![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Gelukkig zijn mijn beide racers nog met velgremmen en dat blijft ook nog wel even zo.
Fiets Magazine nr. 2-2025 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Dit ziet er niet goed uit. Lijkt toch wel vervuiling met olie o.i.d. Gelukkig heb je nu de schijven en de blokken vervangen. Want alleen schijven had niet gewerkt als ik het zo zie. Maar goed, het is van een plaatje dus geen idee of dit ook echt de oorzaak is.
Onder het mom 1 beeld zegt meer dan 1000 woorden. Bedankt voor het plaatje!
Het zou inderdaad aan het type schijf kunnen liggen. Of het alleen aan deze schijven ligt durf ik niet aan te geven. Vorig jaar heb ik juist deze gekocht omdat ik er ook met een goedkopere shimano variant last van had. De verschijnselen waren wel hetzelfde.wasbeer2006 schreef: ↑20 mei 2022 14:53 Dit is wat ik steeds schrijf over de Ice tech schrijven! Doordat er twee verschillende materialen in drie dunnen lagen op elkaar gelijmd zitten, gebeurt dit. Je ziet dat de blokken op 1 deel de schijf volledig raakt, op een ander deel half en daar de schijf te warm is geweest, tov de rest van de schijf!, dan exponentieert dit probleem ook nog eens omdat er grote tempratuur verschillen optreden in de schijf van diverse materialen.
Voor mijn begrip: zijn dit de blokken en schijf waar je nu mee fietst en recent in gebruik hebt genomen? of zijn dit de oude die je vervangen hebt?asmeets schreef: ↑20 mei 2022 12:47 Woensdagavond heb ik weer een rit gemaakt en het was weer raak. Na een rit of drie weer geen of nauwelijks remkracht op de voorrem. En krijsen als ik veel druk uitoefende. Achter leek er nog wel voldoende remkracht te zijn.
Daarom vanmorgen de schijven en de remblokken vervangen door Swissstop exemplaren. De calipers nog maar een keer gecontroleerd, maar dat zag er schoon en droog uit.
Voor de liefhebber heb ik een foto van de remschijf voor en de remblokken bijgevoegd. Als iemand nog een idee heeft hoor ik het graag.
Ben benieuwd of de issues nu over zijn.
P_20220520_121003.jpg