Actuele situatie frankrijk
Als je met de auto gaat, moet je je nergens zorgen over maken. (2 weken geleden in de Vogezen geweest, met de auto, niet gevaccineerd, geen zorgen)
Met het vliegtuig moet je de controles wel ondergaan (maar ik dacht dat een test voldoende was omdat je uit een groen gebied komt)
Met het vliegtuig moet je de controles wel ondergaan (maar ik dacht dat een test voldoende was omdat je uit een groen gebied komt)
Ik fiets al een dag of 10 door Frankrijk. Geen controles. Geen corona pas. Geen afstand houden. Nergens mondkapjes, op een enkeling na.
Wel veel zon en erg lekker eten
Wel veel zon en erg lekker eten
Live fast; die young. mijn blog
@hopjes: topic heet actuele situatie in Frankrijk en daar valt mijn vraag onder toch? Ik reageer helemaal niet op jouw post.hopjes schreef: ↑13 jun 2022 15:18Rikkert,rikkert schreef: ↑13 jun 2022 14:34 Als ik de corona-regels in Frankrijk goed interpreteer:
Voor 18 jaar en ouder:
- geboosterd, niks aan de hand
- gevaccineerd 2 maal maar niet geboosterd, minder dan 6 maanden oud, niks aan de hand
- gevaccineerd 2 maal maar met genezen verklaring minder dan 6 maanden oud, niks aan de hand
- gevaccineerd 2 maal maar met genezen verklaring meer dan 6 maanden oud, dat is als ik het goed begrijp wel een probleem (dus dan testen voor inreizen)
Voor jonger dan 18:
- 2 maal gevaccineerd is genoeg.
Als ik het goed snap moet je dan nog een booster halen om in te reizen. Ik vraag me af of er gecontroleerd wordt (alleen aan de grens want in Frankrijk is de pass sanitaire volgens mij afgeschaft) maar dat is een ander punt. Klopt mijn interpretatie van de huidige officiële regels?
Ik kan alleen maar aangeven dat ik nergens gecontroleerd ben en ook nergens controle of ook maar iets van covid gezien heb. Er zijn nog wel wat mensen die mondkapjes dragen, maar ook dat zijn er echt heel weinig.
ps1 ik ben niet gevaccineerd/geboosterd en heb me geen moment zorgen gemaakt hierom (hopelijk blijft dat zo en velen met mij)
ps2 ik ben dit jaar ook in italie en zwitserland geweest en daar ook nergens controle.
ps3 als ik had geweten dat ik met mijn update 'corona reacties' zou opwekken, had ik het niet geplaatst (geen verwijt naar jou overigens maar meer dat ik corona-moe ben )
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Als ik van de officiële regels afwijk, doe ik dat graag bewust. Ik twijfelde er al geen moment aan dat er geen controle was in Frankrijk. Ik ga volgende maand pas naar Frankrijk en neem zeker een paar mondkapjes mee.
Maar is er iemand die naast de dagelijkse praktijk, weet of ik de officiële regels goed lees?
Maar is er iemand die naast de dagelijkse praktijk, weet of ik de officiële regels goed lees?
https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer ... -frankrijk
Volgens Anwb is vaccinatiebewijs 270 dagen geldig. Met booster onbeperkt. Ik lees dus hetzelfde als jij muv 270 dagen ipv een half jaar wat jij beschrijft mbt vaccinatiebewijs.
Volgens Anwb is vaccinatiebewijs 270 dagen geldig. Met booster onbeperkt. Ik lees dus hetzelfde als jij muv 270 dagen ipv een half jaar wat jij beschrijft mbt vaccinatiebewijs.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
Er is een app Re-open EU deze geeft actuele situatie per land.
https://reopen.europa.eu/nl dit is de webversie.
https://reopen.europa.eu/nl dit is de webversie.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Alle "papieren" stukken zijn een leuk begin, maar de alledaagse werkelijkheid is toch waar het om gaat? Zoals ik al geschreven heb, neem een paar mondkapjes mee. Moet je naar een apotheek of arts dan ben niet "die buitenlander".
Een coronabewijs (DCC) is een vaccinatie-, herstel- of testbewijsmarsman schreef: ↑14 jun 2022 07:53 https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer ... -frankrijk
Het vaccinatiebewijs geldt als u volledig gevaccineerd bent (7 dagen of langer geleden gevaccineerd met 2 doses van Pfizer, Moderna, AstraZeneca of Covishield, of 28 dagen of langer geleden 1 keer gevaccineerd met het Janssen-vaccin). Ook is het vaccinatiebewijs geldig als u naast uw volledige vaccinatie een boosterprik heeft gehad.
Kinderen vanaf 12 jaar moeten volledig zijn gevaccineerd. Een boostervaccinatie is dan niet nodig.
Met het herstelbewijs kunt u laten zien dat u hersteld bent van COVID-19. Uw herstelbewijs moet tussen de 11 en 180 dagen oud zijn.
Voor het testbewijs heeft u een negatieve COVID-19 testuitslag. Dit kan een PCR/NAAT-test zijn die niet ouder dan 72 uur is of een antigeentest, niet ouder dan 48 uur.
Dit lees ik dan op https://www.nederlandwereldwijd.nl/reisadvies/frankrijk. Dus zonder booster, met herstelbewijs 180 dagen, zoon van 18 haalt dat net niet. Maar ik denk dat we het maar zo laten. Mocht het in de herfst mis gaan, kan ie denk ik beter dan zijn booster halen.
Maar lees ik het nou goed dat 2 doses gevaccineerd ook al onbeperkt geldig is? Dat is anders dan wat de anwb zegt.....
Toch even getriggerd door deze discussie. Wij gaan deze zomer een paar dagen naar Parijs met de kids, hotel geboekt. Onze dochter is net 12 geworden, geen vaccinatie. Dus PCR in principe vereist.
Vragen hotels / campings / restaurants nu actief naar de PCR test of vaccinatiebewijzen in Frankrijk? Ik ga die PCR test wel doen, maar ben toch benieuwd. Die PCR is maar 72 uur geldig. Dat redden we wel met het inchecken in het hotel, maar heb geen idee of we ook rekening moeten houden met andere activiteiten daarna zoals restaurants of wellicht musea ed.
Vragen hotels / campings / restaurants nu actief naar de PCR test of vaccinatiebewijzen in Frankrijk? Ik ga die PCR test wel doen, maar ben toch benieuwd. Die PCR is maar 72 uur geldig. Dat redden we wel met het inchecken in het hotel, maar heb geen idee of we ook rekening moeten houden met andere activiteiten daarna zoals restaurants of wellicht musea ed.
Ik pak ze wel weer in de afdaling