Tubeless
vraagje ivm setup:
- velgen DT SWISS ARC 1400 Discut TR
- band: schwalbe ONE 25 mm TE
--> klopt het dat deze banden niet moeten ploppen op de velg, als ik lucht eruit laat zie ik niet dat ze achter een randje vast hangen, schuiven gewoon terug naar het midden.
Ik installeer met een compressor en heb een andere fiets ook met tubeless banden, wel andere velgen, waarin de band wel vast klikt precies...
- velgen DT SWISS ARC 1400 Discut TR
- band: schwalbe ONE 25 mm TE
--> klopt het dat deze banden niet moeten ploppen op de velg, als ik lucht eruit laat zie ik niet dat ze achter een randje vast hangen, schuiven gewoon terug naar het midden.
Ik installeer met een compressor en heb een andere fiets ook met tubeless banden, wel andere velgen, waarin de band wel vast klikt precies...
Ik had hetzelfde met de schwalbe one 25 mm op mijn roval c38 velgen. Ze leken in eerste instantie goed te zitten, totdat ik zag dat de tekst ‘schwalbe one’ niet helemaal zichtbaar was.
Er lekte ook geen lucht en melk, waarschijnlijk omdat ze wel strak vast zaten. Maar dus niet juist in de velg rand.
Eerst een beetje sop geprobeerd, geen succes.
Daarna met binnenband opgepompt, ook geen succes.
Toen tot de maximale druk opgepompt en nachtje laten staan, dit lukte wel.
Er lekte ook geen lucht en melk, waarschijnlijk omdat ze wel strak vast zaten. Maar dus niet juist in de velg rand.
Eerst een beetje sop geprobeerd, geen succes.
Daarna met binnenband opgepompt, ook geen succes.
Toen tot de maximale druk opgepompt en nachtje laten staan, dit lukte wel.
Het kan gebeuren dat de tubeless band zich op sommige plaatsen van de velg niet helemaal in de velg plaatst. In dat geval is het meestal voldoende de tubeless band tot aan de maximaal toelaatbare druk (band cq. velg) op te pompen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13735
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Beetje wringen met de hand, kan ook nog als het niet lukt. Deed ik op de MTB, die kan je moeilijk op 8 bar gaan zetten
EN als je velg maar 5 Bar mag hebben ( hookless ) bv... is je velg aan gort en je band waarschijnlijk ook. Kan je beter eerst een controle doen op je velg lint Wat @Wasbeer zegt : een beetje wringen met de band help soms ook, en je hebt nu eenmaal banden die bijna onmogelijk zijn. Zo had ik pas de ATB van mijn vrouw met Bontrager banden : extra dun velg lint geplakt - sop aan de band... wringen wringen en nogmaals en met 3 bar ging de band eindelijk. En dat was een gebruikte band ...
@Blo135 - is je velg nu zo beschadigd ??
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Dit zie je toch duidelijk als je het wiel tussen je handen draait dat de band niet goed ligt ?!
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Mijn Schwalbe One TLE schuift ook altijd terug naar het midden als ik de lucht er uit laat. En zelfs met compressor, is het een gedoe om hem weer op t eblazen.
Volgens Schwalbe ligt dat aan de vorm van de velg binnenin.
Dat houdt helaas ook in dat ik onderweg sowieso een bb moet steken als er iets te veel lucht uit ontsnapt is.
Al heb ik dit in één jaar tijd nog niet gehad.
Volgens Schwalbe ligt dat aan de vorm van de velg binnenin.
Dat houdt helaas ook in dat ik onderweg sowieso een bb moet steken als er iets te veel lucht uit ontsnapt is.
Al heb ik dit in één jaar tijd nog niet gehad.
Hoe zou ik dit op kunnen lossen als ik mijn fiets mee neem in een fiestkoffer in het vliegtuig?
Om de wielen netjes in de fietskoffer te krijgen moet er redelijk veel lucht uit de banden gehaald worden.
Ik zal eens kijken of het lukt om de grens op te zoeken waarbij de band leeg genoeg is maar de buitenband toch niet naar binnen schiet.
Om de wielen netjes in de fietskoffer te krijgen moet er redelijk veel lucht uit de banden gehaald worden.
Ik zal eens kijken of het lukt om de grens op te zoeken waarbij de band leeg genoeg is maar de buitenband toch niet naar binnen schiet.