Cannondale
Ik heb 3x een gebroken Cannondale gehad. 2x een SuperX en 1x een SuperSix EVO. Altijd super goed opgelost door Cannondale en dealer (Fietsenwinkel Ten Tusscher). De SuperSix was gebroken bij een ongeval in no time kreeg ik als crash replacement een voorstel. De SuperX'n zat een ontwerp fout in, ook snel opgelost. Dit doet Cannondale erg goed naar mijn mening.
na deze heb binnen gebracht bij een cannondale dealer heeft deze contact op genomen met cannondale en is de garantie afgewezen nu zou ik graag zelf eens contact opnemen met cannondale europa (nederlandstalig) als iemand mijn het emailadres kan doorsturen want op de site sturen ze je altijd naar een dealer
grt
grt
Ik ben op zoek naar een complete, nieuwe headset voor een Supersix evo2. (met ondermeer de lagers dus). Is er nog iets van een upgrade t.o.v. de originele Cannondale headset? Of kan ik het beste gewoon de Cannondale set kopen?
Na het afmaken van de Look heeft het volgende project zich aangediend. Een racefiets voor mijn zoon (18 - woont in Oostenrijk). Hij is recent een aantal keren hier in Nederland geweest en is toen met mij op de racefiets op pad geweest. Dat was dan op een CAAD12. Dat smaakt naar meer dus. Dus maar eens op zoek naar een betaalbare CAAD12. Ik heb maat 50. Ietsje aan de kleine kant voor hem. Dus een 52 moet het worden. Begin juni op MP een mooie gezien maar met 1300 euro natuurlijk veel te duur. Bod gedaan. Afgewezen. Afgelopen week zie ik ineens deze CAAD12 staan voor 1100 euro. Nieuw bod gedaan en nu wel geaccepteerd. Het is een CAAD12 disc 105 uit 2016/2017. In zeer goede staat mag ik wel zeggen. Geloof nooit dat er meer dan een paar duizend kilometer op is gereden. Toen maar eens gekeken wat we ermee willen. Ik heb nog een paar mooie klimwielen liggen, de PR1400. Die komen er dus op. Verder moet de korte derailleur worden vervangen voor een lange vanwege een cassette met een 32t als grootste optie. De bergen in Oostenrijk zijn immers steil. En daarbij gaat hij met een 36 voor rijden. Want na aanschaf van de CAAD12 meteen een Hollowgram crank met 36/52 spidering op de kop getikt. En toen ging het hek van de dam. Nieuwe derailleur, cassette en ketting. Nieuwe crank...dan ook maar een carbon zadelpen van Cannondale (want dat is veel comfortabler - uit eigen ervaring). En dan die lelijke 505 shifters van Shimano. Lang, dik..... Toch eens kijken voor 105 shifters. Nergens te krijgen natuurlijk....behalve bij Bike-discount. Toevallig een rechter met klauw en een linker zonder klauw. Maar dat is niet erg. De CAAD12 heeft een postmount-vork en dus ga ik de klauw die daar opzit hergebruiken. Op mijn eigen CAAD12 heb ik een adapter besteld uit Canada om een flatmount klauw op een postmount-vork te monteren. Schijnbaar zijn dit soort adapters niet op elke hoek van de straat te vinden.... Maar zover wil ik nu niet gaan dus gaan we recyclen. Maar ondertussen komt het er wel op neer dat bijna alles weer wordt vervangen.... Zelfs de schijven want 6 bouts op de Cannondale wielset en CL op de DTSwiss set. En ja, er zijn adapters maar ik wil sowieso van 160/160 naar 160/140. Dus wisselen van schijf is dus beide wisselen zodat deze gelijk blijven. Nu komen er Swiss Stop schijven op.
Nog een paar plaatje van de fiets zoals gekocht maar wel met het stuur al op de juiste positie (al komt er een kleinere stuurpen op). Morgen maar eens de vork inkorten.
Mooie is wel dat ik er ook wel op pas. Dus als ik een keer in Oostenrijk ben dan kan ik mooi deze fiets lenen!
Nog een paar plaatje van de fiets zoals gekocht maar wel met het stuur al op de juiste positie (al komt er een kleinere stuurpen op). Morgen maar eens de vork inkorten.
Mooie is wel dat ik er ook wel op pas. Dus als ik een keer in Oostenrijk ben dan kan ik mooi deze fiets lenen!
Laatst gewijzigd door leon1 op 18 jun 2022 00:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Ride bikes, not tanks!
- The RowingCyclist
- Forum-lid
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 07 jun 2022 11:53
Mooie fiets hoor! En je zoon heeft het getroffen met zo'n handige vader