Welke banden?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40963
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
No way; betere banden kan je fietsplezier fors verbeteren. Als je van een standaard hard bandje overstapt op bijv een Conti 4000s weet je niet wat je meemaakt.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Krijg jij betaald voor iedere keer dat je GP noemt?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40963
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ze zullen iets langer meegaan, maar niet heel veel. Belangrijkste is dat je verschrikkelijk fijne banden hebt gekregen!! (ProRace is ook niet verkeerd trouwens)
Less is bore
richard-w schreef:http://rose.nl/output/controller.aspx?c ... ail2=17051
Die banden heb ik er op. 8000 km vorig jaar en geen 1 x lek. Hard afdalen wil ook super, heb er 92 km/u mee gereden in de afdaling. Voor die 19 euro super banden.
Die heb ik ook om een wielsetje zitten. Prima banden inderdaad!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Dat zijn prima banden voor in de winter, lekker goedkoop en niet lek te krijgen. Voor de rest zijn ze nergens goed voor, weinig grip, zwaar en een hoge rolweerstand. Een GP4000S is een zoveel betere band.
Op een gewone GP kan je niet hard afdalen, daarvoor heb je gewoon niet genoeg grip. Als je iemand volgt met een wedstrijdband of een goede tube die maximaal rijdt, dan schuif je gewoon onderuit.
Op een gewone GP kan je niet hard afdalen, daarvoor heb je gewoon niet genoeg grip. Als je iemand volgt met een wedstrijdband of een goede tube die maximaal rijdt, dan schuif je gewoon onderuit.
-
- Forum-lid
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 10 jan 2010 18:00
Ik heb na de misser van Schwalbe met de Ultremo's, op Durano's veel plezier gehad.
Een fijne band wat mij betreft.
Een fijne band wat mij betreft.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Tommeke14 schreef:Van weinig grip heb ik nog geen last gehad. Heb ook bij nat weer met 40+ per uur over klinkerweggetjes lopen racen, ook in de bochten heb ik niet ingehouden maar ik had geen enkel moment het idee dat ik op het randje zat.
Die gewone GP's zijn gewoon goedkope trainingsbanden, die vouwband versie zal vast wel een stukje beter zijn. Maar ik zie geen reden waarom je niet een paar euro meer voor 4000S zou uitgeven.
Je hebt waarschijnlijk gewoon weinig tot geen vergelijk en dan kan je moeilijk gaan oordelen.
Amclassic-fan schreef:Tommeke14 schreef:Van weinig grip heb ik nog geen last gehad. Heb ook bij nat weer met 40+ per uur over klinkerweggetjes lopen racen, ook in de bochten heb ik niet ingehouden maar ik had geen enkel moment het idee dat ik op het randje zat.
Die gewone GP's zijn gewoon goedkope trainingsbanden, die vouwband versie zal vast wel een stukje beter zijn. Maar ik zie geen reden waarom je niet een paar euro meer voor 4000S zou uitgeven.
Je hebt waarschijnlijk gewoon weinig tot geen vergelijk en dan kan je moeilijk gaan oordelen.
Daar heb je gelijk in. Ze zaten om een setje wielen die ik kocht. Als ze af zijn koop ik denk ik wel GP4000S of iets vergelijkbaars. Dan kan ik inderdaad de vergelijking maken!
-
- Forum-lid
- Berichten: 1665
- Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34
Ik ben akkoord dat die GP4000 een zalige band is maar hij is gewoon te teer of ik heb telkens pech gehad. Ik heb er 3 gehad en heb ze allemaal nog ver eer ze versleten waren in frut gereden. Telkens een scheur van rond de cm waar de binnenband binnen de kortste keren doorheen kwam. Eentje op de zijkant en 2 op het loopvlak. Mijn broer heeft er ook zo 2 gehad. We moeten wel beiden dwars door de stad en het gebeurt regelmatig dat er glas op het wegdek ligt en misschien zijn ze daar gewoon niet tegen bestand.
Het ideale compromis is dan een Rubino Pro: bolt redelijk goed, redelijk baanvast maar bovenal de sterkste en lekbestendigste band die ik ken.
Het ideale compromis is dan een Rubino Pro: bolt redelijk goed, redelijk baanvast maar bovenal de sterkste en lekbestendigste band die ik ken.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.