Tubeless
@ thnx kluus. Ik heb nog een nieuwe Schwalbe Pro One Tle 25 mm liggen. Die ga ik eerste eens monteren. Ook heb ik nog de gewone Schwalbe One in 28 mm liggen - kijken of die onder de remhoeven past.
Ik wil ook wel eens Pirelli - Goodyear en Continental tubeless proberen. Ik heb nu een set met 25mm Schwalbe, en een set met 28mm Veloflex maar die zijn beide voor schijfremmen.
Ik wil ook wel eens Pirelli - Goodyear en Continental tubeless proberen. Ik heb nu een set met 25mm Schwalbe, en een set met 28mm Veloflex maar die zijn beide voor schijfremmen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Gisteravond een set carbon wielen tubeless gemaakt met Conti GP 5000TR banden 25mm, was een fluitje van een cent.
Nog nooit zo gemakkelijk een set tubeless gemaakt.
2 lagen Tesa plaklint erin, ventielen gemonteerd en daarna de banden erop gelegd, dat laatste ging erg gemakkelijk.
Ik kon met de vloerpomp de banden al hard krijgen en bleven ook op druk!
Daarna wat latex bijgevuld en weer met vloerpomp op druk gezet en zo staan ze nu nog steeds goed op druk.
Nog nooit zo gemakkelijk een set tubeless gemaakt.
2 lagen Tesa plaklint erin, ventielen gemonteerd en daarna de banden erop gelegd, dat laatste ging erg gemakkelijk.
Ik kon met de vloerpomp de banden al hard krijgen en bleven ook op druk!
Daarna wat latex bijgevuld en weer met vloerpomp op druk gezet en zo staan ze nu nog steeds goed op druk.
Als ik zo de verhalen over de nieuwe GP 5000 STR tubelessbanden lees heb ik de indruk dat Continental het probleem met te strakke banden onder controle heeft.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Schwalbe One TLE bandjes hebben er nu zo'n 3000-3500 km denk ik en stilaan aan vervanging toe.
Ik heb het loopoppervlak eens van dichtbij bekeken en tel 7 kleine gaatjes, waarvan zeker 3 of 4 een lek zouden veroorzaakt hebben.
Tubeless. Ik blijf er bij.
Ik heb het loopoppervlak eens van dichtbij bekeken en tel 7 kleine gaatjes, waarvan zeker 3 of 4 een lek zouden veroorzaakt hebben.
Tubeless. Ik blijf er bij.
Bij inspectie van de fiets ter voorbereiding van Les 3 Ballons, bleek de achterband zo uit te zien:
Volgens de TWI zat er toch nog genoeg leven op:
Valt me toch wat tegen, slechts 3568km mee gereden. (Michelin Power)
De voorste ook maar vervangen want die was al serieus vierkant (zat er even lang op)
Nu terug Vittoria Corsa Control 25mm erop. (had ik liggen)
Na het experiment met de gravelfiets met wegbandjes, moet ik mijn mening over de Schwalbe One TLE (zonder pro) in 28mm toch herzien. Ik vond ze altijd wat traag aanvoelen in de oude gravelfiets maar onder de Scott voelen ze wel sneller aan en vooral erg scherp door de bocht. In ieder geval veel beter dan de Michelin.
Volgens de TWI zat er toch nog genoeg leven op:
Valt me toch wat tegen, slechts 3568km mee gereden. (Michelin Power)
De voorste ook maar vervangen want die was al serieus vierkant (zat er even lang op)
Nu terug Vittoria Corsa Control 25mm erop. (had ik liggen)
Na het experiment met de gravelfiets met wegbandjes, moet ik mijn mening over de Schwalbe One TLE (zonder pro) in 28mm toch herzien. Ik vond ze altijd wat traag aanvoelen in de oude gravelfiets maar onder de Scott voelen ze wel sneller aan en vooral erg scherp door de bocht. In ieder geval veel beter dan de Michelin.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13778
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
De kilometers hoor je meer, maar de zijkant zo is wel slordig.
Kan waarschijnlijk helemaal geen kwaad, maar het is geen gezicht.
Schwalbe is best wel oke de laatste jaren. Er zat nog wel eens een slechte (serie) bij maar dat is nu wel over volgens mij.
Daarnaast zijn ze gewoon op alle vlakken goed. Enige is dat ze nog wat snel vierkant worden, maar ook dat is minder geworden.
Kan waarschijnlijk helemaal geen kwaad, maar het is geen gezicht.
Schwalbe is best wel oke de laatste jaren. Er zat nog wel eens een slechte (serie) bij maar dat is nu wel over volgens mij.
Daarnaast zijn ze gewoon op alle vlakken goed. Enige is dat ze nog wat snel vierkant worden, maar ook dat is minder geworden.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13778
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat zou ik ook niet doen. Ik pak voor dit soort dingen ook altijd redelijk nieuwe banden.
In de polder rijd ik ze wel op.
In de polder rijd ik ze wel op.
Gisteren voor het eerst moeten pluggen met een dynaplug, dat ging op zich makkelijk zat en de band bleef ook goed luchtdicht. Vandaag begon het toch een paar keer wat te spuiten langs de plug (vooral na wildroosters enzo) minimaal druk verlies maar wel behoorlijk wat sealant. Is dit normaal en zou het uiteindelijk gewoon goed dicht moeten zitten met behulp van de sealant + plug of moet ik hier toch wat meer aan repareren?
Ik heb de band er nog even gedeeltelijk af gehad maar de plug zit op zich goed (bronzen kop is geheel door de band bijvoorbeeld).
Ik heb de band er nog even gedeeltelijk af gehad maar de plug zit op zich goed (bronzen kop is geheel door de band bijvoorbeeld).
Ik zou 'm gewoon repareren vanaf de binnenkant met een plakker. Een plug is geen permanente fix, alhoewel je er soms best een paar ritten mee door kunt rijden.
Het hangt er ook vanaf op welke plek de plug is gestoken.
Het hangt er ook vanaf op welke plek de plug is gestoken.
reparatie zit midden op het loopvlak, dus op zich moet dat in theorie wel even houdbaar zijn. Dynaplug zelf zegt in hun Q&A wel dat het een permanente fix is...
Maar misschien moet ik hem maar plakken dan heb ook geen zin om na iedere hobbel alles onder de sealant te hebben en dan kan ik gelijk die tiptop plakkers eens testen.
Edit: en geplakt, dat was uiteindelijk ook niet veel werk.
Maar misschien moet ik hem maar plakken dan heb ook geen zin om na iedere hobbel alles onder de sealant te hebben en dan kan ik gelijk die tiptop plakkers eens testen.
Edit: en geplakt, dat was uiteindelijk ook niet veel werk.
Als relatieve beginnende fietser die nog nooit met pech heeft gestaan.... kwam ik er van de week achter dat ik eigenlijk net niet het juiste bij heb tijdens het fietsen om een zachte/lekke tubeless band te verhelpen....
Daarom de vraag wat iedereen meeheeft voor onderweg?
CO2 patronen en bandenlichters heb ik. Biba ook (maar dan weer geen ventiel) en wat standaard plakkertjes ook.
Daarom de vraag wat iedereen meeheeft voor onderweg?
CO2 patronen en bandenlichters heb ik. Biba ook (maar dan weer geen ventiel) en wat standaard plakkertjes ook.
#willeniskunnen, de podcast van en voor talentbeperkte athleten!
Check willeniskunnen.cc!
Check willeniskunnen.cc!