Het lijkt er sterk op dat ze problemen hebben met DA-cranks (met powermeter). Een paar weken geleden stond de Ultimate SLX er nog met DA cranks op. Daarna kwam de MvdP-versie erbij (waar je 1.000E meer voor mag aftikken). De MvdP-versie heeft wel nog de DA-crank, de 'gewone' heeft nu helaas de Rotor-crank gekregen. Voor mij ook wel een beetje een showstopper. De DA-crank ziet er veel meer 'aero' uit, wat gewoon bij dit model hoort.daniel1975 schreef: ↑30 mei 2022 22:41 Sowiso bizar: op de DA afgemonteerde Ultimate SLX krijg je een lelijke Rotor crank.
Canyon
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 41698
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Geen idee, maar die Rotor crank doet echt afbreuk aan het geheel.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16770
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Dat klanten dat allemaal blijven slikken.
Tussen bestelling en levering nog een prijsstijging er tussenin.
Maanden wachten op een fiets en dan nog niet weten waar je voor betaald.
Niet enkel bij Canyon trouwens.
We leven in rare tijden.
Tussen bestelling en levering nog een prijsstijging er tussenin.
Maanden wachten op een fiets en dan nog niet weten waar je voor betaald.
Niet enkel bij Canyon trouwens.
We leven in rare tijden.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Wat dat betreft ben ik blij met mijn fm. Ik heb ook heel lang moeten wachten, maar alle aanpassingen heeft hij wel meteen kunnen doen door te zorgen dat hij alle onderdelen had liggen. En de afgesproken prijs is ook niet aan getornd.
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Bovenstaande fiets is als geheel zeker een hele mooie fiets, maar als crank op zich vind ik de DA veel moderner en mooier ogen. De Rotor-crank op de Canyon vind ik echt wel vloeken. Voor mij bijna een reden om hem niet te bestellen...
Met 'problemen' met de DA powermeter bedoelde ik overigens dat ik beschikbaarheidsproblemen vermoed. Van technische problemen heb ik geen weet. Ik weet wel dat ik vorig jaar zelf een andere crank heb gekozen (Quarq in de shimano-versie) omdat men toen zei dat de DA-powermeter 1 jaar levertermijn had.
Op die Quarq passen tenminste nog de DA kettingbladen. Vind ik al veel mooier ogen dan de Rotor...
https://www.mantel.com/de/quarq-dfour91-powermeter
Die tekst staat bij zo'n beetje elke Canyon fiets. Maar ik vind dat vreemd, aangezien de DT Swiss ARC 1400 wielen volgens de DT Swiss site maar tot 110kg gaan....borgmonster schreef: ↑01 jun 2022 00:13 Die 120 kg is alles samen. Dit screenshot is van mijn Ultimate CF SLX 8, maat L.
Je hebt toch veel kleuren bij Canyon? verschillende tinten Blauw, rood, groen, grijs, zwart, wit speciale versies zoals movistar versie, alpecin versie, vroeger had je dan de katusha kleuren ook nog, rapha,..daniel1975 schreef: ↑28 mei 2022 19:27 I know, maar het is al 10 jaar zwart wat de klok slaat bij veel merken, Canyon voorop. Enige frivole is de afwisseling tussen matzwart of glans….
Of ze allemaal even mooi zijn dat is een andere vraag.. vooral de ultimate kleuren vind ik vrij teleurstellend. Ze zien er zo goedkoop uit. Maar die groene of blauwe aeroad mogen ze hier gerust afzetten.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 41698
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Laat ik nu net naar de Ultimate kijken 

Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Iemand een ideetje over de maximale zadel pen lente van de nieuwe aeroad? In de Quik guide staat het max streepje bij de bovenste rand van het afdicht rubber en in het dikke meegeleverde boek spreken ze (naar mijn mening) meer over het frame, en dat scheelt dus een dikke 1,5 cm.