Ik wist niet dat dit mogelijk was, maar zit echt muurvast. Suggesties hoe dit los te krijgen?
Tot nu toe geprobeerd:
- Waterpomptang op spacer
- hammer op bovenkant vorkbuis.
(Andere spacer die ik langgeleden verwijderd had, schuift met grote speling nog over de vorkbuis, dus er moet aardig wat aluminium oxide tussen zitten, lijkt me.)
Alu spacer "vergroeid" met vorkbuis
- thestudent
- Forum-lid HC
Zit de compression plug er nog in? Haal die er eerst uit.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Geen compressie plug, maar een expander... echter die zit ver boven de spacers. Bestaande spacer gaat ook heel gemakkelijk over de plek van de expander.
- Enzzo
- Forum-lid HC
Zoek een ontkalker (voor badkamers oid) die met schuim werkt. Blijft beter zitten.
En anders een Citroen doormidden snijden en die er een nacht op zetten
En anders een Citroen doormidden snijden en die er een nacht op zetten
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Overdwars inzagen tot de vorkbuis, schroevendraaier o.i.d. in de zaagsnede wringen opent de aluminium spacer en na verwijderen weggooien.twekkel schreef: ↑06 jun 2022 11:56 Ik wist niet dat dit mogelijk was, maar zit echt muurvast. Suggesties hoe dit los te krijgen?
Tot nu toe geprobeerd:
(Andere spacer die ik langgeleden verwijderd had, schuift met grote speling nog over de vorkbuis, dus er moet aardig wat aluminium oxide tussen zitten, lijkt me.)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
dit werkt in mijn ervaring ook.Orlok schreef: ↑06 jun 2022 13:10Overdwars inzagen tot de vorkbuis, schroevendraaier o.i.d. in de zaagsnede wringen opent de aluminium spacer en na verwijderen weggooien.twekkel schreef: ↑06 jun 2022 11:56 Ik wist niet dat dit mogelijk was, maar zit echt muurvast. Suggesties hoe dit los te krijgen?
Tot nu toe geprobeerd:
-
- Forum-lid HC
Toevallig veel in de buurt van de kust aan het fietsen? Galvanische corrosie is dan het gevolg met aluminium op rvs. Die materialen eten elkaar dan als het ware op. Een corrosie middel gaat niet meer werken en enige oplossing staat hiervoor vermeld
-
- Forum-lid HC
Ja of op de trainer, daar sloopt je in 10uur een fiets mee als je niet oplet.
Ik zou ze ook geen inzagen al dan niet met een drempel.
Ik zou ze ook geen inzagen al dan niet met een drempel.
Update.... chemisch lukte het absolute niet, extra powerrr ontkalker laat de boel wel even bruisen, maar dat is het dan ook... ook na meermaal herhalen en 2 dagen geduld
Met een handmetaalzaagje was de eerste spacer vrij snel verwijderd. Laatste spacer was een stuk lastiger, omdat je niet het hele balhoofd wil slopen...
Dank voor het meedenken!
Met een handmetaalzaagje was de eerste spacer vrij snel verwijderd. Laatste spacer was een stuk lastiger, omdat je niet het hele balhoofd wil slopen...
Dank voor het meedenken!