Het grote domme vragen topic
De grafiek voor iedere klim is op die site opgedeeld in 15 gelijke stukken. Een klim van 15 km is dus opgeknipt in stukken van 1 km. Een kortere klim van 1,5 km is dus opgeknipt in stukken van 100 m. En geeft dus een veel gedetailleerder beeld
Kijk, da's duidelijk. Nu snap ik wat er bedoeld werd
Dogma F
Sowieso voor alleen Alpe d'Huez heb je niet echt ondersteuning nodig. Ik ben niet snel, en te zwaar (93kg), en heb er 73min over gedaan. 1 flinke bidon is dan echt wel voldoende. En materiaal kun je gewoon in je fietstasje meezeulen, dat doe je neem ik aan op een vlakke rit thuis toch ook?
Ik rij ook 95% van m'n ritten alleen. Als ik een langere rit hier in de buurt maak neem ik meestal mn 3L camelbag mee, en als ik nog meer nodig denk te hebben ook nog 2 bidons. Kwa eten kun je genoeg in de camelbag en je shirt kwijt dat je nergens hoeft te stoppen. Zo maak ik met gemak een rit van 150km. Garmin Livetrack staat aan voor de zekerheid, en heb natuurlijk m'n telefoon bij me.
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Inderdaad; Alpe d'Huez is nou niet echt een monsterklim van het caliber Agnello (van de Italiaanse kant), Mortirolo of d'Angliru....
Maar als hij in de Tour zit heb je altijd te maken met klimmers die dit net wel aankunnen, vandaar ook de geuzennaam "Nederlandse berg".
De combinatie van relatief vlakke bochten (Pantani moest ooit remmen in de bocht) en relatief lage hoogte maakt dat het een berg is die voor de rasklimmers minder interessant is maar voor de mannen met een hoop power goed te doen is.
Voor mij is de Alpe d'Huez een ideale berg voor een klimtijdrit!!!!
Helaas is dat genre een beetje verloren gegaan de laatste jaren....
Maar als hij in de Tour zit heb je altijd te maken met klimmers die dit net wel aankunnen, vandaar ook de geuzennaam "Nederlandse berg".
De combinatie van relatief vlakke bochten (Pantani moest ooit remmen in de bocht) en relatief lage hoogte maakt dat het een berg is die voor de rasklimmers minder interessant is maar voor de mannen met een hoop power goed te doen is.
Voor mij is de Alpe d'Huez een ideale berg voor een klimtijdrit!!!!
Helaas is dat genre een beetje verloren gegaan de laatste jaren....
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Qua hulp in echte noodgevallen met levensgevaar heb ik nog de Montana 700i als oplossing. Daar kun je een Search and Rescue service op nemen, alarmering via satelliet bij wegvallen gsm bereik.
Maar voor die drukke cols is dat overbodig.
Dogma F
Klopt, is ook voor de zeer verlaten gebieden bedoeld. Ben 1x in Noord-Finland geweest (Rovaniemi) en in die contreien kun je gerust verwachten dat je op een dag maar 1 of 2 uurtjes gsm bereik hebt, en dan niet eens data.
In 2023 gaan we er opnieuw heen, mits oorlog en corona de tocht niet in de weg staan.
Dogma F
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
S-works is (volgens de fabrikant) een hoger segment van Specialized. (de S in S-works staat voor Specialized)
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
- borgmonster
- Forum-lid
- Berichten: 860
- Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29
Net als Mini Cooper S-Works.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6