Hi,
ik twijfel tussen de Thule TopRide (met vorkmontage) en de Thule ProRide.
Welke van de 2 zou de fiets het stabielst houden?
Ik wil geen schade berokkenen aan mijn fiets (carbon).
Voordeel van de ProRide vind ik dat ik geen rekening hoef te houden waar ik de voorvelg zal stoppen.
Wie heeft hier ervaring mee?
Alvast bedankt!
Gr
Welke fietsdrager?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
In de topride staat je fiets stabieler dan met de proride.
De proride lijkt mij geschikter voor gewone stadsfietsen waar het voorwiel om allerlei redenen niet of moeilijk uitkan.
De proride lijkt mij geschikter voor gewone stadsfietsen waar het voorwiel om allerlei redenen niet of moeilijk uitkan.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid HC
Je hebt van Thule de Freeride, de Proride en de Topride. In die volgorde staat je fiets ook het meest stabiel en is dat de beste keuze voor het carbon frame. Bij de Freeride en Proride, kan je het frame wat beter beschermen door een speciaal bescherm stuk te gebruiken, maar klemmen via de steekas zal altijd beter zijn.
Toch heb ik een Proride gekocht, voornamelijk voor het gemak daar al de fietsen uit het gezin mee te kunnen vervoeren. Zou het alleen voor mijn racefiets zijn, dan zou ik een Topride nemen.
En voor diegene die twijfelen of de voorvork de krachten wel aankan, tijdens het fietsen komen er grotere krachten op de voorvork doordat er dan iemand op de fiets zit en op het dak van de auto niet.
Toch heb ik een Proride gekocht, voornamelijk voor het gemak daar al de fietsen uit het gezin mee te kunnen vervoeren. Zou het alleen voor mijn racefiets zijn, dan zou ik een Topride nemen.
En voor diegene die twijfelen of de voorvork de krachten wel aankan, tijdens het fietsen komen er grotere krachten op de voorvork doordat er dan iemand op de fiets zit en op het dak van de auto niet.