Het grote gravelbanden topic
Ik zat ook aan rond de 2 bar te denken. Ik had alleen het idee dat ik met mijn Schwalbes niet zover onder de minimale druk zat. Net gecheckt en dat zat dus verkeerd in mijn hoofd. Op de 50mm Bites staat 2.5 aangegeven, en die reed ik onverhard ook met bijna 1 bar minder.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13735
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Banden voor off road gebruik zijn vaak niet aan vervangen toe door slijtage van het profiel, maar inderdaad door de zijkant.
Dat is heel normaal. 6000km is nog eens extreem lang!
Dat is heel normaal. 6000km is nog eens extreem lang!
Ja, het is een haast onmogelijke band om er op te krijgen. Beetje modder en je glijdt alle kanten op. Maar, snel op asfalt, snel in de tracks en ongelofelijk duurzaam.wasbeer2006 schreef: ↑13 jun 2022 09:06 Banden voor off road gebruik zijn vaak niet aan vervangen toe door slijtage van het profiel, maar inderdaad door de zijkant.
Dat is heel normaal. 6000km is nog eens extreem lang!
Heb nu een nieuwe achterband erop gezet. (Weer een uur werk)
In Oktober komt er een setje van Rene Herse op. Eens kijken hoe dat gaat, met 90 euro per stuk verwacht ik wel wat.
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Kan je niet beter gewoon Panaracers kopen dan? Die maken ze namelijk.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
De marketeers zeggen dat ze anders zijn opgebouwd en het profiel is wel echt anders. Keertje proberen.thestudent schreef: ↑13 jun 2022 19:56 Kan je niet beter gewoon Panaracers kopen dan? Die maken ze namelijk.
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Het profiel is zeker anders. Maar of ze daardoor dubbel zo veel waard zijn?
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Ik wil in juli een weekje Willingen pakken en heb begrepen dat de gravelroutes in Duitsland best een stukje grover zijn dan we in Nederland gewend zijn. Iemand hier ervaring mee? Ik heb nu voor/achter Schwalbe G-one all-round erom liggen wat we hier prima bevalt, vooral omdat ik asfalt/gravel nogal veel afwissel tijdens een rit, maar zou ik voor daar beter overstappen op G-one bite in verband met de steviger zijwangen?
Edit: officeel kan ik max 38 mm. kwijt maar 40 lukt ook wel, dus kijk naar 28x1,75 / 40x622... Kom er inmiddels wel achter dat deze maat slecht verkrijgbaar is, dus goede alternatieven zijn uiteraard welkom!
Edit: officeel kan ik max 38 mm. kwijt maar 40 lukt ook wel, dus kijk naar 28x1,75 / 40x622... Kom er inmiddels wel achter dat deze maat slecht verkrijgbaar is, dus goede alternatieven zijn uiteraard welkom!