Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

wat is het best ???

roody
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 jan 2010 12:55

roody 14 jan 2010 19:02

hallo japie , ik wil gewoon een goede degelijke fiets waar ik kan op betrouwen dat hij goed is en hij mag 4000 euro kosten meer geef ik er niet aan uit ,maar wil nu gewoon eens iets goed en dacht dat titanium het beste was en ook het sterkste ,groeten rudy
Rudy

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 14 jan 2010 21:23

Carbon is toch echt het beste om een frame te maken. Carbon is licht en makkelijk in bepaalde vormen te maken zodat je een stijf frame krijgt. Vergelijk een bracket van een tita en carbon frame.

Titanium is bv ook niet sterker dan staal, alleen 60% lichter.

Voor €4000 heb je hele mooie fietsen. Heb je al eens bij onze oosterburen gekeken?

gijs01
Forum-lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 jun 2009 16:47

gijs01 14 jan 2010 22:22

als je 4 ruggen beschikbaar hebt en die Prince is je maat, dan wist ik het wel. Pak die occasion en houd 1000 in je zak
Camerig is prachtig!

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 14 jan 2010 22:26

Dan rij je met record 2007. Volgens mij ben je niet goed als je voor €3000 een 2de hands fiets koopt met een verouderde groep. Voor dat geld heb je al bijna een fiets met super record!! Nieuw en met garantie

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 14 jan 2010 22:30

Ik zou sowieso geen wedstrijden rijden met een fiets van 4 ruggen.....
FacebookS3RSSite

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 14 jan 2010 22:48

Waarom niet?

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 14 jan 2010 22:57

Omdat je het dan niet altijd zelf in de hand hebt of je op je muil gaat of niet met die 4 rooien onder je reet.

Maar als je er niet wakker van ligt.....
Het zou mij in ieder geval meer pijn doen dan die ontwrichte schouder en schedelbreuk!
FacebookS3RSSite

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 14 jan 2010 23:02

danny1407 schreef:Omdat je het dan niet altijd zelf in de hand hebt of je op je muil gaat of niet met die 4 rooien onder je reet.

Maar als je er niet wakker van ligt.....
Het zou mij in ieder geval meer pijn doen dan die ontwrichte schouder en schedelbreuk!


Gaat ie lekker Danny1407? Hahahaha. Get your point.

Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

roody
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 jan 2010 12:55

roody 14 jan 2010 23:21

Eric_V schreef:Waarom denkt iedereen toch dat carbon al breekt als je er naar kijkt?
ff voor de duidelijkheid: carbon breekt echt niet zomaar!


eric ik was vorige zomer bijna bij een valpartij betrokken heb er 4 zien vallen ik ben vol in de remmen moeten gaan 2 van de renners waren hun carbon fiets in twee de bovenbuis was midden door gebroken het was een zannata z81 en een colnago extreme ,en nog een voorval van breuk ,over een heel hoge midden berm tegen 50 km uur kader was ook gescheurd concorde ? dus vraag mij wel af hoe sterk dit wel is heb er helemaal geen vertrouwen in ,ik zou mij niet op mijn gemak voelen als ik daar mee rijd in de wedstrijd !! groeten Rudy
Rudy

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 jan 2010 23:30

Gijs01 schreef: - De PF1 met 105 misstaat niet maar bij de betere Fm kun je er echt wel een andere groep op krijgen, welke denk je aan?

Die PF1 vind ik wel heel erg mooi trouwens!

Maar is dit niet iets voor je?

http://www.pliegersport.nl/admin/upload ... eblauw.JPG

De rearstay van Carbon helpt trouwens enorm bij het dempen maar vol carbon is onverslaanbaar, zeker bij deze Prince die niet veel duurder is dan de PF1! wat een plaatje he!


Die FP1 is gewoon een goedkoop aluminium, je betaald puur voor de naam die op 't frame staat. Ik snap niet hoe je zo'n frame aan iemand kunt adviseren.

En hoe een carbon achtervork voor comfort gaat zorgen is mij een raadsel. Achtervork vormt toch gewoon een 3-hoek met de zitbuis en dat is volgens mij een hele stijve constructie. Carbon achtervork voegt echt niets toe, behalve een lijm verbinding die los kan laten. Bij de meeste merken is dit geen probleem, maar er zijn al wel eens series geweest waar de verbinding na enige tijd los kwam.


Als je op een aluminium frame met hamer slaat zit er een deuk in. Bij carbon beschadigd enkel de lak, althans zo lijkt 't. Wat je niet ziet is dat er haarscheurtjes tussen de vezels en/of door de vezels ontstaan, in een slecht geval treedt er delaminatie op. Zie je allemaal niets van, maar beschadigd is 't frame wel. Als de klap maar hard genoeg is gaat ieder licht frame gewoon dwars door midden. Die scandium Scott frames zijn ook genoeg foto's te vinden dat de boel dwars door midden brak in een ongelukje.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 14 jan 2010 23:39

Als je met een alu frame tegen een verkeersdrempel rijd is ie ook stuk.

Als je met een 4K fiets valt is toch niet alles stuk! Ik ben in koers al meerdere keren gevallen en behalve schuurplekken is er niets stuk!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 jan 2010 00:30

Maar als je met een wielset van 1k+ en een frame van 2k aan 't koersen gaat dan moet je je gewoon realiseren dat 1 keer pech hebben en er is 3k Euro's gereduceerd tot chemisch afval. Ik kan me het filmpje nog goed herinneren van de jankende Nieuweling in de Maasvallei, toen ze vielen en z'n LW voorwiel door midden was ;)

De groep overleeft een valpartij meestal wel, in 't slechtste geval sneuvelen de shifters en de achter-derailleur. Remmen en bijv de crank zijn bijna niet kapot te krijgen in een valpartij.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie