Enzzo schreef: ↑30 apr 2022 16:02
Gastheerg schreef: ↑29 apr 2022 19:25
Vanmorgen koud op de fiets
Wandelen met een vriend en behoorlijk fris
Net terug op de fiets tegen koud windje in.
Even een lekkere plaat om warm te worden
Van de week dit album gekocht en nu draaibeurt 3 en wat een feest.
Taj Mahal And Ry Cooder Get On Board: The Songs Of Sonny Terry And Brownie McGhee
Lekker glaasje erbij
Album op vinyl of cd?
Ik zit al 44 jaar in de snelle, jachtige ICT. Ben 25 jaar in diverse rollen de ene na de ander webtoepassing aan het uitpoepen.
Daarom: In de vrije tijd vertraag ik het leven:
- altijd meer gangen eten (en lekker aan tafel blijven hangen)
- fietsen (liefst kruipdoor sluipdoor - beleven ipv gemiddelde)
- wandelen (idem)
- geen computer op m'n fietsen (ik heb genoeg computers gezien)
- 1 bidon op m'n fiets - wat vaker stoppen levert mooie momenten op
- slow cooking
- de rechter baan is prima (en nee ik ben geen suffe automobilist)
- x uren mantelzorg
- zelf brood bakken en pasta draaien
- wel werken maar niet full time
- met foto's pas thuis kijken wat het is
- fotoboeken maken ipv alles alleen online plempen
- en................platen (vinyl heet dat tegenwoordig heel hip) draaien
Ik probeer iedere dag minimaal 1 lp te draaien en dat ik niks anders doe. Heb ik ook jaren met CD's gedaan maar de grote hoezen en het ritueel van een plaat opzetten hebben het gewonnen.
Die baarlijke discussie over geluidskwaliteit doe ik niet aan mee.
Volslagen ongeloofwaardig als ik mannen van mijn leeftijd over geluidskwaliteit hoor praten. Met de oude oortjes is goed echt goed genoeg. Maar wil je een fiets van 10k en een installatie 25k (dan doe je pas mee) moet je wel full time werken en is het leven voorbij voor je het weet.
Maar 1 plaat per dag zonder boek, tijdschrift, smartphone of tablet. 2x 18(meestal zoiets) minuten alleen muziek luisteren en je gedachten/emoties de vrij loop laten................. Alleen een goede koffie of een glaasje whisky.........
Overigens gebruik ik wel online muziekdiensten om nieuwe dingen te ontdekken maar van Ry Cooder koop ik alles blind
Maar een volgend album was al aan de beurt:
Net bij het opruimen (oa mand gewassen wielerkleding opruimen) van m'n cave het album Unplugged van Pearl Jam gedraaid. Hopelijk vonden de buren het ook wat