Wel of niet elektronisch schakelen?
Tot een korte tijd geleden vond ik DI2 de meerprijs niet waard.
Maar nu ikzelf er een half jaar mee rijdt, heb ik mijn mening herzien: nooit meer mechanische schakelen.
Hebben de tegenstanders eigenlijk al met DI2 gefietst?
Maar nu ikzelf er een half jaar mee rijdt, heb ik mijn mening herzien: nooit meer mechanische schakelen.
Hebben de tegenstanders eigenlijk al met DI2 gefietst?
Ik heb sinds een goede week Sram Rival AXS. Ik vind het heerlijk!
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Voor mij was het ook niet echt iets waar ik echt een mening over had toen ik mn huidige fiets kocht. Ik had geld te besteden en wilde een top fiets omdat dit waarschijnlijk de laatste fiets wordt die ik koop waar ik (voor mezelf) bijzondere prestaties op ga leveren (uitgaande van een kevensduur van ca 10 jaar).
2 jaar geleden na >30 afwezigheid weer gaan fietsen, gelijk een fiets met elektrisch schakelen gekocht, DI2 dus ook omdat ik dat mechanisch schakelen voor mijzelf niet meer zo zag zitten. 30 jaar geleden had mijn fiets nog buis commandeurs (wel al met index).
Na ontvangst van de fiets gelijk de bediening aangepast: full-synchro geactiveerd maar wel in E-tube de schakelmomenten iets aangepast en verder de functies van alle hendels omgegooid: de grote flipper links = zwaarder trappen, kleine flipper links naar groot kettingblad, rechts lichter trappen en naar klein kettingblad. Logica is dat ik met de flipper quasi de ketting die kant op duw.
Kleine flippers gebruik ik maar sporadisch, full Synchro werkt voor mij prima, maar goed, ik rij qua auto ook al langer automaat
Na ontvangst van de fiets gelijk de bediening aangepast: full-synchro geactiveerd maar wel in E-tube de schakelmomenten iets aangepast en verder de functies van alle hendels omgegooid: de grote flipper links = zwaarder trappen, kleine flipper links naar groot kettingblad, rechts lichter trappen en naar klein kettingblad. Logica is dat ik met de flipper quasi de ketting die kant op duw.
Kleine flippers gebruik ik maar sporadisch, full Synchro werkt voor mij prima, maar goed, ik rij qua auto ook al langer automaat
Je hebt hier toch niet over jezelf mag ik hopen?1094 schreef: ↑10 jun 2022 22:42 Voor mij was het ook niet echt iets waar ik echt een mening over had toen ik mn huidige fiets kocht. Ik had geld te besteden en wilde een top fiets omdat dit waarschijnlijk de laatste fiets wordt die ik koop waar ik (voor mezelf) bijzondere prestaties op ga leveren (uitgaande van een kevensduur van ca 10 jaar).
Je rijdt de Shimano groep op zijn SRAM's dus.0475 schreef: ↑10 jun 2022 22:55 2 jaar geleden na >30 afwezigheid weer gaan fietsen, gelijk een fiets met elektrisch schakelen gekocht, DI2 dus ook omdat ik dat mechanisch schakelen voor mijzelf niet meer zo zag zitten. 30 jaar geleden had mijn fiets nog buis commandeurs (wel al met index).
Na ontvangst van de fiets gelijk de bediening aangepast: full-synchro geactiveerd maar wel in E-tube de schakelmomenten iets aangepast en verder de functies van alle hendels omgegooid: de grote flipper links = zwaarder trappen, kleine flipper links naar groot kettingblad, rechts lichter trappen en naar klein kettingblad. Logica is dat ik met de flipper quasi de ketting die kant op duw.
Kleine flippers gebruik ik maar sporadisch, full Synchro werkt voor mij prima, maar goed, ik rij qua auto ook al langer automaat
Heb je rechts en links wel aan de goede kant?
Ik zou niet meer terugkeren naar manueel schakelen. Maar ik ben ook eerlijk als ik zeg dat de meerprijs me liet afschrikken. Ik was vooraf ook wat sceptisch over dat dure gadget. Ik vroeg me af welk verschil het zou maken. Maar toen ik het had besefte ik al gauw dat het prettig is in gebruik. Ik heb tot op vandaag nog niets moeten bij regelen. En ik kijk regelmatig eens via de Garmin hoe het met de batterij zit. Het is kwestie van discipline om niet met een lege batterij komen te staan.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16482
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Ik was een van de eersten met een Sram Red Etap, toen nog velgremmen.
Sindsdien enkel nog racefietsen met Sram Etap/AXS gekocht.
Behalve mijn MTB en mijn elektrische stadsfiets, daar schakel ik dan weer wel nog manueel.
Sindsdien enkel nog racefietsen met Sram Etap/AXS gekocht.
Behalve mijn MTB en mijn elektrische stadsfiets, daar schakel ik dan weer wel nog manueel.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Gelukkig niet nee, maar als ik tegen de 50 aan ga zitten verwacht ik dat mn ftp over zn hoogtepunt heen issenior schreef: ↑10 jun 2022 23:11Je hebt hier toch niet over jezelf mag ik hopen?1094 schreef: ↑10 jun 2022 22:42 Voor mij was het ook niet echt iets waar ik echt een mening over had toen ik mn huidige fiets kocht. Ik had geld te besteden en wilde een top fiets omdat dit waarschijnlijk de laatste fiets wordt die ik koop waar ik (voor mezelf) bijzondere prestaties op ga leveren (uitgaande van een kevensduur van ca 10 jaar).
Rechts is toch waar de duim links zit?Philippos schreef: ↑10 jun 2022 23:34Je rijdt de Shimano groep op zijn SRAM's dus.0475 schreef: ↑10 jun 2022 22:55 2 jaar geleden na >30 afwezigheid weer gaan fietsen, gelijk een fiets met elektrisch schakelen gekocht, DI2 dus ook omdat ik dat mechanisch schakelen voor mijzelf niet meer zo zag zitten. 30 jaar geleden had mijn fiets nog buis commandeurs (wel al met index).
Na ontvangst van de fiets gelijk de bediening aangepast: full-synchro geactiveerd maar wel in E-tube de schakelmomenten iets aangepast en verder de functies van alle hendels omgegooid: de grote flipper links = zwaarder trappen, kleine flipper links naar groot kettingblad, rechts lichter trappen en naar klein kettingblad. Logica is dat ik met de flipper quasi de ketting die kant op duw.
Kleine flippers gebruik ik maar sporadisch, full Synchro werkt voor mij prima, maar goed, ik rij qua auto ook al langer automaat
Heb je rechts en links wel aan de goede kant?
Zwaarder trappen: links peddelen
Lichter trappen: rechts peddelen
Zover ik begrijp net andersom dan SRAM.
Vandaag in de Eifel iets meer zelf bepaald wanneer te wisselen tussen groot en klein ketting blad.