Al hun carbon onderdelen worden gescand, vastgelegd en gekoppeld aan QR codes die op de onderdelen geprint zijn voor toekomstige garantie claims. Staat wel een mooi filmpje van op YouTube.
Bianchi
Ja de kettingbladen zijn gecontroleerd maar ook vervangen just in case.MarkVeenstra schreef: ↑19 sep 2021 10:27 Misschien een obvious die al gechecked is door jou en fm... Maar zit je kettingblad goed vast aan je crank?
Bottom bracket vervangen.. Als er geen speling op zat, vind ik vreemd. Want wat voor verschil zou dat gemaakt moeten hebben?
Voor wat betreft het vervangen van de pressfit en lagers, dit is als laatste gedaan omdat al het andere al was uitgesloten,
@Anthrow Ik heb dus ook een Oltre XR4 en stamp er ook behoorlijk mee. Er kan en mag niets gebeuren van wat jij zegt. Jij zegt het zelf al, het moet terug naar Bianchi. Wellicht is het frame toch niet in orde, en zouden ze dat moeten gaan swappen voor je. Het lijkt mij nadat wat er allemaal gedaan is, dat zij nu aan zet zijn. de Fietsemaker heeft zelfs bracket en crank gewisseld. Zij zijn aan zet, zou ik zeggen.
Bedankt voor je bericht. Ik ben het helemaal met je eens. Ik ga morgen maar weer even contact met ze opnemen. Bianchi moet het maar oplossen.blurg schreef: ↑19 sep 2021 18:22 @Anthrow Ik heb dus ook een Oltre XR4 en stamp er ook behoorlijk mee. Er kan en mag niets gebeuren van wat jij zegt. Jij zegt het zelf al, het moet terug naar Bianchi. Wellicht is het frame toch niet in orde, en zouden ze dat moeten gaan swappen voor je. Het lijkt mij nadat wat er allemaal gedaan is, dat zij nu aan zet zijn. de Fietsemaker heeft zelfs bracket en crank gewisseld. Zij zijn aan zet, zou ik zeggen.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Bianchi bouwt een nieuwe fabriek in Italië.
Daar gaan ze ook Carbon frames produceren.
De bedoeling is 1000 frames per dag.
https://road.cc/content/news/bianchi-an ... ory-288553
Daar gaan ze ook Carbon frames produceren.
De bedoeling is 1000 frames per dag.
https://road.cc/content/news/bianchi-an ... ory-288553
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Doen dan misschien een beetje hetzelfde als wat 3t nu gaat doen. Die zetten in op resin transfer molding in combinatie met gerobotiseerde weving van de carbon filamenten. Dit kan met relatief weinig personeel, waardoor de kosten behapbaar blijven. Standaard pre-preg layup is vooral handwerk.
Artikel is niet duidelijk over wat bianchi gaat doen. Maar in principe een goede zaak. Die coronajaren laten afhankelijkheid duidelijk zien terwijl de arbeids kosten in China en taiwan ook oplopen. Waardoor nu ook naar landen als Cambodja en Vietnam uitgeweken wordt. En nu heb je vooral last van zeer hoge transportkosten en containerprijzen.
Artikel is niet duidelijk over wat bianchi gaat doen. Maar in principe een goede zaak. Die coronajaren laten afhankelijkheid duidelijk zien terwijl de arbeids kosten in China en taiwan ook oplopen. Waardoor nu ook naar landen als Cambodja en Vietnam uitgeweken wordt. En nu heb je vooral last van zeer hoge transportkosten en containerprijzen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Een container carbon en resin neemt wel minder ruimte in dan een container frames. Dus dat kan wel kosteneffectiever verzonden worden. Grootste kosten zijn altijd arbeid geweest. Niet het ruw materiaal.
Je kan trouwens gewoon een campa groep kopen hoor. Soms gewoon op vorraad chorus en ekar ( bike24 ). Dat is met shimano nog maar de vraag. Campagnolo zal over niet al te lange tijd waarschijnlijk ook met nieuwe EPS komen en sommige dingen lijken er wel uit te gaan. En tja campagnolo heeft ook wat kleinere productiefaciliteiten ( Roemenie en Italie )
Je kan trouwens gewoon een campa groep kopen hoor. Soms gewoon op vorraad chorus en ekar ( bike24 ). Dat is met shimano nog maar de vraag. Campagnolo zal over niet al te lange tijd waarschijnlijk ook met nieuwe EPS komen en sommige dingen lijken er wel uit te gaan. En tja campagnolo heeft ook wat kleinere productiefaciliteiten ( Roemenie en Italie )
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50
Geen duidelijke foto.
Laatst gewijzigd door El Pistolero op 23 mei 2022 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50