Vandaag geklust aan de fiets
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40346
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Wie dat ook ooit bedacht heeft…..
Less is bore
Ritchey
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Deze morgen nieuwe banden (Vredestein Aventura) op mijn gravelfiets geinstalleerd. Maar het ging niet echt vlot. Vooraleer de banden eindelijk op de velg wilden, was ik al wat zweet kwijt. Nochtans wat zeepsop gebruikt, maar met mijn gewone pomp was het een hele klus. Ik ga toch eens kijken voor een compressor. Aangezien je dit voor veel meer taken kan gebruiken (luchtdruk om zaken schoon of droog te blazen, bouten van autobanden losmaken, enz ...) , lijkt me dat een goede aankoop.
Nu maar hopen dat het goede banden zijn.
Nu maar hopen dat het goede banden zijn.
Ik heb me wat verkeerd uitgedruk. Opleggen van de band ging goed. Maar met mijn pomp kreeg ik niet genoeg druk om de band te laten ploppen. Ik vermoed dat ik iets verkeerd doe. Misschien moet ik eens een paar keren oefenen.
Hmhmhmmm, geluidje toch niet helemaal weg. Dus de cassette maar eens gedemonteerd en die kwam heel makkelijk los. Dus schoongemaakt en nu wel goed vastgezet. Vanmiddag geen gekke geluidjes meer waargenomen gelukkig.
Ride bikes, not tanks!
Beetje spelen met kabels... Ik heb mij voorgenomen niet te vloeken en alles vijf keer na te meten.
De kabels gaan al door het stuur, dan via de stuurpen het frame is. Dan zit er bovenaan in het frame een geleider waar alles doorheen gaat en er moet ook nog foam om de kabels en leidingen. Kleine en grote stukken. Mooie puzzel.
Alles is wel goed toegankelijk gelukkig.
De kabels gaan al door het stuur, dan via de stuurpen het frame is. Dan zit er bovenaan in het frame een geleider waar alles doorheen gaat en er moet ook nog foam om de kabels en leidingen. Kleine en grote stukken. Mooie puzzel.
Alles is wel goed toegankelijk gelukkig.
Ride bikes, not tanks!
mn bottombracket ITA begon te tikken.
dus gisteren geopend, oef die zat wel vast; draad schoonmaken ontdoen van oude vetjes en zandjes; draad inspecteren aiii
een van de lagercups met buitendraad had een beschadiging >3mm lengte over de draad, de binnen draad in het frame ziet er nog ok uit.
ondanks de lager nog niet korrelig zijn en ook de seals nog schoon waren, toch maar een nieuw setje sram GXP voor ITA draad gekocht, ook maar eens een ander merk CEMA proberen.
dus gisteren geopend, oef die zat wel vast; draad schoonmaken ontdoen van oude vetjes en zandjes; draad inspecteren aiii
een van de lagercups met buitendraad had een beschadiging >3mm lengte over de draad, de binnen draad in het frame ziet er nog ok uit.
ondanks de lager nog niet korrelig zijn en ook de seals nog schoon waren, toch maar een nieuw setje sram GXP voor ITA draad gekocht, ook maar eens een ander merk CEMA proberen.
Gisteren voor de eerste keer voorgehad dat de missing link het begaf. Ik stond op punt om te vertrekken naar mijn werk, toen ik weerstand voelde, en ik de ketting langzaam volledig afdraaien. Dan maar snel een andere fiets genomen om te gaan werken. Deze morgen eens gekeken wat er aan de hand was. Ik dacht eerst dat ik de missing link niet goed had gemonteerd, maar ik al direct een toertje in de wijk gefietst, zonder problemen.
Toen ik de ketting deze morgen wou opleggen, merkte ik dat de voorste derailleur los stond. Is dat nu door het kettingprobleem, of zat die al los? Ik heb alles weer netjes op zijn plaats vastgemaakt, en nog eens een rondje gereden. Alles werkt normaal. Maar ik neem de volgende dagen toch een inbus sleutel mee mocht dat ene boutje toch los komen te zitten.
Toen ik de ketting deze morgen wou opleggen, merkte ik dat de voorste derailleur los stond. Is dat nu door het kettingprobleem, of zat die al los? Ik heb alles weer netjes op zijn plaats vastgemaakt, en nog eens een rondje gereden. Alles werkt normaal. Maar ik neem de volgende dagen toch een inbus sleutel mee mocht dat ene boutje toch los komen te zitten.