Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Nog gevallen vandaag in 2010

simen
Forum-lid

simen 09 feb 2010 23:04

http://www.ziezo.biz/nl/25222685-[Link_ ... 69523,true

Het blijft treurig op de paden in Lelystad
Zij is ook tegen

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 09 feb 2010 23:13

Vandaag een stuk of 15 keer gevallen!
Tijdens het skiëen wel te verstaan!
Lekker sprongetjes maken en off-piste in 1 woord GE-WEL-DIG!
mijn Flickr

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 09 feb 2010 23:22

Ik was vorige week ook aan de beurt. Niets spectaculairs. Bocht in afdaling, grind en in slow-motion ging de fiets onder me uit. Ik reed nog net boven de 40. Broek stuk, jas stuk, schaafwonden en nu bijna 'n week later een heup met alle kleuren van de regenboog. Maar het belemmert gelukkig niet het fietsen :). Nu ben ik benieuwd wat de reparatiedienst van assos gaat doen. Allemaal kleine gaatjes door het grind.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 09 feb 2010 23:22

[quote="simen"]http://www.ziezo.biz/nl/25222685-[Link_ ... 69523,true

Het blijft treurig op de paden in Lelystad[/quote]

ook treurig om te blijven filmen en er niets aan te doen.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

simen
Forum-lid

simen 20 feb 2010 11:53

Balkenende!!
Of telt dat niet?
Zij is ook tegen

rikbosch
Forum-lid

rikbosch 02 mar 2010 12:30

Yep, vandaag de eerste keer in 2010. bocht naar links en deze lag nog in de schaduw en hup daar ging ik! Schade aan mezelf en kleding.

hm2694
Forum-lid

hm2694 02 mar 2010 12:42

Zondag een week geleden, een gladde trambaan was de boosdoener.

Niet proberen in de rijrichting over te fietsen. Kan je beter even stoppen. Geen materiele en lichamelijke schade

Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

gineau
Forum-lid

Gebruikersavatar gineau 15 apr 2010 19:10

Ik was zonet een nieuwe route aan het verkennen en heb alvast een lastig punt gevonden. :/
Vanuit een bocht moest ik de weg oversteken om verder te gaan in een volgend, flauwer bochtje, en meteen aan het eind daarvan was (blijkbaar) een oprit naar een winkelcentrum. Ik kwam daar aanfietsen toen de auto voor me opeens rechts afsloeg, die oprit in. Het kwam totaal onverwacht, er was te weinig tijd om te remmen.

Ik klap dus schuin tegen die auto aan, met m'n voorwiel tussen de auto en iets anders, ik denk de stoep. De gevolgen vielen op zich mee, behalve dan voor het voorwiel want dat is helemaal verneukt. Er zit zo'n grote slag in dat ie niet meer draaien wil. :-/ Zelf heb ik vrijwel niets, o.a. omdat ik (op de een of andere manier) niet bleef haken aan de schoenbanden van de pedalen.

Wiens schuld het uiteindelijk is kan ik niet met zekerheid zeggen, daar ging het allemaal te snel voor. Enerzijds had ik langzamer kunnen rijden op deze voor mij onbekende weg... dan had ik de situatie beter in kunnen schatten, of wellicht had de bestuurder mij dan kunnen zien aankomen, hoewel hij volgens mij totaal niet achterom keek toen hij afsloeg... Anderzijds had ik daar gewoon voorrang voor zover ik weet, en heb ik geen richtingaanwijzers gezien, niks.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 15 apr 2010 19:15

[quote="Gineau"] Wiens schuld het uiteindelijk is kan ik niet met zekerheid zeggen, [/quote]
Nee? Lijkt mij een duidelijk verhaal toch?

[quote="Gineau"] Ik kwam daar aanfietsen toen de auto voor me opeens rechts afsloeg, die oprit in.
[...]
Ik klap dus schuin tegen die auto aan, met m'n voorwiel tussen de auto en iets anders, ik denk de stoep.
[...]
Anderzijds had ik daar gewoon voorrang voor zover ik weet, en heb ik geen richtingaanwijzers gezien, niks
[/quote]
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 15 apr 2010 19:16

Aan jouw verhaal te horen had jij voorrang. Ik hoop dat je foto's + beschrijving van de situatie hebt gemaakt, en contactgegevens van de betrokkene hebt, zodat je eventuele schade kan afhandelen met verzekering van betrokkene.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

gineau
Forum-lid

Gebruikersavatar gineau 15 apr 2010 19:17

Ja klopt, en dat zeiden anderen ook al, maar ik blijf dan toch twijfelen of ik niet iets over het hoofd gezien heb.

Edit: nou, toen het ongelukje net gebeurd was stapte de bestuurder uit en heb ik de fiets gecontroleerd op schade. Ik stond echter best wel te shaken nog, en had op dat moment geen heldere blik.

Zo op het eerste gezicht leek er weinig of geen schade te zijn. Ik zette m'n opzetstuurtje weer recht en zei dat het okee was, voor zover ik kon zien. De man verontschuldigde zich (keek niet eens naar zijn eigen schade..?) en ging daarop eigenlijk meteen weer weg.

We stonden daar ook wel onhandig, en zoals gezegd zag ik op dat moment niet wat de werkelijke schade was. Dat kwam pas toen de man net weg was... stom genoeg. Dus de rekening is vooralsnog voor mezelf. Eigen schult dikke bult.

roro27
Forum-lid

roro27 16 apr 2010 00:17

moraal van dit verhaal: neem altijd gegevens van de andere partij over.
Indien er namelijk een ongeluk plaats vindt tussen een fietser en een automobilist wordt de automobilist voor minimaal 50% van de schade aansprakelijk gehouden. Dit omdat de wetgever heeft bepaald dat een fietser een zwakkere verkeersdeelnemer is.
Een dag niet gefietst is als een dag niet gelachen.
Maar ik kan het niet bij het juiste eind hebben.
Blog Cyclingro

Plaats reactie