielen, allemaal met diverse blokken geprobeerd en allemaal veel slechter dan nummer 1 en 2.
Remmen de Giant remblokken ook beter op andere wielen naar jouw idee? Zo ja, hoe is de slijtage t.o.v. Black Prince?rene schreef: ↑21 apr 2022 10:26 Zipp wielen met Giant grijze blokken ook. Een van de fijnste blokken om te gebruiken op carbon. Veel beter dan Swisstop black prince is mijn mening.
Momenteel gebruik ik enkel de Giant blokken op alle carbon wielen hier. Slijtage valt mee, misschien iets meer dan de Black Prince - maar het verschil zal minimaal zijn. Mijn zoon gebruikt ze op Reynolds wielen, bevallen prima - maar piepen wel licht bij een lange afdaling ( Galibier/ Telegraphe ). Vraag anders ook even Jasper @jsprbcn - die heeft er eens wat van mij gekocht en fiets redelijk veel rondom de heuvels van Barcelona.JazzHands schreef: ↑25 apr 2022 10:57Remmen de Giant remblokken ook beter op andere wielen naar jouw idee? Zo ja, hoe is de slijtage t.o.v. Black Prince?rene schreef: ↑21 apr 2022 10:26 Zipp wielen met Giant grijze blokken ook. Een van de fijnste blokken om te gebruiken op carbon. Veel beter dan Swisstop black prince is mijn mening.
Mocht je nog Black Prince zoeken - die heb ik nog wel liggen. ZGAN en gebruikt. Ook nog redelijk wat Giant blokken liggende hier.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless