Tubeless
Vandaag een setje Bontrager Pro5 tubeless gemaakt. Ze kwamen met Vittoria Rubina 2 Pro 30mm met binnenband. Nog nooit, maar dan ook echt nog nooit zo makkelijk een set tubeless gekregen. Gisteren Tubeless rimstrip besteld, speciaal voor Bontrager wielen en Schwalbe Pro One 28mm TLE banden.
Oude banden demonteren en oude hoge druk velglint verwijderen. Daarna nieuwe tubeless rimstrip erin ( fluitje van een cent ) en banden gemonteerd ( wel een bandenlichter nodig ). Opblazen met de Rennkompressor ( fluitje van een cent ) en banden op druk gebracht. Daarna leeg laten lopen en latex ( Notubes ) er in. Alles bij elkaar net 20 minuten werk en het scheelt nog eens 190 gram ook !
Oude banden demonteren en oude hoge druk velglint verwijderen. Daarna nieuwe tubeless rimstrip erin ( fluitje van een cent ) en banden gemonteerd ( wel een bandenlichter nodig ). Opblazen met de Rennkompressor ( fluitje van een cent ) en banden op druk gebracht. Daarna leeg laten lopen en latex ( Notubes ) er in. Alles bij elkaar net 20 minuten werk en het scheelt nog eens 190 gram ook !
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Dit was nu echt m'n laatste setje Schwalbe One TLE bandjes.
M'n handen weer bijna tot bloedens open. Wat een k*tband om op te leggen.
Samen met m'n buurman een uur bezig geweest. Nu liggen ze er op met een serieuze bobbel...
Maar nu even kotsbeu, dus morgen andere fiets.
Ah neen, want daar is een spaak kapot.
Dus fiets n°3 dan maar.
Samen met m'n buurman een uur bezig geweest. Nu liggen ze er op met een serieuze bobbel...
Dus fiets n°3 dan maar.
Vreemd, die dingen leg ik er vrij makkelijk om. Beetje zeepsop rond de velg voor het ploppen en even goed hard oppompen. Ik gebruik trouwens maar 1 laagje tubeless tape, misschien is het door meerdere lagen te dik geworden.hayes schreef: ↑14 jun 2022 20:43 Dit was nu echt m'n laatste setje Schwalbe One TLE bandjes.
Dus fiets n°3 dan maar.
Het is vooral de band gewoon op de velg krijgen die aartsmoeilijk is.
-
- Forum-lid HC
Wat wel eens kan helpen is je ventiel er achteraf in te doen, niet heel makkelijk.
Maar het kan wel eens makkelijker zijn als met.
Maar een schwalbe moeilijk op een velg, die combo heb ik nog niet meegemaakt. (waar ik niet mee wil zeggen dat het niet kan)
Maar een schwalbe moeilijk op een velg, die combo heb ik nog niet meegemaakt. (waar ik niet mee wil zeggen dat het niet kan)
Ik begin altijd tegenover het ventiel, dan maakt dat ventiel niet zoveel uit volgens mij.wasbeer2006 schreef: ↑17 jun 2022 08:26 Wat wel eens kan helpen is je ventiel er achteraf in te doen, niet heel makkelijk.
-
- Forum-lid HC
Nee klopt, dat doe ik uiteraard ook.
Maar in sommige extremen kan het net schelen dat de band beter in het midden valt
Maar in sommige extremen kan het net schelen dat de band beter in het midden valt
Lees eens reviews van de One, zowat een derde tot de helft meldt dat hij moeilijk te monteren is.
Ik heb er wel een jaar mee gereden zonder één lek. Da's dan weer heel positief.
Ik heb er wel een jaar mee gereden zonder één lek. Da's dan weer heel positief.