8,3 was vroeger wellicht zwaar, maar met de huidige aero trend met schijfremmen, is dat een heel normaal gewicht. Alleen de echte high end fietsen komen daar maar echt onder.ciske schreef: ↑05 apr 2022 11:13 groot gelijk Rikkert , laat ze er maar eens achter komen met dat moderne spul , ze vergeten soms dat het nog altijd de benen zijn die het moeten doen
in cyclo's kan ik bergop nog veel jongeren ter plaatse laten ( ik ben 59 ) met mijn loden fiets van chaufagebuizen
Gilbertson Titanium ( 8,3kg)
Tijdritfietsen
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4704
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
8,3 is het gewicht van mijn wegfiets , deze Gilbertson Titanium
mijn tijdritfiets Kuota Kalibur weegt 8,2
mijn tijdritfiets Kuota Kalibur weegt 8,2
Laatst gewijzigd door ciske op 08 apr 2022 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gilbertson Allure TI - Campa Ath. EPS
Kuota Kross - Shimano Ult. Di2
Kuota Kalibur TT -Campa Chorus
Kuota Kross - Shimano Ult. Di2
Kuota Kalibur TT -Campa Chorus
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32
Dit is de mijne. Een prototype voor de Giant Trinity waar Rabobank destijds op reed. Al een oudje dus. Overgespoten door Unlimited colours in Venhorst door de eigenaar van het bedrijf, die daar een aantal tijdritjes mee heeft gefietst. Uiteindelijk door mij overgenomen in 2018, en onlangs voorzien van een ongebruikte wielset van elf jaar oud.
Ik zit er perfect op.
Ik zit er perfect op.
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Dat is een apart ding. Een aluminium trinity heb ik nog niet gezien.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32
Ik ben er verder ook nog nooit een tegengekomen. Volgens mij echt letterlijk een prototype.
De eerste fietsen van dit type die door Rabobank werden gebruikt, waren inderdaad van carbon. Deze fiets komt ook van de Rabobankploeg.
Maar, voor de houding maakt het niets uit.
De eerste fietsen van dit type die door Rabobank werden gebruikt, waren inderdaad van carbon. Deze fiets komt ook van de Rabobankploeg.
Maar, voor de houding maakt het niets uit.
Momenteel ben ik mij aan het oriënteren op een tijdritfiets met disc brake, wel zo makkelijk aangezien de andere fietsen in huis ook schijfremmen hebben. Welke frames zijn er in de klasse "betaalbaar/instap" allemaal met schijfremmen? Ik kom zelf tot argon 18 e117 disc en de Cervelo P-series. Weten/kennen jullie nog meer frames in deze prijscategorie (max +/-€2500)?
Geen idee van de kwaliteit (en ik vind de spuitschema's echt spuuglelijk), maar ICAN heeft een TT discframe: https://icancycling.com/collections/tim ... rame-tt016
Bedankt! Alleen vergeten te melden dat het o.a. voor KNWU-wedstrijden is. Ik ben bang dat dit frame niet aan de UCI eisen voldoet.JorgV schreef: ↑23 mei 2022 20:51 Geen idee van de kwaliteit (en ik vind de spuitschema's echt spuuglelijk), maar ICAN heeft een TT discframe: https://icancycling.com/collections/tim ... rame-tt016
Helaas valt de nieuwe canyon speedmax disc ook buiten de UCI keuring. Ik ben bang dat de keuze gewoon beperkt is in disc TT frames.
En hoge velgen zijn hier al thuis, alleen tzt een disc disc brake ergens zien te vinden. Kortgezegd, de zoektocht gaat waarschijnlijk nog wel even duren
En hoge velgen zijn hier al thuis, alleen tzt een disc disc brake ergens zien te vinden. Kortgezegd, de zoektocht gaat waarschijnlijk nog wel even duren
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40086
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Huh? Canyon maakt een TT Bike en vervolgens kun je die niet gebruiken? Wat valt er dan buiten de regels?
Less is bore